Saturday 22 August 2009

♥ Al-Fatihah ♥

Tanggal 19-08-2009 satu berita sedih melanda keluarga aku
kak mai iaitu akak ipar ke 2 aku keguguran....
saat kandungannya mencapai 4 bulan lebih dia telah kehilangan anak dalam
kandungannya....
saat pagi itu dia sudah terasa sakit seperti ingin bersalin so abg jan pon bawa
pergi hospital cepat-cepat tapi berita sedih yang dapat iaitu arwah sudah tidak
boleh hidup ke dalam dunia lagik berita yang menyayat hati itu berlaku
pukul 2 lebih itu aku, sis dan pak tam terus pergi hospital
ketika itu mak cik aku yang aku panggil mak datang rumah
pak tam call abg jan tanya macam mana semua....
masa otw nak ke hospital kak mai selamat bersalin
so bila sampai aku tengok arwah sedih, pilu itu lar yang di rasakan
sedih sangat tgk arwah muka arwah sebijik macam kakak nya iaitu kakak Umairah
arwah dah sempurna sifatnya....!
menangis aku lepas tgk tak sangka benda ini terjadi sekelip mata sahaja...
nama arwah ialah Shaheerah Maisarah...
saat arwah masih dalam kandungan dia masih bernyawa
bila sudah keluar dari rahim umi dia sudah pon meninggal dunia..
sedih sangat-sangat tapi mungkin ada sebab kenapa arwah pergi meninggalkan
dunia cuma sebab nya kita pon tak pasti kan...?
arwah cuma hidup dalam rahim umi hanya 4 bulan lebih sahaja....
rahim kak mai tak kuat selepas ini kalau kak mai pregnant lagik
Doktor Hafetz akan menutup jalan iaitu serviknya
macam Umairah dulu baru buka seinchi so masih boleh di selamat kan lagi
tapi macam kes arwah nie dah bukak besar iaitu 9 cm jadi tak boleh
nak di selamatkan lagik......paling aku tak tahan saat melihat kak mai
menangis saat abg jan menyebut nama arwah....aku pon tak tahan gak
nak meleleh air mata tapi kalau boleh tak nak lar nanes depan kak mai...
tadi masa balik kelas lalu depan kubur arwah maisarah
mengalir jua air mata aku tanpa di sekat entah lar bila melihat kuburnya
aku ternampak raut wajahnya hanya mampu berada dlm rahim ibunya hanya
4 bulan lebih......

No comments:

Post a Comment