Friday 9 July 2010

♥ Akulah hati yang selalu kau sakiti ♥

Betapa peritnya ayat sebegini hendak dilafazkan
begitu lar dalam dunia kehidupan,
bukan bererti ayat itu hanya untuk sesiapa yang bercinta sahaja boleh guna
dalam kehidupan harian kita jugak boleh gunakan ayat itu dikhianati orang yang
kita sayangi memang pedih dan perit tapi realitinya walau menangis beribu kali
pon dia tidak akan kembali itu bermakna dia bukan dicipta untuk kita ada yang lebih
baik yang menanti aku sendiri tidak pasti sejauh mana kata-kata begini betul
sebab aku blom alami lagi " akan datang akan ada lebih baik menanti "
kadang kala dalam seharian kita sendiri tidak sedar betapa banyaknya hati orang
yang telah kita sakiti secara perasan atau pon tidak
ayat perit yang selalu diucapkan kita perlu menjaga hati orang sedangkan hati sendiri
ada sesiapa ke mengerti mahupon menjaga nya...??
TIDAK diri sendiri yang menjaga nya merawatnya bila luka
walau orang nampak diri kita bahagia bukan bererti kita benar-benar bahagia
menunjuk diri bahagia sedangkan diri sendiri terseksa derita
itu realiti kehidupan yang akan berpusing-pusing sepanjang hayat
dugaan demi dugaan pasti akan menerpa hadir kemudian diselitkan sedikit kebahagiaan
untuk merawat hati yang terluka....
luka di hati bisa dirawat tapi parut di hati sampai bila-bila pon akan ada
yang sedia berdarah dikemudian hari.....walau ada yang kata parut yang sedia ada
jangan dikorek ia nya akan berdarah kembali itu untuk kehidupan ok jugak tapi kalau
segi percintaan...??? setiap manusia ingin diri disayangi, dicintai, dijaga,dilindungi
bila kuburnya cinta pertama dalam hati akan meninggalkan parut kemudian datangnya
cinta kedua yang disangka dapat merawat parut yang ditinggalkan cinta pertama
kalau benar itu cinta sampai akhir hayat ok lar jugak tapi kalau putus makin berdarah
malah akan makin banyak parut kelukaan di hati sampai bila-bila akan sebegitu
sehinggalah akan bertemu cinta yang boleh melahirkan sebuah ikatan keluarga
itu pon dalam ikatan keluarga bukan bererti sepanjang perjalanan akan bahagia hingga
akhir hayat bila setahun atau beberapa bulan ia akan diuji lagi diuji dan diuji
bukan bermakna aku nak berkata nak salah kan sesiapa tapi orang kata uji @ dugaan
itu diberi untuk mengikat dan memperketatkan hubungan kekeluargaan
sejauh kebenaran aku sendiri pon tidak tahu......itu kena tanya yang ada pengalaman
@ sudah bernikah kalau ditanya pada aku atau sesiapa yang blom bernikah pasti
tidak akan sesiapa yang mengetahuinya.....tak suami..isteri pula curang benda paling

yang perlu dihadapi sehingga membawa kes penceraian....yang jadi mangsa anak-anak
yang tidak tahu perjalanan hidup sama ada nak ikut mak @ bapak walau si anak itu mahu
ada ibubapa seperti rakan-rakan yang lain......
soal cinta walau betapa cinta nya kita terhadap dia walau betapa sayangnya kita terhadap
dia kalau tiada jodoh semuanya hancur lebur begitu jugak janji-janji yang dia berikan
untuk menjadikan seorang suami/isteri yang baik....tema colour apa .....ini itu
bermacam-macam lagi apatah lagi bila dah berkawan selama 2 tahun ke atas
betapa setianya dan betapa berharapnya agar dia menjadi pasangan kita tapi
kalau dia bukan untuk kita walau apa jugak cara pasti akan putus maka putus jugak
segala impian bersama....frust macam apa rasa macam dah tak guna hidup....apa lagi
terus menutup pintu hati untuk menikmati kasih sayang dari orang lain mungkin dia
itu yang dicipta untuk kita siapa tahu itu semua urusan ALLAH kita cuma merancang
dan betapa pedih dan peritnya bila orang yang janji sehidup semati kononnya lah
langsung memutuskan @ tidak hadir pada majlis pernikahan betapa hancur dan luluhnya
persiapan semua dah sedia, jemputan dah dijemput catering malah duit habis sebegitu
semua itu tidak dapat menepis perasaan malu si pengantin, ibubapa nya...
kalau dikampung pasti orang akan bercerita tidak enak mujur di bandar walau ada
bercerita tapi tidak didengarkan kepada pengantin @ ibubapa
bila jadi sebegitu aku rasa seperti tak cukup untuk buat apa-apa apatah lagi daya
perlu ke untuk buat sebegitu sedangkan sudah janji bermacam-macam kesudahannya
pergi seolah-olah tak rasa bersalah..............????
sebab apa aku tak nak bercinta ( dulu tu kategori bercinta ke sedangkan tak rasa apa-apa
apatah lagi perasaan..??? dulu tu nak try apa itu cinta tapi tak rasa apa-apa pong..? )
dunia alam maya yang kita tak kenal...kita boleh menipu tapi hati dan perasaan...??
aku nak mencari yang sebetol-betolnya dicipta untuk aku bukan bererti aku mencari
yang sempurna mana ada manusia yang sempurna dalam hidup...........????
aku tak nak ikutkan kata hati terlalu buta untuk mencintai diri dia sehingga aku akan
lukakan perasaan keluarga apatah lagi mum.....
bagi aku cinta itu melukakan hati dan perasaan apatah lagi bila lelaki itu sendiri
memandang cinta pada ukuran bukan menerima diri yang seadanya
aku bahagia sebegini....aku tahu lelaki akan memilih mana yang dia suka
yang dia tak suka dia tolak jauh dari hidup begitu lah nasib perempuan yang tak lawa
gemuk hodoh.....walau berbagai cara boleh buat untuk menjadi cantik tapi untuk apa
sedangkan cantik dan kurus itu satu subjektif bila di hari tua kulit dah tak akan
menegang akan sedikit kendur....kurus boleh menjadi gemuk sebab melahirkan anak
walau boleh slim balik tapi adakalanya bentuk dah lari......!!
dan jangan menganggap pompuan gemuk,hodoh nie seorang yang tak berguna
dan menganggap pompuan kurus cantik nie berguna sangat-sangat ya walau
mereka cantik mereka bangga dengan kekasih hati mereka
dan selalunya yang cantik, kurus ini lah mempunyai hati yang tak baik
bermaksud selalu melakukan kejahatan merampas kekasih yang dimiliki orang
dengan pelbagai cara.....dan jugak kepentingan diri dan syarikat
kepentingan syarikat orang atasan @ orang yang sakit hati dan dengki akan bayar
pompuan ini untuk menjatuhkan orang lain ( apatah lagi orang itu boleh buat kerja dan
boleh diharap bukannya kerja makan gaji buta )
dengan senangnya menggunakan ayat manis untuk memikit jijik aku dengan orang
seperti itu apa mana sifat pompuan yang selalu orang kata lembut, penyayang, dan bermacam macam lagi....???? masa muda boleh buat demikian nanti sudah tua...???
aku pernah cakap dengan kakak sama atek misalan kata kami tak bernikah nanti dah
tua kita duduk dirumah orang-orang tua bersama-sama tak perlu menyusahkan
orang lain......!!!!
apa motif aku berkata semua nie...???
bila dengar lagu rossa hati yang kau sakiti aku dapat ilham untuk bercerita
kepedihan hidup manusia yang tak akan terlempas diuji dan makin diuji untuk melihat
kesabaran dalam kehidupan....hati pulak sering kala terluka sepanjang aku hidup selama
20 tahun hati aku dah banyak calar dan banyak parut .... parut yang tak akan sempuh
sampai aku menutup mata dan pergi ke alam lain......!!!
hurmm entah lah aku pon tak tahu kenapa semua ini boleh diucapkan
yang aku tahu aku rasa hidup aku macam dah tak tahu nak buat apa
bila bangun pasti on laptop walau aku dah tak tahu hendak buat apa lagi
bukak tv tak ada cerita dunia aku cuma bilik, laptop, internet,tv,buku dan bantal
itu sebab aku makin melebar dan melebar dan melebar ( nk kutuk aku silakan )
aku suka dunia aku dulu yang busy wat assigment walau banyak peristiwa pedih
yang berlaku tapi aku rasa fun dan aku nak rasa macam orang lain rasa bahagia di
alam kolej @ universiti tiada siapa yang ada sifat dengki mendengki
tapi itu lar aku merasa semua itu keperitan itu kepayahan itu
kebosanan itu....aku bosan dengan manusia yang hanya tahu nak menjatuhkan orang lain
pantang tengok aku bahagia, pandai or pergi mana-mana pasti akan ada yang sakit hati
bahagia agaknya mereka ya...kenapa mereka tidak alami apa yang aku rasa cukup
sekadar aku nak mereka tahu betapa sakitnya betapa peritnya memusnahkan kehidupan
aku.....!!!!! dah malas nak layan perasaan sakit kepala dah ler kepala sakit
biarlah takdir yang menentukan yang paling penting aku happy tengok
keluarga aku bahagia bersatu bergembira munkin aku akan sendirian tak berteman
aku redha apa yang berlaku...............................!!!!!
apa maksud ayat ni..??
"kahwin la anda sbelum anda dikahwinkan.."

No comments:

Post a Comment