Friday 18 September 2009

♥ Alam or Alan...?? ♥

Story alam bukan Alan....Alan tu mamat yg keje kat Protip ( kedai rambut )
okey masa buat rambut jumpa balik Aziz member satu kelas dan jugak member dari
sekolah rendah story balik pasal isu-isu sekolah
dia tegur aku dulu coz aku memang tak pasan muka dia dah pakai cermin mata
kalau buka kabur sungguh pandangan mata ku...!!
so aku memang dah lama nak taw pasal kes nie bukan nak kepoh tapi nak tgk
sejauh mana percintaan mereka adakah mereka masih bersama walau berjauhan
kalau still bersama even berjauhan aku memang respect giler ar kat dorang
tapi tak sangka Mila ( member kelas aku dan ex awek Aziz ) yang minta putus
sebab dah berjauhan tak nak Aziz kecewa tapikan aku rasa dorang still boleh bersama
sebab pe sebab dorang berdua nie mempunyai satu persamaan yang jarang dapat kita lihat
nama penuh Aziz ialah Abd Aziz manakala Mila pula Azzmila Norma ( actually bila nama
Mila naik aku teringat kat Lin tak taw kenapa tapi entah macam ada persamaan plak )
sebab dorang nie sama-sama " A " tapi mungkin tiada jodoh apa boleh buat
Mila kena berhijrah semula ke Sarawak dah tak menetap kat Johor tapi terus menetap
di Sarawak ermm jauhkan dari Sarawak ke Johor....?
so maybe Mila fikir bila berjauhan mudah curang jalan penyelesaian ialah berpisah
tak sangka gak berjumpa kembali selepas 2 tahun tak jumpa.......
teringat kembali zaman persekolahan form 1-5 ...
tapi still lekat dalam memory dan paling best form 1, 3 & 4
form 4 paling happening sebabnya dah mula membawa watak diri yang sebenar
bermula sudah agenda-agenda merepek meraban segalanya
kenangan suka & duka di sebalik senyuman dan juga linangan air mata
rindu jugak kat member-member tapi memasing dah ada kotmitmen masing-masing
ada yang belajar ada yang dh kahwin.....
antara kami di kelas 4 & 5 kesusasteraan 1, Azah second paling cepat nikah iaitu saat 18 tahun
Aziz siap usik kata dah tak tahan tapi bunyi macam tak best so aku cakap ar
dah sampai seru nikah lah.....dia kenakan aku balik dia kata takkan pas spm aku menganggur
so aku balas balik cakap yelah duduk rumah tak kan duduk rumah mak mertua plak
boleh plak dia kata yang aku nie entah-entah dah kahwin ada anak sorang
ciss hampeh ar ko nie Aziz....!!!
lom nikah, lom ada family sendiri ar.......tu cerita belakang sebab rasanya saat 19 tahun
nie kalau jumpa member bukak story kahwin macam tak best ar kalau yang logik
mesti story pasal belajar kat mana, berapa lama, kos apa.....!!!
mungkin kalau 4 tahun akan datang kalau jumpa balik mesti soklan nie yang kuar
ko keje apa skrg, dh kahwin, bila kahwin tak pon bila nak kahwin, dah berapa orang anak...
dulu Azwa ada cerita kalau buat reunion dia cakap kalau dh kahwinlah kekonon nak sama-sama
pregnant lar....kalau time tu dh nikah kalau belom...? kalau dh nikah pon kalau baby baru
5 bulan tak kan nak buat gak teruk ooo......!!!
setakat nie pernah gak jumpa Jannah @ Yun....
paling tak percaya bila Yun kata masa nak spm dia dh selamat nikah & pregnant
kira Yun paling awal nikah kemudian baru Azah.....
Yun siap pregnant anak kembar tapi yang tak bestnya family Yun tak tahu bahawa dia
dah selamat nikah dengan jejaka idaman hati....
tapi yang sedih anak kembar Yun keguguran sebab Yun jatuh terduduk saat kandungan
dia berusia 7 bulan....
ermmm sabar eh Yun sampai lah sekarang tak jumpa lagi
Emir walau Emir duduk dekat area rumah pon jarang jumpa dia apa ntah cerita dia
Hasnol plak si secret Admirer Suhaila pon dah mana menghilang
frust gak Suhaila bila Hasnol tak layan dia lama betol Suhaila menyimpan perasaan kat
Hasnol...... Khaliesah pon dah tak jumpa lagi tahun nie bebudak yg amik STPM kena
study hard sebab dah nak exam....Suhaila kata ramai gak budak dalam kelas amik
STPM, actually nama aku pon naik gak tapi sorry ar tak minat ar nak amik STPM
Fini lak sekarang nie tgh kerja dan berbahagia dengan Ismail lama gak Fini menyepi
Ain pula entah apa cerita pon tak tahu hope dia tak macam dulu dan berubah
seram betol aku dgn minah nie sungguh banyak bawa ajaran songsang....!!!
Fairos, Rosmawati pernah gak terserempak dengan minah berdua nie dorang pon amik
STPM jumpa kat City Square just aku nampak dorang tapi dorang tak perasan aku
tak apa lah atleast nampak gak still cara dorang sama hurmmmmm
Haiqal, terus menyepi hope dia berubah ke arah kebaikkan dan meninggalkan apa yang
telah dia lakukan seram mampus dengan budak nie kalah aku sebagai pompuan
tapi dulu ada gak dia ajar aku seberapa teknik make up sebelom aku belajar make up
Najah adakah masih bersama Syafiq.....senyap gak mereka berdua.....
Baidura mungkin dah sambung study.....Atiqah kini dah menjadi cikgu sekolah tadika
benda yang dia minat sejak dari dulu lagi....Zamri maybe bekerja....Syikin, Azwana kini
berada di bandar penawar kota tinggi....Zahara ( atau nama glamor dia Mak Ayam sebab apa
aku panggil dia Mak Ayam pantang nampak aku asyik duk bercerita apa yang dia bela
sampaikan redha terima nama glamor itu ) skrg nie ada kat pahang jauh minah sorang
nie membawa diri, antara adengan kelakar antara aku dengan dia ialah nama kami
cikgu panggil nama aku tapi pandang dia.....bila cikgu panggil nama dia pandang muka
aku so aku dengan dia dok bergelak jek........Caca pulak dah merantau sampai ke Kelantan
mana kala Shira pula tak taw apa dah jadi...Burn ermmm entah kat mana sekarang berasa
Hamsol pon sama gak tak taw sudah berada di mana Hamsol dengan Hasnor selalu duduk
bersama kena plak nama dorang hampir sama...Fatimah lak skrg nie kerja tapi berita
sedih dah lah mak dah meninggal tetiba abang pon ikut jejak sama....Amirul plak
dengar cerita bapa dia dh meninggal....Suhada still menganggur lagi ...
Lutfhi pula pernah jumpa keje dekat Tesco tapi kejap jek sebab masa tu sedang menunggu
result so maybe skrg nie dia dh sambung study....Atikah Halim ( dalam kelas ada 2 Atiqah )
entah mana menyepi pon tak pasti....Hidayah skrg nie mungkin dh jadi make up artist kot
Wahidah plak ermmm tak pasti mana menghilang...dan ada beberapa yang dah pon aku lupa nama dorang... Mr Koh Ing Kock..........favorite teacher.....!!! cikai-cikai jek tapi best
yang kesiannya selalu kena buli dengan budak-budak sebab baju dia renyuk....
kalau puji bukan main melambung lagik.....!!! bukan main lagik ckp dgn mum & dad
betapa baiknya aku dalam kelas hahahahaha baik ker mister Koh....???
ermmm paling benci Form 5 sebab semuanya kena buat sendiri selalu kata dah besarlah
inilah itulah eiii rasa macam nak bagi pelempang jek....!!!
rindunya kat dorang semua kan best dapat jumpa balik.....
mesti kalau jumpa story memanjang punya kenangan bersama kalian sentiasa di ingatan
tak pernah menyesal mengenali kalian semoga kita dapat berjumpa kembali
5 kesusteraan 1......miss giler kat Cik Kavitha cikgu sastera....perghhh kalau kelas sastera
bukan main lagik nak cantik & kemaskan buku nota hahaha poyo
ingat lagi cikgu Kavitha kasi ayat-ayat untuk kitaorang nak SPM....
arghhhh kenangan itu pasti menjelma bila terjumpa kawan lama.......

No comments:

Post a Comment