Monday 18 April 2011

♥ Macbook Pro ♥




















Taraaaa ini lah dia MacBook Pro yang aku giler-giler nakkan sampai sanggup
bayar hutang bulanan dengan mum kira pinjam lah untuk beli hehehehhe
amacam cung tak...?? ehhh cannot use cung kena use macho tak..??
mana pergi lappy toshiba aku..?? opkos ada lah aku beli MacBook Pro nie pon
bersebab jugak ingat apa senang-senang mau beli ka...
sebabnya ialah kalau biga datang dia dah tak ada lappy untuk online ye lah
sis use dia punya lappy babam bawak lappy dia then aku use toshiba so biga cannot
use lappy memandangkan acer aku dah cannot use lagik donno why :(
abis gambar tak dapat backup taw mencik...!!! dulu biga kalau datang use acer
aku use toshiba tapi sejak-sejak acer mereng so biga dah tak boleh nak use
kalau aku use tu yang aku beli macbook pro untuk kegunaan aku kalau biga datang
tu pon aku cakap dengan biga gunakan elok-elok tutup betol-betol kalau tak nak use
shut down lepas use letak balik tempat mana yang diambil then jangan nak
memandai-mandai deleted apa jugak yang ada dalam lappy ngeh ngeh ngeh
masa lappy acer aku tak berapa nak bagi taw sangat pon sebab aku pon lagi pulak
kan acer tu dah macam nak tunggu koma ajek grrrr so lappy toshiba nie kena
bagi taw betol-betol sayang beb hope bila biga use dia jaga betol-betol lagi pun
aku dah slow talk dengan biga suruh jaga betol-betol kesian kat dia dah tak ada lappy
dia jenis ganas habis keyboard kat lappy dia dulu terkopek grrr sabo jek lah ekk
then papa dia beli yang lain entah ganas apa dia buat sound dah tak ada then selang
beberapa minggu lappy dia pon menemui ajalnya so aku tahu biga ada keinginan nak
lappy dia sendiri tu yang nak kena ajar dia supaya berhati-hati bila use bila ajar
gunakan lappy aku Insya Allah nanti dia akan buat begituk pada lappy dia kan
biga nak yang lappy macbook air huhuhu hah nak story step by step merujuk pada picture
seperti biasa ada box ada lappy ada charge okey yang basic beli masa ari saturday
cuma lappy, keyboard protector dengan magic mouse huhu magic mouse dia sangat gerek
mula-mula tak mo beli mouse masa tu memang babam nak beli mouse so tengok
mouse dia macam gerek then babam pujuk ajak sama so apa lagik okey jek lah
memandangkan duit still ada so beli ajek lah. mula-mula nak beli cases untuk lappy
then babam ajak use sama color tapi color tu tak ada and case tak ada cuma satu color
iaitu red yulkss gituk ehhh so ganti beli keyboard protector memula nak amek color pink
tapi si orang tu kata nanti tak lawo and tak nampak lampu so better amek transparent
memang lah tapi urmmm boleh lahhhhhh what ever huhuhu so balik exited memang belom
use memandangkan tak ada case takut calar balar then ask mum boleh tak ari ahad
a.k.a. semalam pergi Danga City Mall carik tu pon last ada 2 color pink or purple
so sorry yek babam then aku amek pink so kebetulan masa ari sabtu sis nak update
lappy macbook air dia cannot so tanya lah kat situ punya lah sakit hati jawab macam
nak tak nak ajek eiiii geram ajek aku okey dia hengat kitaorang tak mampu apa nak beli
so malas nak layan lepas bayar case blah kebetulan aku carik superdrive then dia boleh
jawab nak tak nak menyakitkan hati betol so aku dah beli 2 ketul mouse, beg untuk
letak lappy macbook pro so settle semua terus pergi City Square so just cakap then dorang
suruh keluarkan lappy untuk check untuk pengetahuan korang masa aku tanya kat
Danga City Mall ( DCM ) dorang tak kata suruh keluarkan lappy pon jawab pon
macam nak tak nak ajek taw...!! rupanya lappy nipis sis tak ada password chett apa daa
then story pasal babamnya macbook pro problem kena format balik sebab problem
kena bayar RM150 tapi kena tunggu 3 jam gituk ayokkk kome pergi lah nanti yek
so dapat gak aku beli superdrive untuk macbook air huhuhu dulu masa beli tahun 2009
tapi aku tak bagi taw pon ehh saja ajek huhuhu so just beli satu ajek superdrive
konon kata share lah sebab stok habis then sis dah amek so aku redha beli sendiri
sob sob sob menyampah okey....!!! magic mouse tu gerek use bluethoot dengan batery
nak use just on kalau tak nak off jek sempoi ajek langsung tak ada click macam mouse
bese taw kekekkekeke so keputusan kami nak beli accessories kat DCM boleh tapi
kalau untuk apa-apa mengenai lappy better pergi CS puas hati wekk...!!!
semalam sempat gak ada pop suruh update software senang rupanya just update
al kesah mujur macbook air aku tak kena jual muahahhaha rupanya kena always
update untuk lagik cepat ye lor macbook air aku mana ada use sangat meow
so now tengah menjinak-jinakkan jari jemari untuk use macbook air hehehhe
aritu niat nak beli macbook pro yang color putih al kesahnya yang putih tu bukan
macbook pro just macbook so research apa beza last-last amek macbook pro now
sis pon dah bekenan hahhahaaaa so masa lepas beli semalam terus balik rumah
sempat gak depa kata enjoy your mac and berhati-hati meow huhuhu
aku cakap dengan mum sayang nak use then mum usik kata tak payah guna simpan
ajek kekekkekek rilex rilex nanti akan use punya satu hari nanti bila tu hehehe tunggu
hah charge macbook pro cannot use charge macbook air begituk jugak charge
macbook air cannot use charge macbook pro babam nyaris nyaris nak use fuhhh
selamat tanya jika tidak haiyaaa huhu ingat nak cari beg yang boleh masukkan ipad
dengan charge sekali ahh tapi tengok lah nanti hehehe..!!
semalam sis kata dia nak check duit dia cukup tak dia nak beli ipod nano yang
latest tu yang aku aritu beli tu pon belom use lagik taw nanti lah tunggu sis dengan
babam pon beli huhuhu babam pon dah terbekenan smart dohhhh hah nanti nak cari
beg kecik chomey nak masukkan kesemua MP3 dengan charge sekali tapi tengok lah
bila-bila free nak kena masukkan ipod nano sekali okey lah time untuk kerja
jap aku selama nie mati-mati tak tahu apa jawatan aku al kesah ari jumaat dok
story mory rupanya kerja aku nie dinamakan sebagai kerja IT huh jauh yimpang
apa yang dulu study dengan kerja miahahahha...!!!

No comments:

Post a Comment