Monday 7 November 2011

♥ Tantek Seyy ♥












Tantek ada kaler pink rega tadi tengok kat website canon dalam rm900
ada 6 color tapi color green tu pon nice jugakkan sapa-sapa suka purple
mesti happy coz ada color purple okey bila tengok spec yang ini lebih
banyak dari ixus 220hs best lah jugak tapi agak-agak nak beli tu yang
ada sedikit masalah takut kena marah ajek dikata membazir lah plak
dikenali sebagai canon ixus 230hs model paling baru untuk takat ini
aku suka design yang ini macam style habis lah jap aku paste gambar
sebab utama kenapa aku katakan ianya adalah style



See design tepi itu lah menyebabkan aku jatuh hati chantek sangat-sangat...!!
macam stylo pon ia jugak tapi tak pasti sama ada sudah masuk pasaran
Malaysia atau pon tidak nanti lah aku try survey tengok sis plak nak beli
camera macam didi ala yang kita snap terus dapat picture tu lah
aku plak tak bekenan rega tu dalam rm500 so better tambah rm400 boleh
dapat yang ini kan aku nak try lumix sebab ramai yang kata lumix bagus
tapi aku ada lah bekenan dalam 2 3 jenis gituk tapi aku tak pasti reganya
berapa aku bekenan yang ini jap jap aku paste


tapi masalahnya aku tak tahu ada stok kat sini atau pon tidak gerekkan
rega nie mesti jejak 1k jugak nie lumix ft3 tapi itu ler aku tak taw rega berapa
sebenarnya aku nak carik second camera untuk back up itu sebab aku
macam nak beli canon di atas itu dengan rega yang tidak memberatkan
aku rasa tapi kena tanya pendapat mum dulu nanti bising plak aku asyik
nak beli camera ajek tapi aku ada tujuan yang sebenar-benarnya aku risau
jugak kalau pak tam bising asyik beli camera aritu sebuk beli handphone nie
sebuk beli camera aku suka compact camera daripada camera besar gedabak
and camera sony tu aku kasi kat daddy untuk daddy amek gambar yang dia suka
nanti lagik satu entry aku akan sebut sebab utama aku nak beli back up camera
so sekarang nie aku tengah nak survey lah few camera yang sedap untuk diguna
kalau diberi rezeki untuk beli aku ingat nak capai yan color pink tu chantek kan
tapi tak tahu lah dari sekarang nie nak kena simpan lah so aku dah dapat gaji
untuk 2 bulan maybe aku akan simpan rm500 terus lah so next month aku
simpan rm250 dulu so if next month belum dapat gaji and bulan satu lagik dapat
terus simpan rm500 so dah ada rm1000 dalam tangan boleh lah beli camera nie
tapi itu pon nak kena simpan lagik sebab aku nak beli satu 16GB memory card
and 2 8GB memory card so kalau aku jadik lah beli boleh sharing dengan
camera 220hs aku tu mana lah taw kan kalau beli camera nie dapat lah free
8GB memory card so 220hs dengan 230hs dah ada 8GB memory card cuma
tinggal nak beli 16GB dengan 2 8GB memory card kenapa aku beli banyak ada lah
sebab utama kenapa aku terpaksa berbuat demikian nanti lah aku story yek semua
doa-doakan lah semoga aku berjaya beli camera back up ini ye semua....!!!

No comments:

Post a Comment