Sunday 9 August 2009

♥ Halfmoon Betta ♥

Cuba try tgk cute-cute seyy aksi gerak manja ikan nie
rupanya ada dua jenis yg kembang penuh Halfmoon betta
nie lagik lawa sesangat kat ekor tapi harga pon lawa lar jugak...
yg betta kita tgk jual kat kedai RM5 tu rupanya betta biasa jek...
dulu-dulu di kata kan senang nak dapat tapi skrg nie kena beli baru dapat...

Yang video nie ekor nya memang cantik macam sayur kobis....
nie entah bape ribu lar harganya

Yang nie pon cun biru dengan orange.....
gedik-gedik jek swim....

yang nie colour nya cantik...biru dan putih...rasanya nie pon kategori
Halfmoon beta.....

Yang nie chomel colour light blue cute sangat...!!!



sweet gak nie....dpt dua-dua sama colour.....


colour peach nie cun....x nampak macam colour orange...


yang nie ekornya cun cikit ....nie kategori crowntail....


yang nie ekor x bape nak kembang tapi comel gak......terutama di bahagian
colour biru dengan kuning....ntah bape ratus agaknya harga ...


Lavender Butterfly Half Moon Betta.....
colour full sey bahagian ekor....comel....dah de org beli
coz kat situ dh tulis sold entah bape lah agaknya org tu bayar untuk beli..


nie badan mcm colour black or biru-biru hitam...ekor colour white
cun gak tapi ekornya mcm kureng jek...!


swim tergedik-gedik..terkedek-kedek.....comel....bangga ar tu dirinya cun...


nie ekornya cute lagik time swim....


yg nie cun part ekor mcm2 colour .....


Tiut....!!!!!!!
aduhhhh tak larat nak tgk kat youtube boleh jadi makin geram aku tgk....
comel seyy macam mana lar dorang bela boleh hidup lama...?
boleh plak tanya En Hazrin pernah bela tak ikan betta nie...
tak sangka seyy dia pernah bela dan tak lama....
teringat aku kat arwah Ean....
punya lar exited aku carikan dia pasangan hidup
yer lah tak kan nak biar kan dia hidup keseorangan...
mesti dia ada impian nak ada aweks dan membina sebuah keluarga
baru aku belikan dia awek agar boleh lah dorang nie couple...
dan selang beberapa hari aku nampak ekor arwah Ean tak macam dulu
maksudnya dah cacat perghhh  tak macam panik lar plak aku...
fikir gak nape sampai jadi macam gitu sampai lar di suatu hari
Ean mati tanpa sempat nak menemui kebahagiannya bersama awek dan 
bakal bernikah itu.....
rupanya awek Ean ganas.....!! marah giler aku kat awek ean sampai aku pulaukan
dia untuk beberapa minggu untuk mengubati kesedihan aku atas kehilangan
arwah Ean.....awek ean membunuh ean....!!! sungguh kejam
then nenek yam ( nenek aku punya adik ) berkata yang ikan nie tak
boleh nak di satukan....ciss baru ku taw bila aku tanya pekerja kedai tu
boleh plak dia kata boleh campur ciap dia campurkan sekali....
kesudahannya aku kasi awek ean kat bibik suruh bibik jaga...
tak sanggup aku tengok tank tempat ean gedik-gedik....!
giler terbang duit raya aku beli barang-barang si ean....
nak tanya kat bibik ada lagik tak barang-barang si ean ingat nak bela balik
aduhh diri sendiri pon tak terurus bak kata cikgu rashid lagik lar plak
nak bela penganti arwah ean....!
dulu tak de keje pergi bela ikan emas sedangkan tahu ikan emas nie susah nak jaga
tapi gedik gak nak bela....aku nie memang dasar gedik...!!
esok ingat nak ajak pak tam pergi Tesco Extra pergi cari...
dulu beli dengan harga RM5 tapi harap tak der lah naik harga....!
mau muntah pink tengok yang cun-cun harga rm 50,60,70,80...
ada tu sampai beratus-ratus...uwaaa bangkrap aku sey....!
dah lar pokai harapkan duit pergi kelas jek....
nie kalau daddy taw aku nak start bela ikan balik habis lar aku kena membebel
mesti isu ikan emas kuar balik....
aku dah jatuh hati kat ikan betta nie......!!
hope esok semuanya berjalan lancar....Aminnnnn.....
tapi sebelum beli kena tanya bibik ar ada lagik ke barang-barang tu
hope tak kena buang kalau tak de aduhhh mau melalak aku........
nie aku nak paste mana cute-cute...! malas nak comment lagik hehehe











No comments:

Post a Comment