Tuesday 5 April 2011

♥ Masa Kanak-kanak ♥

Aku nak story cikit pasal zaman kanak-kanak aku heheheh
okey apa kena mengena zaman kanak-kanak aku dengan gambar nie hahhaha
banyakkk sangat hendak dicelotehkannya sebabnya ialah dari kecik aku nie suka make up
bila umur aku dalam 6 or 7 tahun gituk lah aku dah mula pandai bergaya sebabnya
mak cik aku ( aku panggey dia Mama ) sama spesis macam aku kuat melawa
mum punya make up pon aku rembat gak sebab tu sekarang nie biga pon dah ikut-ikut
perangai aku kaki melawa atau bahasa kutuknya kaki melaram wewewewe
sis plak lain dia tak suka semua tu dia just simple tapi aku pantang keluar ajek
mesti nak make up lah ini lah itu lah sebab tu dulu orang ingat aku nie kakak manakala
sis adik euwww sentap hoccay aku....mencik mencik mencik taw
tiap kali raya mesti aku akan beli eyeshadow dengan lipstick entah macam mana
aku pandai use itu aku tak ingat * sejak-sejak aku jatuh2 kena kepala banyak benda aku
dah lupa sampai sekarang nie aku mudah lupa * dulu sanggup mintak beli eyeline
yang jenis basah nanti suruh mum pakaikan sendiri tak reti nak use meow
mum suka belikan apa ajek aku dengan sis mesti sepasang sama-sama baik dari segi
baju, sepit rambut, kasut huhuhu aku suka kasut high heel manakala sis suka yang
bese-bese sampai ler sekarang nie so kalau nak melawa pon macam dah tak kose
sebab malas nanti orang asyik kata aku nie kakak si sis tu adik euwww minah tu
kembang sangat sangat hoccay mencik mencik mencik.....!!!!
aku suka berangan jadi cikgu selalu kalau jumpa kapur mesti aku akan simpan hehhehe
then nanti pintu rumah jadi mangsa berangan aku hahahhaa apa lagik kalau baru beli
high heel untuk raya mesti hari-hari aku akan use berangan huhuhuhu
kira masa aku kecik aku paling cengeng paling mengegada sampai orang menyampah
paling kuat berangan kuat melawa semua pakej complete untuk aku tapi sampai
sekarang daddy paling tak suka anak dia tukar warna rambut atau hair color
sebab dulu kazen aku kasi pakaikan kat aku dengan sis err nie kazen aku yang bulan 2
yang dia tunang tu lah botol putih bau okey lah sebab dia selalu guna yang itu untuk
colorkan rambut dia huhuhu daddy nampak daddy bising aku rasa waktu tu umur aku
lebih kurang 8 tahun gituk lah so sampai sekarang kalau aku colorkan rambut mesti
aku just buat light-light ajek tapi sejak dua menjak nie macam tobat cikit lah nak change
sebab nak backkan balik color hitam tapi mum suka use kan untuk kitaorang guna
henna yang boleh change color bukan untuk apa saja kasi kepala sejuk tapi jenis yang
itu tak nampak lah sangat aku ingat lagik masa form 1 aku kena tahan dengan cikgu
sebab dorang kata aku colorkan rambut memang rambut aku bukannya hitam pekat
macam coklat-coklat * aku pernah gunting rambut masa tu aku tak pernah lagik color
kan rambut so aku tengok lah warna rambut asal aku * siap suruh bagi nama ibu bapa
number phone semua bagai dalam hati aku apa ke bangang betol lah cikgu nie menyusah
kan aku kalau dorang colorkan rambut tak apa bolehh sengal betol...
now hujung-hujung rambut aku ada cikit color yang beberapa tahun lepas masa aku
buat rambut untuk raya kalau aku potong rambut pendek back semula color original meow kuikuikui yang paling bodoh sesangat masa umur 7 tahun aku boleh mimpi ular
bagi aku mimpi itu sangat ngeri ye lor tetiba aku dalam bilik entah dari mana datang
ular tu pon aku tak tahu yang gelinya ular tu boleh smile kat aku tapi dalam smile dia
aku nampak ada rupa lelaki donno siapa padahal dah berabad abad punya mimpi
masa form 4 aku mimpi lagik masa tu baru mimpi ular nie teringat lagik sangat takut
sebab aku rasa seolah-olah macam ada something yang mengigatkan aku bayangkan
umo 7 tahun apa yang tahu then mimpi tu datang semula saat umur 16 tahun
selepas 9 tahun ianya muncul kembali kenapa plak sebab tu sampai sekarang nie
aku kalau tengok ular aku rasa ngeri sebab automatic akan terbayang ular tu smile
rupa manusia masa mimpi aku 7 tahun bodohhhh....!!!
apa plak mimpi lama boleh membebel nak bagi taw arghhhh mengegada hoccay
tapikan kadang kala aku rasa bagus jugak ekk blog nie ye lah walau dalam
blog aku nie banyak sangat story pasal personal pasal diri aku pasal family
abis nak story pasal sapa lagik nak story laki aku belom berlaki nak story anak tu hah
anak2 sedara aku tu lah anak-anak aku sebab aku belom dapat anak sendiri
walau aku sendiri yang tak nak pemes kan belog aku entah bagi aku belog nie
tak usah di war-warkan cukup sekadar santai-santai saja sebabnya aku tak nak
family aku taw kewujudan belog nie ye lah malu hoccay sis suka baca aku kalau boleh
tak nak kasi dia baca segan sangat apatah lagi family aku dulu dia taw belog aku
yang ini then aku set private sebab saja tapi bila orang atau family aku dapat jejak
belog aku dengan tak berfikir panjang aku terus ubah URL nya
walau sis berkali-kali mintak url untuk baca err maaf cannot lah aku just kasi
blog lakonan aku tu jek cukup yang itu sahaja paham....!!!!
aku nak ubah lagik belog lakonan aku punya template saja-saja ajek nanti ar malam
nie nak buat dengan sis meow hahaha saja ajek kekonon nak tunjuk belog itu
member2 pon beri belog lakonan itu cukup lah belog nie aritu saja ajek blog walking
cukup lah setakat yang follow tu kalau boleh nak sampai bebila rahsia meow..!

No comments:

Post a Comment