Monday 21 February 2011

♥ Kenangan LG KG800 ♥




Kisah mengenai handphone LG KG 800 aku coret kesah ini before
aku sleep lagi pula mau kerja bhai hehehhehehe
okey masa tu 2007 adalah tarikh beli handphone nie memula aku dgn sis
yg gunakan aku pink sis plak white then tetiba kuar black okey nie yang
nak story apa kes aku pink sis white tetiba ada lagik satu iaitu black
okey bermula satu kesah di raja ehhh silap-silap nie kenangan silam hoccay
silam lar sangat nokkkkk.......!!!!
so lepas ajek aku dengan sis beli pak tam dgn bek pon nak tukar handphone so
depa pon amek LG KG 800 bek pink sama dengan aku manakala pak tam amek
color black hehehehe dah sama 4 serangkai guna kan handphone LG nie
so tetiba pak din pon mencelah kata nak beli handphone gak dan paling tak disangka
pak din beli LG black so dah sama dengan pak tam lar huhuhuhuhu
okey memandangkan 5 serangkai gunakan handphone nie lagi pula ringtone
sms cuma ada 4 pilihan saja so aku sis pak tam dan bek kena pilih mana satu ringtone
sms coz nanti kalau sama ringtone amek sapa punya sms pon tak tahu kan
manakala pak din tak kesah lar coz pak din jarang datang cuma kami berempat nie
jek dah kena pilih kalau sama kan susah nasib baik ringtone ley pilih apa-apa huhuhu
color white nie ada special cikit depa beri extra battery dan extra apa entah aku pon
dah tak berapa nak hengat sangat lar color color len tak dak cuma white ajek
kerja pak tam kalau tak charge battery mesti dia akan exchange dengan battery
handphone aku pernah sekali tu aku belik apa kes tetiba depan pink pusing belakang
black apa kena dengan handphone aku nie sekali tengok pak tam balik kerja
handphone depan hitam belakang pink dah taw sangat dah rupanya pak tam
tukar battery dengan handphone aku ye lar time tu kan aku gi school tak bawak
phone * kalau ler dulu aku nakal lebih rugi betol tak bawak handphone pi school *
aku pon tak hengat lar berapa lama kami gunakkan handphone sama-sama
cuma yang pasti satu demi satu menarik diri a.k.a. tukar handphone yang aku
ingat bek tukar pinjam handphone aku sebab handphone dia rosak and kalau tak silap
pak tam punya pon rosak jugak so aku punya still ada lagik cuma keypad number 2
kena tekan kuat kuat and battery dah kureng tahan cikit sis punya dia kasi sapa ntah
orang tu tak pulangkan balik manakala pak din punya kena curik masa dalam bas
ingat lagik masa tu pak din datang then tetiba handphone dia bunyi ringtone sms dia
sejebik dengan aku punya wakakakaka masa tu perasan giler hengat handphone
aku bunyi sekali pak din punya daa masa nie umairah baya-baya adol ehh baby lagik
belom setahun lagik kalau tak silap aku ada lagik gambar gambar tu semua
adeyyy gelak siot nanti aku nak guna ringtone feel in love with dj masa tu aku gunakan
ringtone tu kat handphone LG KG 800 nie banyak gak ye lor sejak sejak dah pandai
edit lagu macam macam lagu aku edit kuikuikui tapikan masa tu bangang habis taw
cuma tahu guna wallpaper yang sedia ada ajek kemudian upgrade cikit install cd
then pandai cikit guna wallpaper yang ada dalam cd kemudian upgrade lagik
pandai dah cari wallpaper * masa tu cuma kena ownskin ajek itu pon wong ajar kuikuikui *
dah taw nak bluetooth dari lappy ke handphone so dah pandai masukkan lagu
lama jugak lar baru pandai kuikuikuikui tapi handphone nie memory cikit ajek ciput
sebab tak de tambahan memory card so lagu pon terhad sangat tapi sweet ajek
masukkan dalam poket pon senang nak sembunyikan lagik senang coz handphone nie
lar yang aku seludup masukkan ke dalam beg duit masa exam spm 2007
slumber ajek lagi pula before tu aku silentkan lah bukan apa aku call mum untuk
bagi taw pasal exam dah sudah nak start nak balik semua * i kan anak mum so i
lebih suka report kat mum * kuikuikui sampaikan penjaga exam terkerut kerut dahi
tengok aku kuarkan handphone sure dia fikir alamak minah nie apa daaa
tapi sekarang nie dah susah nak cari handphone nie lagik kalau ada pon cuma second
hand ajek yang baru dah tak de coz pihak LG dah tak keluarkan lagik model nie
la nie depa dah kuarkan model yang baru apa aku baca kat pamplet kira over
20 million unit worldwide sebab ianya sweet so ramai bebudak terutama pompuan
suka so depa pon beli lar now depa dah buat sweet comeback LG Chocolate
yang baru new model depa buat 2 model touch screen dengan yang slide aku kureng
tengok yang touch screen walau pon bentuk macam candy bar tapi entah lar
agak kureng lagi pula yang dulu tu slide so yang comeback ada slide better aku
amek yang slide cung melecun apa cuma yang baru nie nampak macam orang dah
matangnya handphone tak macam bebudak aku suka kalau handphone nampak
cam bebudak sweet lagi pula aku nie kan bebudak belom jadi mak budak apa
huhuhu sejak sejak dah sedap guna LG guna SE aku dah macam kureng cikit dengan
Nokia tak tahu lar kenapa walau macam mana sekali pon aku suka beli handphone
LG dengan SE sebab dedua nie serasi gituk dengan diri aku dengan keinginan aku
* wahhh mengegada dulu first handphone guna Nokia gegada betol *
ala walau apa sekali pon handphone itu yang penting boleh digunakan time
emergency hehehehehe apatah lagik tentang credit bagi si pengguna prepaid
manakala si pengguna postpaid sila bayar tiap-tiap bulan jangan terlewat tapi
aku prefer prepaid dari postpaid coz rate utk sms dengan call postpaid agak mahal
so biar lor aku guna prepaid senang kalau de credit call kalau tengah tak de duit
tak de credit diam-diam sudah janji mum dapat call aku itu sudah penting....!!!
dah arr nak sleep karang pagi nanti tertido kat opis uwaa tak syoknya kena
bangun pepagi malas betol huhuhuhu....kay ar nunite sweet dream
ooo bantal get ready untuk dipeluk urmmm skrg nie nak kena insap gi kerja dah
tak ley nak drive lelaju and nak kena peka bab-bab bunyi huhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment