Thursday 2 December 2010

♥ Saiko Sangat...♥




Saiko ek manusia manusia nie jika wujudkan pasangan yang tidak wujud...??
aku pernah buat huhuhuhu motif aku buat untuk tutupkan mulut member
asyik 24 jam 7 weeks asal jumpa cot cet pasal boyfriend dia urmmm
deyyy umo baru 15 tahun lor time PMR mana boleh chenta chenta kena
pokus kang kalau gagal takkan nak berhenti kahwin euwwww
then aku dengan Fad ( Beshh Friend aku lama oo kitaorg dah fren 10 tahun dahh )
aku dengan dia banyak persamaan terutama dari segi family aku tak kuar
ikut kekawan dia pon sama kami akan keluar jika bersama keluarga
maybe sebab itu kami kekal sebagai sahabat sejati tak pernah di antara kami
mengalami krisis or apa-apa lar Alhamdulilah syukur kami tetap fren kalau boleh
biarlah sampai akhir hayat okey.....
so kami pon bincang punya bincang kitaorang bincang tempat baek punya iaitu
dalam bas muahahhahaha waktu balik dengan time sampai kat sekolah pepagi buta
so dah decided nak gunakan nama pe aku pon nak letak apa ek suka gak nama Daniel
maka itu lar nama yang aku amek yang fad aku tak sure dah tak hengat lama dohh
peristiwa itu kalau nak ingat detail detail makk aiii otak aku nie dah penuh
so okey setujuk umo lebih besaq dari kami dia dah pon kerja aku pon tak sure sama ada
wujud atau tidak orang yang kami cipta itu then satu hari budak nie better aku gelarkan
dia as M hoccay senang gak nak story malas nak seru seru nama dia tak baek kekekeke
si M nie pong borak borak pasal pak we dia kami pon iya kan aje lar so Fad dah beri aku
signal suruh bukak mulut story lor then aku mulakan kekkekekeke aku cakap macam gini

( A= aku, F=Fad, M=Mai )

A: M, aku nak bagi taw something nie * sambil buat muka mengantuk *
M: Apa dia...??
A: Aku dah de pak we * Muka selumber tak bersalah dah ler menipu kekekekke *
M: Wahhh...Ko Fad ada tak...??
F: Ada jugak * pon sama macam aku buat muka selumber *
M: Sapa nama dia * Minah nie giler punya exited siot *
A: Daniel..
F: Iskandar * Aku just letak jek dah lupa pe nama minah nie pak we *
M: Wahh korang kenal kat mana..?
A: Kedai Q & Q, dorang nie best friend * Laju jek otak aku berputar fikir *
F: Ha'ah dorang best friend tak sangka dorang boleh ajak kitaorang couple * nasib baik
tulun aku backup kalau tak sure aku mati kutu miahahhaha *
M: Bestnya senang nanti ek * apa yang senang aku tak sure *
A & F: yeap hehehhe * baek punya cover line *

so hari hari bila jumpa soklan pertama pak we korang sihat aku tengok Fad manakala
Fad tengok aku jawapannya senang ajek kuar dari mulut aku dengan Fad Alhamdulilah
sehat then makin lama makin soklan sama aku pon giler mati kutu tak taw nak jawab
apa sampaikan masa tu dah nak dekat PMR taw Fad cakap dengan aku better kita cari
jalan kuar sampai bila nak macam gini penat lar nak jawab soklan yang sama hari hari
kesian plak kat M sampai bila kita nak tipu dia aku pon dah lama fikir cuma malas
nak berstory masa tu ada ajek masa yang tak kena then aku pon setuju lar
so masalah timbul bila apa alasan yang nak digunakan untuk putus then Fad bagi aku idea
gini apa kata kalau buat dorang boring kita asyik study ajek aku pon laju jek setuju
dah penat lor nak kelentong karang kantoi satu hal lagik nampak sangat kitaorang nie
kawan yang haprak tipu tipu tapi tipu kitaorang bersebab tak mo lor ari ari disuanya
soklan bila korang nak bercinta bila korang nak couple bila korang nak gini bila korang
nak gitu aduhaiiiii dah naik muak telinga aku mendengar apa dia hengat kitaorang nie
tarak laku kah hah...??? kitaorang malas nak berchenta lor hati dan perasaan belom
terbukak untuk menyentuh bab bab sebegitu belom ada perasaan lagik taw sebab
nak pokus study plus rasa otak belom matang lagik * err ada ke otak belom matang..? *
then Fad yang mulakan dulu motif permulaan aku dah buat so endingkan story dia plak
lar kena buat then cari hari punya hari macam mana nak inform kasi nampak detail
Fad suggestion kat aku supaya dia yang cakap putus dulu sebab tak mo nampak sangat
yang kita berlakon aku orait ajek lar janji story nie ending titik noktah aku dah malas
nak berstory pasal isu nie sampai lar satu hari tengah syok syok M borak pasal
pak we dia Fad mulakan ayat begini

F: M, ko nak taw tak aku dengan Iskandar dah putus * muka sedih sedih cikit *
M: Apa pasal..?? * Muka terkejut *
F: Dia bingit sebab aku tak endah kan dia aku study ajek bila dia call or msg aku buat tak
layan * Muka masih posisi yang sama kekekek *
M: Ooo abis ko macam mana..? * Merujuk pada aku *
A: Entah lar M aku pon tak taw ari ari asyik gado gado gado naik bosan aku benda kecik
pon gado nanti pasal aku gado Daniel sebuk mengadu kat Iskandar nanti Iskandar bagi
taw Fad...Bila Fad dengan Iskandar gado si Iskandar mengadu kat Daniel nanti Daniel
bagi taw aku lelama sapa yang tak bosan perangai macam bebudak.. * Huh lega *
F: Tu lar menyampah aku ada jek nak mengadu sana sini ada jek kesilapan aku yang
dia nampak kalau dia buat salah tak plak nampak semuanya salahkan aku mana aku
tak berang aku nak study dulu sebelom couple konon tak kesah lar boleh lar ini lar
itu lar tapi sekarang mula bermacam macam dengan aku bosan * Wahh caya lar minah nie
tulun menambah asam garam gula pasir gula kasar gula halus *
M: Cian korang ek tak per lar nanti next time korang akan jumpa yang boleh terima korang
seadanya.. * Alahaiiii ayat tak boleh blahh seyyy *

Aku dengan Fad buat muka kekonon sedih dalam hati aku...Fad, ko dah settle aku nie
bila plak nak settle aduhaiii so masa balik Fad dah senyum giler

F: Aku dah settle percaya ek M bulat bulat apa kita kata
A: Ha'ah tak pe lar janji satu dah settle tinggal aku nie hah bila ntah nak settle...
F: Lagi 2 or 3 weeks ko plak lar settlekan tadi ko dah bagi taw kat M kan yang korang
kononnya dah gado gado so tak lama lagik ko settle lar before PMR kena settlekan
benda nie semua
A: Yeap aku tengah tunggu masa pastu aku kena tambah perencah supaya M percaya

sampai lar masa time tu aku tak sabo nak settlekan awal awal dah penat nie nak berlakon
nak habiskan jugak story hari tu jugak so dengan muka sedihnya aku pon mulakannya

A: M, aku de berita buyuk mau beritahu * Muka ala ala sedih *
M: Apa dia...? * Sambil makan *
A: Aku dengan Daniel dah putus * Muka sedih lagik kekekekeke *
M: Apa pasal putus jugak ..? * boleh ko berhenti makan tanya soklan macam gitu *
A: Macam bese lar jelez tak tentu hala bosan aku * Time nie memang nak gelak *
F: Ye lar M masa aku putus dengan Iskandar aku dah lega sangat sangat lagik baik A putus
jugak si Daniel tu jelez lagik teruk dari Iskandar atleast Iskandar aku masih boleh
nak tolenrasi * Thanks u fren tulun aku tambah perisa yihhhaaa *
M: Ala ciannya baru aritu Fad putus nie ko plak join putus sama * Muka ayat sedih *
A: Ala tak pe lar M nie kebaikkan jugak kita nie dah nak PMR nanti study ke mana
cinta ke mana dari aku dok pening kepala layan karenah dia baik aku pokus pada study
lagipon study nie penting untuk masa depan cinta akan datang pon boleh hadir * time tu
aku rasa macam nak ketawa guling guling taw M percaya habis aku ceramah habis *
F: Betol2 biar lah A bahagia aku tengok cukup seksa dia time berchenta * Aku taw minah
nie nak ketawa geguling jugak *
A: M better aku putus sebabnya Daniel dengan Iskandar best friend kalau aku still dengan
dia aku tak nak Fad terluka * Ahahhaha amek kaw kaw punya ayat aku kasi *

so settle masa otw nak balik aku dengan Fad ketawa gegila sebab dah settle
itu yang aku bagi taw Fad semuanya dah settle dan lega semuanya dah selesai
sepanjang lakonan kami tak menunjukkan expresi muka mengelamun muka slumber
ajek bila putus kitaorang tak de plak buat muka sedih rilex dan selumber gak
tapi rasa berdosa memang ada sebab menipu tapi tak beshh lar ari ari cerita
pasal pak we cerita sal cinta muak seyyy sampai lar aku nie tetap jadi bahan gossip
nasib baik aku pandai cover line rilex sudahhhh tak perlu risau risau tapikan semua
peristiwa tu sudah pon berlaku pada 5 tahun yang lalu masa otak tak matang lagik
memang lor otak belom matang tapi buat M, aku mintak maaf ler menipu kamoo
sampai macam gitu tapi aku tak tahan lor aku buat macam gitu supaya mulut kamoo
close bercerita pasal pak we kamoo dan jugak chenta kitaorang belom ready lagik
bagi kitaorang study first chenta terakhir sebab itu pegangan kami habiskan sekolah
baru berchenta .... Apa-apa pon semuanya dah berlaku banyak perkara yang dah
terjadi pernah M cuba laga lagakan aku dengan Fad tapi otak kami Alhamdulilah geliga
tahu apa motif dia sebab tu kami tak sampai bergado bila M tak hadir ke sekolah
kami bincang tanya betol atau tidak apa dikata dan tak de simpan simpan cakap
direct tanya walau kami sedar akan risikonya tapi lagik baik buat macam gitu
dari cakap belakang lepas tu mereka reka cerita menjaja jaja cerita...
tapikan Alhamdulilah kami tak pernah buat jahat apa lagik nama kami naik ke tangan
pengetua kalau tak sure kami dilabel pelajar notty bila dah habis sekolah baru
timbul rasa menyesal tak buat nakal hehhehehehehe.......

No comments:

Post a Comment