Tuesday 15 August 2017

Try New Skincare


Dari zaman 2009 sampai lah sekarang aku nak try hada labo then bila aku
search carik review carik pengalaman orang kebanyakkan mereka kata
yang muka mereka tak serasi bila pakai so terbantut lagik niat nak try
hahaha dari dulu sampai ler sekarang :p

Tapi sejak aku mula join group sembang kecantikkan kat fb
kat situ aku belajar banyak benda and cara nak carik apa yang sesuai
and aku still study benda tu sampai sekarang asyik dok carik jek
thread hada labo then baca comment orang tengok apa yang dorang katakan

Lepas tu bukak twitter carik lagik pendapat orang macam mana
kadang kala nak kena buat research bebanyak then baru boleh try
bukan apa nak mencarik mana yang sesuai untuk kulit muka

Then aku tengok hada labo ada trial kit harga pon rm24 tapi 30ml
boleh lah try n error best ke tak before aku beli botol besar
lelagi muka aku jenis oily kekadang combination dengan pore besar
then dark sport bekas jerawat yang aku dok kopek jek kerja huhuhu

Kebetulan ada beli trial kit whitening then aku pon baca lah comment
katanya kalau oily pakai sikit jangan banyak then aku beli nie since
hari jumaat tapi disebabkan kekonon nak restkan muka kira bebaskan
dari apa skincare so amek masa jugak lah baru aku pakai

Bila try ehh best nya tak de pulak tanda-tanda breakout or tak serasi
maybe baru satu kali pakai kan so kena tunggu semuanya habis
then tengok macam mana betol-betol serasi atau pon tidak

Aku pakai pudding cream pink by pure beauty muka aku esoknya
jadik oily and sangat tak syok..!!!
kekadang lepas pakai rasa macam gatal itu pon masa aku pakai
buat dot dot kat muka lelama naik macam merah merah
then aku kurangkan just buat dot sikit pon sama jugak naik merah
gatal and esoknya too oily

Pakai sikit pon sama jugak okey fine malas nak layan better aku
tukar jek sebab dah bagi peluang banyak kali kan and maybe skin
aku tak sesuai ehh mengegada ehhh..!!!

Hada labo nie harapkan sales jek murah kalau tak mahalll weyyyy
ingat nak try lotion aka toner yang ada hydration tapi macam takut
hahaha sebab pakai toner yang whitening nie macam okey
lagik yang merah katanya rich kalau oily skin tak sesuai tapi aku
tengok muka aku macam sesuai lah pulak arghhhh apa nie...!!!

Tak pe test dulu sampai habis if serasi then baru beli
malas pulak nak try yang lain so kalau set whitening nie serasi
then just pakai yang tu saja if duit still tak cukup untuk beli set besar
just beli trial set pon boleh lah huhu...

Untuk yang nie aku pakai 3 item sahaja means skip essence, serum
just nak tengok apa yang silap asyik tak kena jadik extra oily
hmm pelik pening semuanya dalam 1....

No comments:

Post a Comment