Wednesday 2 November 2011

♥ Mengerti Perasaan Ini ♥

Hujan kau seolah-olah mengerti perasaan dan gelora di hati ku ini
aku tak kuat seperti dulu lagi aku lemahhh sangat sangat
semuanya bermain di jiwa di minda air mata ini mengalir tanpa
henti-henti adakah aku dicipta untuk disakiti???
kenapa air mata tanpa segan silu mengalir dan terus mengalir
kenapa tidak mampu untuk dikawal kenapa tak mampu nak bendung
aku dah tak kuat seperti dulu seperti mana yang semua orang tahu
kalau lah aku dapat pergi main hujan dan menangis sepuas-puasnya
aku tak perlukan bahu siapa-siapa untuk menumpang nangis
sebab hanya diri ini saja tahu apa yang aku rasa entah lah aku penat
Ya Allah kenapa mesti semua ini berlaku satu persatu dugaan
belum habis satu dugaan ditambah lagi satu lagi dugaan aku rasa dah
bertimbun-timbun dugaan yang sedang keluarga aku alami penat
penat nak hadapi semua ini penat nak hadap semua ini tak ada siapa
pon mengerti tidak ada siapa pun yang paham sebaliknya makin
menambahkan beban malah beban yang sedia ada ini pon dah bertimbun
entah lah aku berharap sangat agar 2012 nanti keluarga aku bebas dari
dugaan bebas dari masalah dan bebas dari beban hanya itu saja harapan
aku dah lama sangat tak merasai kebahagian bersama keluarga sangat lama
badan ini dah penat nak pikul beban entah lah aku tengok family orang lain
bahagia tanpa ada sebarang beban bukan nak merungut tapi sekadar nak
melepaskan keluhan kecil yang tak akan ada siapa-siapa dengar jeritan
hati kecil ku ini entah lah sampai bila semua ini akan terjadi pon aku tak tahu
dugaan bertambah-tambah beban bertambah tambah sakit hati bertambah
tambah perit di hati makin bertambah tambah semuanya serba bertambah
tambah kenapa ekk orang yang zalim yang kejam terhadap keluarga aku
senang lenang bahagia malah masih meneruskan kekejaman dan kezaliman
yang menanggung keluarga aku yang merasa seksa keluarga aku adakah
ianya adil...?? aku tak pernah nak salahkan sapa-sapa cuma aku nak luahkan
perasaan yang sekian lama aku pendamkan ini kenapa keluarga orang lain
bahagia kenapa mesti dugaan beban melanda keluarga aku...??? kenapa kenapa
apa salah keluarga aku...?? kenapa keluarga aku tak berhak ke untuk bahagia??

No comments:

Post a Comment