Monday 21 March 2011

♥ M.A.C Cosmetics ♥




















































Nak story pasal produk M.A.C. Cosmetics nie bukan nak berlagak apa ekk
tapi aku suka giler use produk nie as my barang-barang make up sebabnya ialah
walau aku berpeluh rabak pon maintain ajek langsung tak comot-comot
boleh comey sepanjang hari tak perlu nak risau-risau keikeikeikei
kebaikkan lagi satu yang paling aku suka ialah tahan lama bukan saja pada muka
tapi pada poket sebab boleh pakai selama 1 or 2 tahun tapi tengok lah jugak pada use
macam aku kalau ada apa-apa function ajek use kuar pergi memana tak use
pergi kerja pon tak use sebab entah malas opsss.....!!!
eyeliner aku dekat 4 tahun gituk aku use baru ajek semalam aku beli lama tak hehehe
padahal yang use bukan aku sorang ajek sis use biga kekadang use mum pon use tapi
boleh lama and walau use eyeliner ajek berpeluh macam mana pon tak comot
still maintain chomey ajek sampai kak mai pernah tego masa tu kenduri taw
taw-taw ajek lar kalau kenduri macam mana dengan berlarik sana sini nak buat itu
ini kan berpeluh tapi still maintain gak so kak mai kata dia use eyeliner bila berpeluh
mesti hilang bila tengok aku use tak hilang tu yang dia tanya use apa
so far memang aku puas kalau make up tapi memang lar harga mahal tapi kalau
make up kekal tak perlu risau nak touch-up ajek sapa tak happy kan...??
kekadang bila aku tengok balik yang aku make up sendiri perasan gak kat pipi aku
ada bentuk bila blush betol-betol jadi chantek cikit tapi entah malas sangat hehehe
semalam beli 2 eyeliner satu yang macam basah manakala lagi satu pencil dengan
mascara 2 way chantek sangat aku nie kureng cikit bab-bab mascara tak suka yang
waterproof sebab bila dah cuci muka bulu mata aku jadi semacam lepas tu gatal
aku malas nak bersihkan guna minyak untuk remove so memula ingat nak share
tapi check duit yippy ada extra so boleh lar beli cuma aku tengah nak beli macam sis
base untuk eyeshadow RM95 sebab kalau malas nak guna eyeshadow just use
base eyeshadow pon boleh sebab kaler coklat-coklat sebelom nie aku use color white
sebab dedulu tak taw macam mana lepas belajar make up cikit-cikit dah pandai cikit
cuma bab nak kasi shade itu aku kureng lagik lagi pulak aku selalunya kalau use pon
just cream muka ( atek ajar supaya make up jadi chantek ), base eyeshadow then
eyeshadow, eyeliner, maskara ( tengok pada mood ), blusher & lipstik
suka kalau lipstick ada glitter glitter chomey ajek rasa tapi mac nie ada lipstick
cita rasa aku iaitu pink chomey chomey dulu masa study rajin cikit ari ajek lar use
make up keikeikei sekarang malas sesangat tapi kekadang rasa macam nak make up
tapi itu lar datang malas so malas lar jawabnya hehehehhehee
dulu aku pernah try beli compact powder Shu Uemura tapi tak kena so pernah gak
usha bobby brown tak kena gak so paling sesuai untuk aku ialah M.A.C........
dulu mac ada buat hello kitty tapi aku tak sempat nak beli masa tu barang-barang
make up aku still ada lagik kalau ada rezeki mac kuar balik hello kitty dengan barbie
aku mau beli tapi entah buat lagik atau tidak itu aku tak sure tapi semalam depa tengah
buat wonder women babam beriya-iya suruh beli dah aku beli eyeliner mana nak cukup
babam hanya nak semata-mata cover wonder women itu ajek haiishhh si babam nie
and semalam aku dah jumpa dress wee tak sabarnya nak use ari rabu nie wink wink...
aku nak mencari beg untuk letak reta karun make up aku lor beg sekarang use nie
pon tak muat lagik aku nak letak bebarang yang belajar dengan chika dulu
apa beg yang sesuai untuk sumbat segala reta karun make up nie ekk
buntu plak pale otak aku nak mencari any idea tapi aku tak nak beg yang macam
mak or pak andam tu aku nak yang simple tapi beso mana aku nak cari beg beso
untuk sumbat segala reta karun tu ekk...???
adeyyy buntu gak pale otak nak mencari huh nanti karang kena suggest kan handbeg
yang kecik tu erkkk okey gak ekk tapi buyukkkkk sangat......!!!!
poning gak nak mencari huhuhu tak pe lar satu hari nanti jumpa tapi takkan lar nak
berbeg-beg siot semata-mata nak letak barang-barang make up pengsan jap
orang yang tengok huhuhu orang lain letak dalam beg yang comey ajek depa
dok angkut tapi aku hamek besar gedabak punya beg...

No comments:

Post a Comment