Tuesday 25 August 2009

♥ Pengorbanan Cinta ♥

Ok berbalik pada title ituw....
bukan nak jiwang or frust melalak sampai mata bengkak-bengkak
just nak story satu novel yang aku baca nie so dramatik....
dia seorang wanita yang cekal mengarungi dunia percintaan dia
melepaskan lelaki yang dia cintai untuk kebahagian orang lain, sahabat dan jua
kakak dan adiknya...
sanggup dia melepaskan orang yang dia kasihi dan cintai demi kebahagian orang lain
sedangkan diri sendiri menderita, terluka...
kalau aku berada di tempat wanita itu aku tak mampu untuk melakukannya
aku tak sanggup nak memusnahkan percintaan aku semata-mata untuk
kebahagian orang lain...but kalau terjadi pon maybe ketika itu aku boleh melakukan
untuk kali pertama but bukan untuk kali kedua dan seterusnya.....
betapa payahnya menyulam cinta dan kasih bertahun-tahun tapi akhirnya
terpaksa melepaskan diri nya untuk kebahagian orang lain......
bukan ke nama nya tidak adil...??
yee aku taw mungkin tiada jodoh tapi sampai bila harus mengalah untuk kebahagian
orang lain sedangkan diri sendiri terluka...merana......
tak akan ada sapa mengerti mungkin orang lain akan mengatakan
" Murni sungguh apa yang telah kau lakukan "
but mungkin sesetengah akan mengatakan seperti begini
" Gila apa kau nie melepaskan dia untuk kebahagian orang lain "
lain orang lain pandangannya but bila di fikirkan semula mampukah kita sebagai
wanita melakukan pengorbanan melepaskan lelaki yang kita cintai untuk
kebahagian orang lain...???
rasanya hanya segelintir yang sanggup kerna menganggap ia sebagai tiada jodoh
but mulut memang boleh mengatakan sebegitu tapi hati...???
hati tak akan boleh membohong apa yang kita rasakan
but mulut boleh membohong......!!!!
tak semua mampu melepaskan lelaki yang dia cintai but ada sesetengah lelaki jua
sanggup mengorbankan percintaannya untuk melihat kebahagian aweknya
tapi sebagai lelaki sanggupkah anda melihat gadis yang anda cintai bersama orang lain
kalau bahagia Alhamdulilah but kalau menderita bagaimana??
pasti korang akan fikirkan alangkah bagusnya andai aku tak melepaskan dia....
tapi kadang kala pengorbanan yang kita buat sungguh tidak berbaloi....
bayangkan ingatkan berkorban sebab dia kena di paksa bersama dgn orang lain
sedangkan hakikatnya orang lain itu adalah awek-awek spare part dia....
memang lar pompuan pon ada buat macam gitu tapi di mata aku setakat ini lar
hanya sedikit jek kes nie tapi mana taw di luar pengetahuan aku
kes begini lebih banyak terjadi dan kebanyakkannya ialah wanita.....
mungkin mencari kesesuaian maka tak salah untuk pilih dan memilih
sedangkan perlu ke ada istilah kecurangan dalam percintaan.....??
kan elok kalau dikatakan ianya sungguh tidak perlu dan tidak seharusnya terjadi....!!!!!
tapi sampai bila seseorang itu mampu untuk mengorbankan percintaannya untuk
kebahagian orang lain...???
mampu tak kalau kalian semua lakukan seperti wanita dalam novel yg aku baca....?
walau ianya hanya sebuah novel kehidupan sebuah fantasi hasil rekaan manusia
but if terjadi pada diri sendiri mungkin ia boleh membuatkan kita berfikir semula
apa kah benar dan apakah mampu untuk kita lakukan sebegitu.....
and the ending novel tu wanita itu meninggal akibat barah...
so sad masa part ending dan aku suka sangat lelaki terakhir itu sungguh menyayangi
diri wanita itu so masih adakah jejaka di luar sana seperti lelaki itu....???
rasanya jawapannya ada but hanya segelintir.....bukan nya nak hancurkan kaum lelaki
karang aku nikah dengan lelaki gak bukannya dengan kaum spesis ku
( mintak di jauhkan lar menyintai kaum spesis....!!! )
benda-benda macam gini dah banyak terjadi then boleh fikir what apa kesudahannya
memang kaum lelaki tak memahami kaum wanita then ada lelaki yang faham apa....
malah kalau kena yang romantik sure akan cair macam ais.....
ala kalau setakat time bercintan cintun aja nak romantik buang jer la kat dalam tong
sampah sebab aku mengatakan sebegitu...??? sebabnya bila dah kahwin mana ada
romantik-romantik lagik terutama bila anak dah 17 orang sure tak de nak romantik
benda-benda begini kenyataan ar.....banyak ar tempat aku baca semua pasal isu nie
kenapa ya bila anak dah berderet macam kereta api kaum lelaki dah mula tak romantik
bila kaum pompuan kuar kan isu nie mesti jawapannya ala anak dah besar tak pon
mesti dikatakan dah tua.....!!!!
ellooowwwww romantik nie elok taw seumur hidup.....cuba kalau tengok bangsa-bangsa
lain even dah tua beruban kulit muka dah kendur still romantik....!!!
suka tengok pasangan tua yang masih bersama dan romantik sejuk jek mata memandang
best jek tengok even aku belom nikah lagik tapi best pe tengok....!!!!
dalam hati mesti berkata-kata romantik nya mereka walaupon usia sudah lanjut.....
and mesti orang lain akan kata best nya kalau aku dah tua nanti still romantik
bersama suami ku......yaaaahhhhh romantik sama suami or isteri sudah lar
bukan sama skandal or kekasih lain....!!! ( skandal dengan kekasih kira lain taw ... )
best ke skandal menyendal nie...??? apa pasal aku macam teringin nak buat.....!!!
agak-agak kalau aku buat terkantoi dengan mana-mana JAKIM tak...?
ahakzzzz..........kepoyoan ku sudah datang......!!!!
sis.....ko jangan ada skandal banyak-banyak nanti kena tangkap dengan JAKIM...
kalau skandal dengan suami orang sure rebut rumah tangga orang itu.....
sungguh tak elokkan buat perkara sebegitu ....
but kalau skandal dengan BF/GF orang pon nak ikutkan tak elok but
lagik tak elok kalau rumahtangga orang perghhh itu kes mau mati oooo
payah-payah baik jangan karang terjadi pada diri sendiri time tu mesti akan ingat
kalau lar dulu aku tak buat skandal dengan suami orang mesti suami ku tak akan
ada skandal dengan pompuan lain uwaaaaaaauwaaaaaa
so keluar jugak ayat-ayat pocoyo aku miahahahhahahahhahahahahhahahhahahhahahha
hurmmmmmmm entah lar benda-benda macam gini takut terjadi...
kalau terjadi mesti lar kehendak Allah but kalau partner sendiri dah mengenyam
so tak ley nak salahkan pihak ke 3 lar....
bila isu nie kuar aku sebagai budak-budak walau kacau kak Nani kata kalau tawen
boleh dapat 2 orang anak so baik duduk diam-diam bawah meja....
mana meja kat umah nie aku nak menyorok jap....
lama tak men menyorok-nyorok...hahaha dah besaq-besaq pon still nak men
nyorok-nyorok...!!!.....................................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sekarang baru pukul 2 lebih ermmm lambat lagik sis aku menanti sahur....
cococrunch dengan susu perghhhh sungguh cedap....
lauk sahur aku tiap-tiap tahun itu pon kalau rajin bangun sahur
kalau terasa malas nak membuka mata hehehehe jawapannya ialah air mineral sahaja
kesian suami aku dapat binik malas bangun pagi....jangan silap hari bulan
terbalik pulak dia yang sediakan lauk sahur untuk aku hekhekhekhek....!!!
sis ko baca gelak jek taw jangan nak memandai kutuk-kutuk aku plak.....!!
sian aku taw dah ler satu hari kena buli tak boleh makan.....!!!!
dah ler perut aku lapar giler sib baik ada bilik tertutup makan bersama Shahfaraz
kalau tak kena lar aku makan bawah meja sadis sungguhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...!!
sis kalau ko buli aku akan ku mengadu dengan katik serama.....!!!!
tak pon dengan abang ipaq aku iaitu hapis.....!!!!! hahahahaha amik ko......!!!!!
sebelum makin merepek-repek baik chow dulu karang tepek yang len huhuhuhuhuhu
sebelum tu aku ingin beritahu bahawa Tesco Extra telah selamat memutarkan lagu raya
aku cerita kat Zara then Zara tanya sebak ke tak sebaliknya aku jawab tak sebak
tapi rasa macam nak ketawa terguling-guling....serius sebab maybe baru 3 hari pose
so belom terasa lagik kemeriahan raya kot ......




SELAMAT BERSAHUR BUAT SEMUA MUSLIM....!!!

No comments:

Post a Comment