Tuesday 11 August 2009

♥ Penantian Sudah Berakhir ♥


Ini lar dia permata hati buat pasangan Shah dan isterinya Ina
penantian menunggu hampir setahun ini di sudahi dengan perasaan gembira
buat mereka suami isteri dan juga kedua belah pihak keluarga...
tanggal 10.08.09 jam 9:15 pm kuar lah ia melihat alam yang sebenar
isk budak kecik nie time aku tgh tension present time tu jugak lar
dia nak kuar melihat dunia...
pagi semalam si bek dah kuar lendir campur darah tapi sedikit jer lah
tapi bila dia makin kerap sakit so suggest pi masuk hospital
so pak tam pon balik lar dari kota sementara aku plak
tunggu cover cd sampai...so bila pak tam dah sampai umah terus call
kak Azie ( nurse kat situ lar )...so kak Azie cakap bawa jek pergi klinik...
so get ready lar angkut lar sekali aku dengan akak untuk pergi kelas...
perghhh berdebar gak berdebar untuk dua benda...iaitu present dengan kelahiran
budak tecik nie....!
so dalam pukul 5 lebey gitu sampai ke hospital bek dah masuk labor room 1
yang aku nie plak macam bese ar ketakutan sedangkan orang lain nak bersalin
orang lain yang takut
seyes aku takut giler sedangkan aku tak taw apa yang aku harus takut kan
then kepala jangan cakap lar memang macam nak pecah tahan kan sakit
so mum pon kata nak balik ok lar balik dapat jugak makan ubat dengan rehat
masa on the way nak balik pak tam call air ketuban dah di pecahkan tapi dalam
masa yang sama terdapat najis...
so doktor bagi ubat untuk mempercepatkan proses bersalin
dua jam menunggu bek memang langsung tak rasa sakit nak bersalin
then air ketuban dah mula kering
so doktor beri dua pilihan sama ada nak operation or normal
risiko untuk normal ialah kemungkinan baby akan lemas...
so mum cakap better operation jek jangan amik risiko yang boleh mendatangkan
penyesalan di kemudian hari...
balik mandi bersihkan apa yang patut jepun datang bawa pergi hospital
dalam masa yang sama aku macam menghayal sebab makan 3 jenis ubat
migrain yang kuat...
lagi beberapa saat nak sampai abg han call abg dengan biga tak boleh masuk sebab
tak ada mask...aduhhh payah betol lar H1N1 nie....
so dorang kena tunggu....then pompuan pregnant pon tak boleh masuk gak
sebab dah ada dua kes H1N1.....
so untuk langkah berjaga-jaga abang dgn biga duduk kat bawah
sementara aku, mum, daddy, abg han, jepun and kak eta naik tingkat 5
apa lagik berdebar sesangat nak tgk muka anak pak tam...!
keje aku macam bese record...amik picture....
so aku ikut abg han and kak eta turun untuk tunjukkan kat abang dengan biga
gambar si budak tecik nie....akhirnya settle jugak bulan 8 nya baby
so kena tunggu bulan 11 dengan bulan 1 plak....!
Mungkin jadi nama baby nie Muhammad Shahfaraz....
selamat datang ke dunia yang warna warni ini sayang ku...

No comments:

Post a Comment