Tuesday 21 September 2010

♥ UPSR ♥



Hari nie buat bebudak darjah 6
menghadapi UPSR
termasuk si babam.....macam mana agaknya perasaan
babam tika dan saat ini lebih-lebih lagi menghadapi
ujian besar banyak meletakkan harapan di bahu babam
untuk berjaya tapi babam buat muka rilex aje
cuma dalam hati babam kita semua tidak tahu apa sebenarnya
dulu 8 tahun yang lepas aku menduduki ujian UPSR
masa tu entah tak tahu apa-apa tak rasa apa-apa pon
yang lagi gerek tu esok nak UPSR malam nie pi tengok wayang
cite Mr Cinderella wahhhh gitu seyyyyyyy
tapi lepas tu memang kena kutuk ar esok exam nanti kuar
apa tajuk cite Mr Cinderella......kebetulan masa tu bahasa melayu
so wat karangan hurmmmm kena gak kutuk
lelagi masa tu duduk kat dewan tapi masa tu aku feel rilex

walau orang yang jaga tu kenakan aku masa tu exam Sains
dia siap tanya begini lagik kat aku

" Awak pasti ke yang awak jawab nie betol " sambil belek-belek
kertas exam yang dah pon aku jawab

" Ye, saya yakin " selamba jek aku balas tak kan lor aku nak suruh
dia tulun aku lar plak haiiiiii nasib ler lepas tu cikgu yang jaga tu pon
blah dari meja aku lepas aku jawab dalam hati aku berkata fuhhh
selamat aku hehehehhehehehe

then bila bukak balik story lama masa kat kenny rogers tu
sis kata bodoh lor aku nie dah tentu-tentu orang tu nak tulun aku
bagi jawapan yang betol arghhhh sudah kang kalau aku tak yakin
buatnya cikgu yang jaga tu sound nape tak belajar betol-btol
satu masalah lagi....
ingat lagi bila exam sains asyik gagal aje sebab tak taw nak jawab
kertas tu macam mana sekali masa bila ntah di beri kalau dapat perengan
contoh nya la ek

" Ini kerana " , " Hasil daripada "

eerrr banyak lagik lor pon dapat 1 markah walau jawapannya
tidak tepat wahhhhhhhh disebabkan dah taw tu
yang senang aje jawab kalau tak dulu aduhhhh menyampah
then masa darjah 6 tu nak dekat-dekat exam lar
balik sekolah hafal bukak bukak sains baca last-last
tertido boleh plak dalam mimpi kuar apa yang dibaca
then malam tu baca lagi Alhamdulilah esoknya
masa exam boleh baca yang aku pelik lar kan
time exam bese....exam pertengahan dan akhir lar kan
markah sains aku jarang lulus tapi bila exam besar
boleh plak dapat markah tinggi aduhaiiii
kekadang nak ketawa pon iya jugak isk-isk
apa-apa lor....
mudah-mudahan babam peroleh semua subjek
yang diambil itu mendapat A....5A

No comments:

Post a Comment