Thursday 15 July 2010

♥ Dingin..?? ♥



Bibik kata aku nie dingin umpama seperti ice yang keras
tak membuka pintu hati untuk menerima cinta dari lelaki
kesiankan aku diibaratkan seperti begitu sekali...??
apa nak dikatakan ye soal bab begini sapakah yg akan memecahkan bongkah-bongkah
ice cube yang tebal dan beku keras sukar untuk dipecahkan...??
and bibik kata aku nie jugak rasa macam tak de semangat soal kehidupan
nak kata macam mana akak-akak ipaq ku berkata kurus ler lelaki zaman sekarang nie
memilih......!!
kalau nak kurus nak buat aper dah emmang baka keluarga besar-besar maka dengan itu
terima jangan nak banyak sangat songeh hate it...
aku malas nak bicara bab nie aritu bak bercerita pon aku sendiri takut
apatah lagi bak asyik suruh cari doktor senang nak rawat sapa-sapa sakit kat rumah
aku just cakap tak pe eh bak nanti saya cari pastu usik lagik bak doakan lar bebanyak
nanti ada lar putera yang berkejaya doktor masuk meminang
tapi kan untuk yang itu aku rasa tak akan berlaku kot ye lor mana lar ada doktor yang
nak kan aku....paling tak pon mesti dorang akan pilih nurse-nurse yang cun-cun tu
semalam baca pasal article adartu tetiba aku fikir bermacam-macam aku fikir
mesti mum akan risau sangat-sangat anak pompuan dia tak bernikah la nie pon
asyik bersoal pernikahan tapi apakan daya anak-anak mum masih belom
diminati orang ( aiseyyy poyo lar pulak ) hati sapa tak risau lagi anak pompuan
kalau bibik kata kat mum hati aku nie dingin ibarat ice yang susah untuk aku
buka pintu hati pada mana-mana lelaki mesti mum lagi risau
sis lagi jahat kata aku nie les...hanya diri aku aje tahu apa yang aku impikan apa yang
aku idamkan....cinta usah kata cinta kalau sekadar untuk mempermainkan perasaan
aku pelik lar nape orang kata pompuan gemuk nie kalau dah kahwin bersyukur lar
dengan jodoh itu memang dalam hidupan manusia nie hina ke jadi perempuan gemuk...?
kira yang kurus nie untung giler sebab ramai yang nak kan ker...???
kalau begitu kira perempuan gemuk nie semua harus menjadi andartu sebab
tak da sapa-sapa yg ingin masuk meminang...??
ceteknya fikiran manusia nie kan walau orang kata jodoh tu kena cari ada plak kata
kalau ada jodoh nanti datang sendiri so aku tunggu ke aper?
mana nak cari suami yang benar-benar ikhlas nak kan aku....terima aku seadanya
bukan mengambil sebarang kesempatan aku rasa semua itu sudah tidak ada lagi
sekarang orang kata 27 sudah masuk andartu so about 7 years lagi sama ada aku bergelar
gelaran itu atau pon sudah menjadi isteri orang ( ada ke yg nak...?? )
aku lagi suka kalau orang itu suka aku then depan keluarga aku dia berterus terang
mana nak cari lelaki macam gitu...???? nak yang kerjaya dia doktor rawat orang sakit
boleh tak....??? berangan di siang hari aje lar aku nie kan.....!!!
so apa nak dikata tunggu dan lihat saja lar kalau aku war-warkan kat blog tarikh nikah
bererti aku akan berkahwin jika tidak aku tak boleh nak berkata apa
siapa yang tak nak kahwin, aku nak cuma itu ler seru dan pasangan blom sampai
aku pon tak tahu sapa yg dicipta untuk aku dimana dia berada walau doa didepan
kaabah,didepan jabal rahmah tempat-tempat termakbulnya doa tapi kalau lar
Allah S.W.T. makbulkan.....aku tak mintak untuk menjadi andartu aku nak bernikah
punya suami punya anak-anak punya keluarga sapa yang tak nak tapi bila semua itu
akan berlaku....????
aku memang dinginkan hati aku untuk tidak mahu jatuh cinta pada sebarangan orang
aku nak cinta aku nie cuma menjadi milik suami aku saja....
huh emosi pulak pepagi nie sejuk lar bilik rasa macam nak buang air jek tapi
takut plak nak kuar sesorang huhuhu.......
..apa-apa pon aku normal ok bukan songsang.....!!

No comments:

Post a Comment