Friday 13 November 2009

♥ Maxis Broadband ♥

Akhirnya dari awal tahun ingin menggunakan broadband asyik tak tercapai
tanggal 9.11.09 pada hari isnin jam 5:01:36 petang dunia baru telah pon datang
maksudnya aku dah selamat beli broadband maxis yang bersaiz 12 GB
masa tu bosan giler amoi yang jaga kaunter bermacam-macam soklan aku tanya
ye lah benda nie nak digunakan banyak kepentingan bukannya beli saja-saja jek
sampai bosan amoi tu hendak menerangkan giler ar dah tak hengat nama dia
sebab nanti aku dah nak tutup streamyx walau sayang nak tutup tapi aku terpaksa
atas alasan dah tak ada orang nak betolkan isk masalah nanti aku nya modem selalu
kena lighting dah berkali-kali terjadi masih aku ingat lagi betapa kelam kabutnya aku
bila balik bukak internet tak boleh isk rupanya line problem nak hantar assigment esok
sebab aku belom cari maklumat punya lah hangin streamyx nie satu memang ok semua
tapi bila ada masalah makan masa lagi aku nya kerja memerlukan banyak reasearch
stress giler aku ketika itu sampai bila isk macam mana nak buat
aku call cikgu Rashid ehhh bukan aku tapi sis tanya macam mana semua cuak oo kalau
tak boleh guna macam streamyx lepas tu aku ehh sis call pak din tanya macam mana
lepas rasa puas hati dengan kesemua jawapan nya aku pong beli
actuallykan masa hari ahad tu babam dah beli babam beli 6 GB jek dia guna kawan
abg Han punya si Uncle Nizam punya broadband just 3GB tapi laju alasan yg abg guna
pakai tu membuatkan aku bertambah yakin sebabnya ialah kawasan seri alam rumah
abg Han line HP selalu bertukar line s'pore kekadang tu depan hall rumah memang tak
dapat line bila abg Han kata kat depan hall pon laju aku apa lagi horayy je lah
malam tu minta tolong Cikgu Rashid installkan macam kes pak din dulu kalut giler
tak taw macam mana nak install susah giler asyik tak boleh jek
then ari selasa tu try kat cosmo okey cuma part malam tu jek kureng sebab aku bosan
dengar Ustaz membebel so aku bukak ar maybe sebab tu kot jadi lambat
lepas tu sampai ari nie aku belom test lagi
dan mungkin akhir bulan nie aku kena cakap BYE-BYE dekat streamyx memang sayang
mengenangkan peritnya nak memasang streamyx tapi itu ler lepas nie dah tak de
sapa nak dtg repaired lagik tu yang jadi payah hurmmm
apa nak buatkan kalau ada something berlaku macam mana nak menggunakan
lagi bila benda tu penting sangat....
Nanti nak kena jumpa wong untuk tukar modem pendrive USB tak berapa bekenan
sangat modem tu sebab colour putih aku nie bab menjaga colour putih kureng cikit
lagipun hati aku dah bekenan dengan modem CSL colour pink ada gambar floral
cantik sangat cute jek tengok huhuhuhuhu
tapi paling tak tahan bab harga tu mahal giler ah mencik seyyy dah mengecek
mum nak beli benda tu isk anak tak guna betol lah aku nie kan....!!!
aku tak sangka harganya RM208 i ingatkan tak sampai lah RM200 maybe dalam
RM60 gitu tapi aduhhh lemoh den macam gini boleh pokai aku seyyy......!!!!
wong nak tolong installkan aku pong tak pasti sama ada tukar modem kena ke
install tapi if kena karang leceh better aku suruh wong tolong and wong janji nak tlg
tu yang datang ari jumaat sebab nak ikutkan datang ari rabu tapi wong tak kelija so
ari jumaat pong ari jumaat ler....
huh cian maxis BB aku tersadar jap tunggu eh mulai bulan depan tak de nya nak tersadai
tiap-tiap hari digunakan huhuhuhuhu
aduhhh lamanya nak tunggu Strawberry dah boleh amek huh menanti dan terus menanti
ler jawab nya huhu......

No comments:

Post a Comment