Thursday 17 August 2017

Anak ku Waris ku

Aritu kakak cakap dia nak kasi barang dia kat sofea so mum cakap suka
hati lah hahaha kekadang kakak nie macam nak kena maki kan jek :p

Then kakak kata dia dah ada waris tu hah si sofea then dia cakap yang aku t
ak ada waris hmmm waris ye anak ku waris ku tajuk drama pon cara jugak kan

Hmmm ye lah kot aku tak de anak so tak de lah waris pasal aku belom kahwin
so celah mana anak aku nak munculkan tapi tak boleh nak cakap besar or banyak
sebab masa akan datang tak taw lagik apa yang terjadi now boleh cakap tak de
anak tak de suami kang nanti taw-taw ada suami lepas tu ada anak

Aku ada jugak terfikir soal "masa hadapan" katakan aku tak de pasangan
hidup then apa yang harus aku buat untuk meneruskan kehidupan yang pasti
aku kena ada rumah sendiri so tak de lah duduk dengan adik beradik ye lah
mereka pon nak privacy dengan keluarga mereka kan

Just small rumah untuk aku duduk menghabiskan sisa sisa kehidupan cewahhh
padahal baru 27 tahun dah fikir semua tu kan tapi memang kena rancang Allah
yang menentukannya

Yang pasti aku akan carik kehidupan sendiri tanpa bergantung pada sesiapa
sebab nak buat apa susahkan orang lain now aku ada mum daddy so aku tak
risau apa-apa mengenai kehidupan aku bagi aku selagi mum daddy bersama
kehidupan aku lebih bagus and sangat bagus

Soal waris soal anak aku tak fikir lagik takut sebenarnya nak fikirkan soal tu
semua ianya bukannya semudah macam anak kucing

By the way aku lupa patutnya aku cakap dengan kakak yang waris aku tu
hah makeup-makeup aku, skincare aku :p

Sebenarnya aku pon tak taw apa akan jadi aku tak boleh nak ramalkan masa
hadapan aku malah aku tak pernah buat plan kehidupan aku di masa akan datang

Yang pasti aku cuma ikut apa yang Allah dah rancangkan segala jalan takdir aku
ikut jek sampai masa semuanya akan terjawab

Maybe bila berpuluh tahun then aku baca balik entry nie then aku akan cakap
aku dah ada waris... or maybe aku akan cakap now aku dah ada segalanya....

Fuhhhh bukan mudah nak rancang.. bukan mudah untuk putuskan apa yang
terbaik dalam hidup aku... apa yang aku nak... apa yang aku tak nak...

Ada waris ke..tak de waris ke semuanya ketentuan Allah aku tak boleh nak buat apa-apa

No comments:

Post a Comment