Thursday 13 April 2017

Seram: Bayang-Bayang Hitam

Kejadian nie berlaku before isyak kita semua baru habis makan
so mum tolong jagakan opiyah then aku pergi basuh pingan
yayaz kat meja makan tengok youtube

Masa tengah cuci pingan tu aku ternampak bayang-bayang
depan sink tingkap so boleh nampak bayang-bayang
aku ingatkan mum pergi dapur balik untuk ambil barang

Sambil cuci pingan aku dok perhatikan jek
aku nampak bayang-bayang tu jalan seakan ke arah sink
maybe dia dah taw aku perasan so dia boleh pusing balik
terus hilang aku pulak tergamam

Plus aku tak rasa bayang-bayang tu mum sebab kalau mum
mesti dengar suara mum
tak mungkin yayaz sebab bayang-bayang tu besar
sama tinggi dengan aku kalau yayaz dia belom tinggi
paras aku so aku pon rasa semacam

Sambil basuh pingan sambil aku panggil yayaz
nasib baik dia ada teman aku dia busy dengan ipad jek
kira taw lah yang yayaz still ada kat meja makan

Kemas secepat dan sepantas yang boleh dalam hati
nak cepat-cepat masuk bilik dalam masa yang sama
aku kena control perasaan takut aku sebab tak nak yayaz
taw dia kalau taw lagik susah sebab semuanya jadik
takut kang nak pergi toilet pon kena berteman huhuhu

Settle pingan settle kemas meja makan
capai handphone terus ajak yayaz masuk bilik cari mum
then aku just tanya mum ada pergi dapur ke then mum
cakap tak de pergi so memang confirm lah kan
lagipon nak double check

Ikutkan boleh tanya yayaz tapi tu lah aku tak nak yayaz
jadi takut so kena act cool walaupon dalam hati macam
nak pecah ketakutan :(

Apa lagik yang boleh buat nak ke tak tetap kena hadap
marah lah macam mana benda tu tetap tak nak pergi
apa yang dia suka sangat pon tak taw lah
asyik nak mengacau jek

No comments:

Post a Comment