Friday 11 March 2011

♥ Gempa & Tsunami ♥

Berita dunia digegarkan dengan berita Gempa bumi di Japan 8.9
dan diikuti Tsunami masa aku dapat taw kat fb sorang nie pi post kat minah nie
rupanya minah nie dok jepun so dia inform then aku cari maklumat rupa
nya betol so depa ada tunjuk lar video video semua aku tengok alamak seramnya
takutnya insafnya semua ada dalam satu sob sob sob
tengok air sapu bersih kereta basuh bersih bangunan dan bila gini kita boleh
fikir cuba kalau kanak-kanak dan warga tua macam mana mereka nak lari
selamatkan diri dan maybe kalau kat situ terpaksa berserah redha menemui ajal
tapi mujur kematian tak banyak aku punya lar risau bila laporan mengatakan
Malaysia & Singapore turut kena berhati-hati takut tsunami pada kol 6:30 ptg
aku fikir abg han ada kat senai terus sms beritahu berhati-hati...
bayangkan sampai habis airport sendai masuk air ishhh tak terbayang aku
dan lagik ngeri kalau dibayangkan so malam nie semua berhati-hati
dan dilarang menghampiri laut untuk mengelakkan apa-apa terjadi
tapi apa-apa pon semoga Allah melindungi keluarga aku dan semua manusia
elakkan dari bencana ini terus berterusan bukan apa takut okey sangat takut
bila jadi gini aku terus terhengat kata-kata mum doa supaya Allah lindungi keluarga
jangan sampai jadi macam gituk tetiba aku takut nak search takut mimpi tapi
kalau boleh elakkan lah dari terus menerus melanda mudah-mudahan Allah
lindungi kita semua dalam keadaan sihat & sejahtera Amin amin amin...
tapi mujur lar internet tak problem dulu gempa kat mana ntah sampai internet
pon stuk berminggu-minggu kalau tak silap aku mujur lar internet tak ada effect
kalau semua ada effect aku rasa aku boleh jadi macam arghhhh stress stress
tapi walau apa jugak semoga semua selamat Amin
Ya Allah lindungi lah kami Ya Allah jauhkan lah kami dari segala bencana
lindungi lah kami Ya Allah amin amin amin....
aku tengah tgk berita mengenai nya harap semua selamat tak sanggup aku nak tengok
video-video walau tadi masa kat opis aku siap bukak tunjuk ustaz tunjuk jepun
urmmmmm tadi aku pi UTM aku beli topi kuda tapi tak main pon saja beli sebab
lawo kiut miut haishhhhh bila lar sifat " hangat-hangat tahi ayam " nak kuar dari
badan aku nie huh.....!!!!

No comments:

Post a Comment