Thursday 30 September 2010

♥ 3 Ekoq GEDIK ♥










Bulan nie aje dah banyak sangat entry baru hehehehe
ingat karang tepat kol 12 nak wat entry tapi memandangkan
hati ini bergetar tidak dapat nak menahan waa gituuuuu
ok di sini saya ingin memperkenalkan 3 ekoq gedik yang bernama
iaitu Tembam, Montel dan Embam
motif nama seperti begitu....??? cuba perhatikan pertapa gebus
nya mereka....bertapa geramnya tengok mereka
beli kat carrefour baru aje niat dah tak nak beli apa-apa penat dah nak rest
sekali tengok ala gebunya arghhhhhh tak boleh nak menahan nak beli
gak lar kiut seyyyyyyyy joget gedik-gedik lor....
so tank kecik itu berharga RM14...ikan 1 ekor RM4 jadi beli 3 RM10
air pump RM9 makanan RM1 tiub angin RM1 tiub untuk angin RM1
so total RM35 oraittttt kebabommmmm tu belom masuk lampu
so bila balik pasang settle alahaiiii lampu kalau ada lagik cun
mencari ler lampu yang cung cung untuk di guna bila mintak kecik
depa kata kecik lar nie dah tak de so cari ler kat kedai Aquarium
berdekatan nak menapak opsss drive ke Giant @ Tesco
malas so cari yang dekat then ada satu tu colour pink lawa giler
tapi rosak nak esok sampai arghhhhhh tak mo lar sebab fikir-fikir
balek arghhhhhhh then merapu cari akhirnya ada satu yang masih ada bulk
so yipppyyyyy yihhhhhhaaaaaaaa cung sudah mini aquarium ku
dengan adanya 3 ekor gedik actually bibik nak sangat tu yang beli
bibik janji nak jaga so aku beli letak ler satu sudut yang cung
hah harga lampu bersamaan RM28 so total RM35 + RM28 = .....???
kira lor sendiri malas nak mengira nanti akan kata alaaa sayangnya
tapi masa nak beli tu semua perkataan ala sayangnya hilang
sebab hati beriya-iya nakkan memang itu satu sikap aku tak bagus
la nie si gedik-gedik tu dok bergedik-gedik hehehehehhehe
aku suka tank kecik nie comel aje senang nak diangkat untuk basuh
walaupun kaca tapi tak lar berat kaw-kaw kalau berat kaw-kaw
aiyooooooo macam mana mau angkat... la nie kerja makin bertambah
2 hari kena basuh a.k.a. tukar air tapi tukar air alamakkkkkkkkk
tak pe gedik-gedik tu sumbat dalam besen kecik letak air pump
basuh tank sangat mudah tapi tak boleh nak buang semua air
dan ringan so agak murah untuk menyental dedulu ikan mas aku
tank besar giler babeng nak angkat punya lar berat cehhhhhhh
menyesal giler lar ( btol tak aku kata dah lelama baru nak menyesal )
nie kalau aku sumbat ikan laga ok tak....????
kalau anak-anak datang kena berhati-hati nanti mereka main air........
seyes bukak lampu lagikkkk cung.......tapi la nie lampu
terang bederang maka tak payah bukak lampu.....
nanti bila dah gelap baru bukak hehehehhehehhe......
aku cukup stress dengan 3 ekoq nie taw belom apa-apa
nak buat aku stress mana tidak nya bila aku tak pegang
hp nak amek picture dia semuanya bertabur larik
tunjuk bontot lar...tunjuk ekor lar ini lar itu lar
bila aku tak pegang hp mula lar gedik sana gedik sini
tunjuk joget gedik-gedik arghhhhhh adakah spesis
sebegini....???? haiiiiii stresssnya aku susah benar nak amek
gambar mereka 3 ekor.........urmmmm sweet aje 3 ekor nie
tapi itu lar nak menjaganya agak sedikit payah dan sensitif
bibik punya lar geram dengan ikan nie siap tanya apa pasal
perut ikan nie besar macam gitu apa yang diisikannya
siap tekan-tekan lagi perut ikan nak pastikan keras atau lembik
then nak wat experimen belah perut apa yang ada didalamnya
cettt ada ke patut mana lar aku taw apa ada isi dalam
perut tu makanan ker...najis ker......yang pasti aku panggil
ikan nie spesis ikan buntal dengan mulut kecik.........jahat kan.....
aku ingat nak sumbat 3 ekor nie masuk dalam akuarium
mum ye lar kan dah kiut bercampur yang lelain
then orang yang jual itu kata

Aku: kak, beli lar yang nie campur dengan ikan mum

Penjual: tak boleh ikan nie gedik kalau kena kejar dengan ikan tiger
susah untuk dia lari...

Aku: huh macam gitu plak ker...???

Aku pong buat ler video mereka bergedik bersama
eiiiii geram taw





No comments:

Post a Comment