Tuesday 8 August 2017

Buat Passport

Dari awal tahun masa dapat brim ingat nak buat passport tapi ada jek
masalah seakan di lewatkan untuk renew deyy ayat pusing belit
hahaha maksudnya duit nak buat passport terpaksa let go untuk
bayar duit rumah and bayar rumah lagik penting dari buat passport

Kebetulan aritu gadai loket so duit tu digunakan untuk betolkan
aircond setelah 2 bulan lebih nak masuk 3 bulan tidur dengan mum
cian pulak daddy asyik tidur atas kerusi depan

So Alhamdulilah duit tu ada lebih lega woo hati bila Hong cakap
RM120 bukannya RM500 pasal dulu aircond mum ada bunyi
then ada kerosakkan so betulkan punya lah mahal so aku suspek
aircond aku pon sama then hong kata motor rosak

Ingat balance duit tu nak beli krim muka baru
aku pakai pudding cream tapi esoknya muka makin oily then asyik
tak berapa nak okey stress seyyy padahal amount yang pakai tu
makin kurangkan so aku syak muka aku tak sesuai disebabkan tak de
bajet pakai jek lah hukukhuk

Tapi lain pulak jadiknya hahahhaa
mutepah (abang mum) cakap nak jumpa mum
so mari lah gunakan duit tu untuk buat passport so boleh pergi "rumah"
nenek dah 5 tahun tak pergi "rumah" nenek last masa 2013 see lama kan
nenek meninggal 2.08.2012 hmmm kejap jek dah 5 tahun

Last minutes planning semalam malam hahahha then tadi tengah hari
pergi lah kat utc buat passport Alhamdulilah Allah permudahkan segala
urusan untuk buat passport mula mula risau jugak kalau kalau passport
pon ada GST sebab aku tak bawak extra duit huhu

Si kakak ingat nak campur sekali dengan si sofea then tak boleh
so kena amek gambar yang kecik tu so kena tunggu setengah jam
hmm sementara nak menunggu baik aku amek number dulu
so tak de lah menunggu lama ye lah mana taw orang ramai kan
kakak pulak keluarkan duit so aku bawak lah si sofea hahaha

Alhamdulilah amek number then tengah jalan number naik ke kaunter
sofea nak suruh aku amek then aku cakap tak boleh then orang tu
tanya adik ke anak aku cakap anak sedara haishhh adik ehh hellooo
no way untuk ada adik ehh sebab aku ialah adik :p

Then settle semua dia tanya status kahwin or belom
amek gambar sekali jek malas ahh nak berkali kali leceh buatnya si
sofea nangis lagikkk haru dah lah kakak belom sampai lagik
so dapat lah gambar seperti yis pau yang dah melimpah ruah hahaha

Masa nak bayar baru si kakak masuk hahahha
then amek balik gambar si sofea urusan photostat and si kakak tengah
nak buat passport dia dengan sofea so sementara nak menunggu
bayar nama aku di panggil yeaayy passport dah siap..!!!!!

Tulis kol 3:15 petang tapi dapat masa 2:50 petang masa amek number
kol 2 petang so cepat lah kan siap semuanya bila turn kakak nak collect
passport boleh pulak system offline wawawa nasib baik aku punya
dah settle :p

Sempat si kakak tukar ic baru and semuanya settle dalam masa yang
sepatutnya Alhamdulilah yeaayyy dah ada passport siap whatsapp
kak geeyah lagik hahahha later kita merayap ke sana ehhh

Kitaorang dok minum hot chocolate RM1 sedap weyyy harga berbaloi
rasa sedap bayar murah yihhaaa

Sempat jalan tengok pameran pengantin then jumpa kawan pak tam
so bebual then dia tanya bila turn aku nak kahwin then aku cakap lah
tak nak then dia cakap belum jumpa lagik cakap lah belum sampai masa
jangan cakap tak nak kahwin hahahha entah lah belom fikir lagik semua tu

Then naik balik sebab nak menunggu pak tam datang amek so naik balik
pekena air hot chocolate carik tempat aircond sejuk sebab si opiyah tidur
so masa nak turun lift sekali lagik catwalk baju pengantin lagik lawa
so dalam lift kaca tu boleh nampak kan aku pulak dekat button lift
kakak cakap baju lawa then aku susah nak tengok so aku cakap ahhh
belom masa lagik then ada makcik nie cakap tak pe tengok dulu
amek idea nanti dah masa nak kahwin dah taw nak macam mana

Sekali si kakak cakap tu macam adik arwah pakcik yang kitaorang
panggil dia papa hahaha sedara orang tu tapi tak kenal and ofcoz
lah dia pon tak kenal kitaorang tapi dia kenal mum dengan daddy
hahaha nak tegur tapi takut salah orang gitukkkkkk

Aku nak ke daiso komtar jbcc semata mata nak beli cotton puff
kat jusco tak de weyy yang double tu then rezeki dapat pergi
so beli 2 set = 4 kotak miahahahha

Memula nak jalan kaki tapi jauh sangat lah then ada satu lorong tu
kawasan mat pet (penagih dadah) then girl nie cakap dia tak kasi
lalu situ nak jalan jauh leceh ahh dengan sofea tidur but rezeki
still dapat jugak pergi miahahahha tapi masa zaman belajar dulu
pernah nampak orang jual benda alah tu kat orang lain nasib baik
dorang tak nampak kitaorang dok perhatikan bahaya woooo

Si yayaz tak ikut aku tak kasi ikut nak menunggu lama baik duduk rumah
tengok youtube or main game and teman nenek...

Hmmm kaki sakit weyyyy

No comments:

Post a Comment