Thursday 12 November 2009

♥ Farm Ville ♥

Sekarang nie kan tgh famous Facebook....
masa mula-mula buat aku blank tak taw nak buat macam mana
dan tak taw macam mana nak cari kawan ketika itu facebook belom famous lagi
sebab masa tu tgh famous Myspace....
bayangkan berbulan-bulan aku tak bukak sebab malas nak accept application
nanti hang menyampah aku so biarkan terbengkalai then satu hari ntah mula try
jelajar sedikit demi sedikit ending mak aii boleh dikatakan hati-hari membuka nya
sebab apa lagi my game lah isk memula memang tak reti nak main game kat situ
so satu hari tu cikgu rashid ada beritahu ada game best cucuk tanam masa main tu
blank tak taw macam mana nak main and silap gak tak tanya macam mana
so biarkan je lah then Traza minta add as neighbour di Farm Ville add je lah tapi biarkan jek
sehingga lah masa tu sebab nak tunjuk Sila Gilerz keje-keje yang disuruh tengok-tengok
Si Gilerz tengah bukak facebook untuk main game ikan ( Fish World )
katanya senang jek just cuci-cuci tank so fikir tak pe nanti aku nak
try so giler lah kejap main ikan kasi makan bersih-bersihkan segala kekotoran
yang ada sampai satu rank naik iaitu Happy Aquarium nie pon masa memula blank jugak
ala macam susah jek padahal boleh membiakkan ikan wahh kaya dgn anak-anak ikan
lepas tu naik setapak lagi main game Yoville lepas rumah terbuka esok paginya tengok
anak-anak tengah syok layan game dengan Zara ok dari situ start main sampai dah
level 28 huh dalam ketidak sedaran makin lama makin bosan last-last satu masa tu
tengok Si Gilerz main game Farm Ville alamak tengok macam best kekonon hati
terpikat nak join main dalam hati berkata tak apa tunggu nanti aku balik
balik tu masuk bermula saat itu aku gilerkan game cucuk tanam huwawa
tapi aku tak suka game cucuk tanam yang boleh dicuri mencik i nyah....
yang Farm Ville nie tak memerlukan segala pencurian just perlukan neighbour untuk
dapatkan XP Gained sekali tlg bersihkan or halau binatang dapat ler 5 XP isk
makin menjadi angau main game nie sampai dalam kelas Si Gilerz sambil buat kerja
sambil dok usha tanaman huh aritu kutuk kakak kaw-kaw amek ending aku pon
terjemak masalah ini sampai sukar dibuatnya cian my baby dipinggirkan kalau i on9
facebook and bukak game huhuhuhu sabo jer lah....
selalunya aku amek tanaman 1,2,3 or 4 hari sebab senang tak perlu fikirkan sangat
kalau malam lepas kol 10 ke atas mula tanam tanaman yang ada 4 jam
kalau nak tanam 8, 10 or 12 jam tgh malam memang tak akan tanam kecuali
kalau on jam 4 petang hah time tu boleh selalunya amek tanaman 2 jam jek
kalau 4 jam huh tgh2 pagi baru tidur agaknya sampai dah extand tanah tu
meluaskan kawasan empayar at least ada benda faedah nak dibuat tapi masa time exam
cukup mencabar buat aku sebab tak boleh nak concentrate nak baca buku dok sibuk
usha tanaman ala sebab game jek cuma kalau realiti tak de maknanya aku nak buat
macam gitu tak rajin dok....!!!
nanti apa-apa permintaan mintak kat Zara and tak lupa Lila hanya mereka saja
yang boleh menolong untuk memberi sesuatu diperingkat tinggi hahahhahaha
dalam banyak-banyak binatang beboleh aku mengecek Zara nak kan binatang H1N1
sampai terkerut dahi zara memikirkan apa itu erkkk pepaham jer lah ek korang
apa speasis binatang itu
aku sekarang nie baru jek level 12 masih jauh untuk mengejar satu tanaman itu isk
tak kan nak kena usaha keras untuk mendapatkan ia plak...??
kalau dulu aku berusaha gigih untuk bercucuk tanam agaknya dah tinggi level aku
tapi game nie memang gian isk sebab tu kalau dah habis 2 jam nya tanaman aku tanam
tanaman 1-4 hari so tak perlu terkejar-kejar lagipon kalau de kelas yang tak menggunakan
pc mana nak mencari karang asyik dok fikir tanaman aje...tak pong set alarm bangun
awal sebab nak ambil tanaman isk tak rajin aku dah berbuat demikian baik ganti
tidur yang terluang itu huhuhuhhuhuhuhuhuhuhu...
so kalau ada sapa-sapa nampak aku bila malam jek asyik on9 facebook itu bermakna
aku tgh sibuk menjaga tanaman .... hurmmm what ever biarlah aku pasti sampai satu
saat aku pasti akan bosan punya tapi aku cuma tak pasti bila aku akan bosan..

1 comment: