Friday 31 December 2010

♥ Jejan sambil menjaga ♥

Okey ingat lagik tak yang aku kata kenduri 24.12.2010 tu...??
Alhamdulilah kenduri berjalan dengan lancar tak jemput sapa-sapa pon
cuma sedara mara ajek lagipon sedara pon bukannya ramai cikit ajek
kekawan pon tak jemput ala yang penting cuma nak buat bacaan doa selamat
coz abg aku pindah rumah simple ajek tak payah penin penin...
okey bila dah sampai settlekan apa yang patut jepun bagi taw ari senin ( 27.12.2010 )
baru balik Johor sebab nak kena pergi jumpa orang orait lagi pula baju just aku bawak
untuk sampai ari ahad ( 26.12.2010 ) so sis kata nak charge MP3 beliau orait pi balik
rumah kejap ada jarak bukannya jauh pon ehhh sebelom tu ada balik rumah pak tam
sebab pak din nak pergi cari butang baju coz baju melayu yang dia pakai tak de butang
so lepas settle amek butang balik semula ke rumah abg han then balik ke rumah
sementara kemas mengemas dapat jugak tengok Anugerah Skrin kejap ala kejap jek
lepak lepak kejap tukar baju semua kebetulan masa kuar orang dah tak ramai jadi
tukar sekali baju senang tak perlu lar kelam kabut semasa nak balik babam boleh plak
jatuh tersandung dia pakai kasut crocs so getah kan agak kesat kalau kena batu
aku pakai pon asyik nak jatuh ajek terus menyumpah ler tapi cepat cepat lar urut
then kak eta dah penat nak dukung shahqir aku pon amek lar aduh syahdu melalak
si kenit nak kan mama dia then kena balik rumah gak so aku angkut shahqir bawak
sekali nasib baik masuk dalam kereta senyap ajek muka penat plus mengantuk
sekali drive dah sampai kena cakap kejap ehh function belom habis lagik
amek selimut shahqir diam ajek peluk aku pon kasi dodoi cikit saja jek suka bulik dia
macam gitu then masuk dalam kereta diam ajek dengan selimut sampai ajek rumah
shahqir cari position sedap untuk di baring kejap tu lena aishhh kejap nya dah aku
duduk diam-diam sambil pangku shahqir yang dah lena tidur then kejap lagik semua
dah pakat kemas mengemas sebab dah nak berangkat ke KL so balik ajek cari apa
lagik barang yang kena remind mana taw ada tertinggal ker apa ker semua settle
angkut bebarang letak kat bonet tapi sepanjang perjalanan memang aku tak boleh
nak tidur walau paksa macam mana sekali pon langsung tak boleh nak tidur pelik seyy
so sampai ajek 25.12.2010 kol 2 pagi ishhh semuanya kenit kenit mata sembab ajek
pastu muka memasing gantuk urmm biga dah bising kata lapo lapo urmmm
so sepanjang ada kat sana aku dengan bibik kena jaga Umairah sebab kak mai
ikut jepun pergi kursus masa first day nak pujuk suruh mandi punya lar susah pujuk
punya pujuk last last aku yang kena mandi kan habis lencun seyy baju basah then kena
pujuk suruh siap berbaju semua giler arr nak makan pon macam tak ley nak concentrate
sebabnya umairah tak mau duduk diam-diam so mana nak kena jaga plus mengejar
uhuk sabo ajek lar dah nama pon budak kan kan kan
lagik lar orang punya lar ramai sesak giler naik penin nak mencari so kami pon
sapa nak cari barang berpecah yang mana nak cari toys angkut bebudak pergi
masa Sunday aku meregek nakkan iPad kuikuikui sabo lar ek mum dengan perangai
anak mum yang seekor nie yang taw menyusahkan ajek mintak macam macam
cari 16 GB tambah duit sendiri aku tambah RM500 yang baki lain mum tambahkan
kat KLCC ada 16 GB wifi + 3G tapi kat pavilion 16 gb sold out habes sudah lagi pulak
seorang boleh beli cuma 3 unit sahaja limited stok tak banyak urmmm larik lagi
pergi KLCC tempah nasib baik masa tu kat tangan ada duit extra tempah kena letak
deposit RM250 so lepas settle semua senyum lebar semacam kuikuikui sempat
gak aku beli VCD Twilight Esclipe sebab aritu cari kat Speedy JB tak de belom kuar
pagi Monday aku dah mula tak larat selsema giler giler hidung block macam apa
so lepas sarapan badan dah demam nasib baik mum bawak ubat demam so makan ubat
rilex kejap Alhamdulilah lepas mandi dah okey cuma nya aku dah jadi sengau sedihhh
masa balik boleh plak masuk ajek Johor jammed kaw kaw seyyyy perghhhhhh
yang paling geram lori menghanjeng tak kasi way mentang mentang lar panjang kan
sesuka hati ajek taw sana sini jammed semuanya bikin road tar kan balik haiiyyyyaaa
tu yang sampai rumah kol 10:40 malam kebetulan tokong kat kawasan rumah tengah
launch apa entah mak aaiiii punya lar banyak kereta perghhh harus kena letak signboard
No Parking lar lepas nie sesuka hati mereka ajek taw mencik mencik......!!!!
Hari selasa pergi City Square nak beli case untuk iPad then babam pon nak jugak
beli memasing 3 serangkai case iPad colour black okey lar cung gak then malam
tu abg han datang bawak iPad babam then ari rabu pergi pasang screen protector
kata jek anti finger print tapi ada jugak berlambak plak tu menyampah so suddenly
lepas dah letak prepaid tenet malam tu pergi top up abes mengamuk sis sebab cannot
ishhhh apa hal plak nie then ari khamis a.k.a semalam aku punya pon tak boleh jugak
then semalam kol 4 petang pergi Digi Giant adjust rupanya tak boleh top up bese
ada kodnya sendiri cett mana lar aku taw memati aku hengat boleh nyaris nyaris seyy
kena beli kad prepaid tenet yang baru kesabaran aku telah diuji sekali lagik coz Digi
Jusco Tebrau memang tak friendly pastu mereka dah cut kad prepaid then tak beri
yang luarannya eiiii sabo ajek lar....
tapi Alhamdulilah tenet prepaid aku can use walau pon iPad aku idak ada keypad
untuk top up memang lar iPad 2 nak keluar tapi nak menunggu lawa occay silap ari bulan
end of 2011 baru sampai Malaysia......so lepas nie pergi memana usung lar si iPad
so iPhone tak de lar risau kalau batery low disebabkan oleh main game ajek
err by the way charge iPad dengan charge iPhone cannot pakai bersama kena lelain
charge iPhone hanya boleh kongsi dengan MP3 manakala charge iPad hanya boleh untuk
iPad coz watt charge iPad tinggi...huhuhuhu kay lar nak off nak mandi......~

No comments:

Post a Comment