Tuesday 9 August 2011

♥ Ramadhan 2011-day 9 ♥

DUGAAN BUAT KELUARGA AKU LAGIK sob sob sob sob

aritu dugaan abg jan masuk sepital sakit selepas dah keluar sepital

dah okey dugaan datang lagi kali ini dari sedara sendiri elloooo

tak perlu nak menjaja kata nenek sakit lahh ini lahh itu lahhh

korang apa hal nak jaja-jaja nama nenek suka sangat ke tengok nenek

sakit akai ada tak...??? bodoh punya orang eiiii geramnya seyy aku

semalam mum dengar urut-urut dada mum mungkin menahan geram

marah akibat perbuatan anak saudara mum sendiri sengal bodooohhhhh

aku benci orang macam ginik tak fikir tak jaja nama mum nama mak pon

masuk sekali bodoh seyyy aku punya lah menahan rasa gerammm nie

macam nak pergi pelempang ajek muka apa bagus sangat ker lepas tu

dengan muka tak reti nak malu pergi tanya orang yang tak ada ikatan

tak malu ker...??? bodosssss jaja nama nenek jaja nama mum jaja nama mak

memang tak reti malu aper...??? nak duit pergi lah kerja cari kerja yang

betol-betol bila ginik baru aku rasa bagus jugak abg jan paksa-paksa suruh

carik kerja walau pon sebenarnya aku memang dah ada niat nak kerja

ye lah now dah kerja walau malas dan gantuk macam mana sekali pon tetap

jugak mengagahkan diri pergi kerja sebab ianya sudah menjadi tanggungjawab

eii geram seyy aku entah lahhh mum takut nak cakap banyak walaupon

mum terpaksa pendam telan perbuatan mereka yang tak reti diuntung

manusia jenis apa kah mereka pon aku tak tahu lahhh menyusahkan ajek

ada sedara macam ginik lebih baik tak ada sedara lahhh daripada ada macam

ginik menyusahkan hidup orang lain ajek dengan alasan nak duit nenek sakit

tak pon nak cari kerja nak tambang teksi untuk cari kerja kemudian kata

sakit perut lahhh lepas tu demam muntah-muntah lahh bermacam alasan

lagik lahhh haishhh kalau lahhh boleh nenek duduk dengan aku and family

kan bagus at least nenek happy di usianya sekarang ini daripada nenek

sedihhh muka sedihhh semalam mum cerita masa mum kata nak balik nenek

buka mata besar-besar seolah-olah tak kasi mum balik nenek jomm balik

johor duduk dengan kitaorang nenek tak payah duduk dengan dorang ehhh

sob sob sob nenek miss u soo muucccchhhh mmmuuuuaaaahhh mmmuuuuaaaahhh

semalam balik kerja terus aku makan ubat dengan perut tak isi makan nasi

then lepas dah makan kemudian makan bubur apa ntah tu pon rasa nak keluar

dari perut sob sob sob entah macam mana aku boleh terlelep macam lena

sangat then mum kejut bangun dah buka kebetulan aku belom makan sejak

balik kerja so makan sekali then lepas makan dalam setengah jam gituk

duduk-duduk sambil menunggu masakkan bakery dengan restaurant

aku boleh terlelap lagikkk asyik terlelap ajek sampai kol 10 malam

then aku gagahkan diri bangun pergi toilet bersihkan apa yang patut

kemudian aku makan balik ubat sepatutnya ubat selsema cuma sehari sekali

tapi aku sehari dua kali nasib baik tak jadik apa-apa tapi nie bila bangun

belum apa-apa hal telinga aku berdengung tekak dah kurang lahhh tapi still

rasa macam tak selesa lagikk batuk plak sesekali menjelma diri urmmmm

belum start pose aku dah start sakit plak arghhh mencik mencik...!!

tapi lepas dah mandi siap semua perut macam tak selesa meragamm

macam nak muntah pon iya tapi tak keluarr entahh lahhh sakit sakit nie

sangat lecehhhh esok or lusa aku dah mula start nak pose hope darah peyed

dah kering lahhh ... esok birthday yayaz dah 2 tahun pak cik cinonet

kan baru-baru nie dia demam rupanya untuk pandai cakap dah okey lah

sepatah ayat keluar dari mulut dia so mulai sekarang nak kena jaga bahasa

depan dia means tak boleh nak use ayat-ayat macam kurang ajar

kalau tak mesti dia akan ikut aper....!!! sekarang nie tinggal tunggu

shahqir pandai cakap ajekk....now tugas aku sebagai anak harus bersihkan

nama mum daripada asyik dijaja ajekk apa ingat mum tu apa kilang duit

ko ker wahai sepupu yang tak sedar dirik...pergi jahanam lahhh sebelum

ko nak jahanam tak payah nak babitkan nama mum nama nenek...!!!

dibulan-bulan Ramadhan nie mulut ko tu memang busyuk sama macam

hati ko tak habis-habis nak fitnah mum macam-macam semoga kau

mendapat balasan yang teruk atas perbuatan ko pada mum...

dulu ko hasut-hasut kak eta lepas tembelang dah pecahhhh ko hasut

plak jiran depan rumah mum sampai member tu bila nampak mum angkat

muka masam bodoh lahhh ko sepupu menyusahkan hidup mum ajekk tahu

bila nak KFC pandai mintak-mintak mum macam-macam ayat ko bagi

disebabkan mum tak sampai hati mum belikan untuk ko nie sampai macam

ginik sekali ko buat akal ko tu letak kat bontot ke haper...???

dengan semua orang ko nak hasut-hasut nak fitnah macam-macam bodoh

siiaaakkkkk aku dah tak tahu nak kata apa cian kat mum....

apa yang dorang nie sakit hati dengan mum pon aku tak tahu lahhh

semua anak beranak baik mak cik aku dengan 2 kazen akuu dari dulu sampai

sekarang nie tak habis-habis buat macam ginik...!!!

apa jenis manusia pon aku tak taw lah dorang nie suka sangat tengok mum

menderita bodooohhhhhhh seeeyyyyyy....!!!!

aku dah penat dah lelah nak layan orang macam ginik yang tak habis-habis

fitnah sana sini dah jadi macam hobi kalau tak buat memang tak sahhh

asyik suka sangat babitkan nama nenek entahh apa dosa nenek pon aku tak

tahu lahhh bila depan family aku pura-pura sayang nenek tapi bila belakang

family aku buat donno ajek dengan nenek. aku tahu nenek terseksa sangat

maybe selama nie nenek nak berkata-kata tapi nenek tak boleh nak

bersuara nenek jommm lahhh duduk dengan kitaorang tak payah

duduk dengan dorang sedih aku tengok dorang nie fitnah darah daging

sendiri kutuk mengutuk macam seolah-olah mereka tu bagus sangattt

baikkk sangaaatttttt fitnah mum kata macam-macam buruk-buruk

pasal mum dekat kak wahidah (sepupu aku anak abg mum) sampaikan

orang tu percaya apa yang dikata sampai beribu kali kak wahidah

minta maaf dengan mum apa jenisss punya manusia lahhh

sekali kena balasan kaw-kaw padan mukaa rasakannnya

pasal duit sanggup fitnah sana sini mengata sana sini buat cerita sana sini

tanpa ada perasaan segan mahu pon malu tak tahu lahhh nak kata apa

memang selama nenek ada nie tiap raya mum akan masuk singapore

tapi bila sebaliknya aku rasa mum tak akan masuk dahhh maybe raya

kat rumah sendiri ajekkk sedihhh aku tengok mum bila sorang-sorang

bertanyakan betol ke tak kalau korang sedih tak ek...???

entahh lahhh cian aku tengok mum yang tak habis-habis tak menantu

adik sendiri yang buat mum macam-macam diperkatakan

mum sebagai anak adik akan bersihkan nama mum tak perlu untuk

mereka jaja benda-benda buruk pasal mum fitnah mum kata macam-macam

pada mum..mereka akan mendapat balasannya mum..mum sabar ehhh...

penattt dahhh lahhh aku rasa :(

No comments:

Post a Comment