Wednesday 30 September 2009

♥ Cinta dan Rama-rama ♥

Aku tertarik dengan ayat ini

" Jika kita mencintai seseorg makin kita kejar cinta di semakin jauh dari kita tapi kalau
kita biarkan dia, dia akan datang cari kita dan bila kita kongkong dia akan terus meninggalkan
kita....Sama juga dengan rama-rama yang bila kita nak tangkap dia akan terbang jauh
dari kita, bila kita biarkan rama-rama tu dia akan hinggap kat kita dan bila kita
genggam rama-rama tu dalam tangan terus dia mati "

Actually nie ayat yang aku baca kat forum cari pada Cinta & Emosi di thread
cinta umpama seperti rama-rama.....
ada kebenaran disetiap pepatah tersebut sebab cuba kita ibaratkan cinta itu seperti
rama-rama makin kita kejar makin laju rama-rama akan lari cuba kalau kita
tak mengejar atau mengusik kadang kala rama-rama itu akan datang menghampiri
kita di luar jangkaan kita sendiri....bercinta bukan bererti memiliki 100%
harus diberi kebebasan untuk pasangan agar tidak terlalu rimas asyik nak berkepit
dan tidaklah dikatakan seperti belangkas atau istilah yang lain asyik nak kongkong
ini tak boleh itu tak boleh bosan oo hidup kalau bercinta seperti itu
tak pon bila dah terlalu kerap mengkongkong then tetiba hubungan itu hanya sekerat
jalan malu kan dan jugak mesti frust giler-giler semua tu memang semua orang tak nak
semua nak orang yang dicintai itu akan menjadi hak sendiri untuk selama-lamanya
cukuplah sekadar memberi 1 or 2 % sebab kita tak taw sama ada benarkah itu milik
kita atau hanya sekdar satu persinggahan di hati dan akan pergi disaat rindu masih
membara dalam soal nie aku tak begitu pandai sangat jadi aku baca pengalaman orang
so membuatkan aku berfikir sejauh mana benda ini semua terjadi pasti ada hikmah cuma
kita sendiri tahu kan ada mengatakan bahawa kita akan berjumpa dengan orang yang salah
sebelum kita berjumpa dengan pasangan hidup yang sememangnya tercipta untuk kita
ada juga aku berfikir alangkah senangnya apabila terus berjumpa dan mencintai
dia yang sememangnya tercipta untuk kita tanpa perlu untuk melalui kelukaan yang
bisa membuatkan seseorg itu terasa serik untuk bercinta lagi secara rambangnya
nampak mudah tapi seperti yang aku katakan semua itu tidak mudah untuk dikatakan
contoh aku nie lar.. aku tak tahu adakah aku akan berpeluang untuk merasai nikmat
cinta, bila aku akan bercinta tapi yang pasti ada lah jugak aku merancang untuk
habiskan segala study baru fikir soal cinta tapi aku cuma merancang tapi aku tak
tahu apa akan jadi pada masa akan datang mampu ke untuk aku teruskan ia ataupon
aku terus mencorak erti cinta okey sebab apa isu cinta ini tetiba muncul entah tetiba
aku terfikir secara sepontan sebabnya aku langsung tidak ada sebarang jawapan
untuk segala persoalan yang aku sendiri buat...
itulah aku apa yang aku tahu semuanya aku akan cuba buat tidak tahu apatah lagi
bila isu tentang cinta entah terasa macam benda nie akan jadi cuma aku tak pasti bila
nak buat apa nak kecoh-kecoh soal cinta sedangkan hati aku belom bersedia nanti
kalau datang cinta macam mana dengan tanpa persediaan...
biarlah aku bersedia dan cinta itu akan hadir secara perlahan tapi menusuk ke kalbu
dan aku harap biarlah cinta itu akan berakhir dengan kebahagian bersama iaitu
dia yang tercipta untuk aku adalah pasangan cinta aku yg akan datang so senang
tak perlu lah asyik nak bercinta sahaja senang, mudah dan tenang
aku nie kalau dh dapat assaigment macam lupa dengan orang sekeliling aku
so kalau dah ada tak ke tension dia silap hari bulan dia blah dan dalam diam dia curang
ermmm aku gak yang frust....!
setuju tak dengan ayat ini

"Jodoh dari Allah SWT. apabila bertentang mata, timbul satu perasaan yg menusuk kalbu"

aku setuju dengan setiap maksud ayat ini memang ada kebenarannya
kalau dapat jumpa seperti ayat tersebut alangka bahagianya hidup
( nie kira macam angan-angan di pagi-pagi buta )
aku rasa dah tak de isu best kot pasal cinta nie sebab tunggu aku lalui lagi
maka bolehlah untuk aku story lebey sedikit * wink*

No comments:

Post a Comment