Saturday 26 December 2009

♥ Wonderfull colourfull ♥

Semalam adalah hari family berkumpul
lama tak kumpul satu family best sangat-sangat
cukup complete kesemua ahli keluarga aku
best sangat-sangat ..... then petang tu aku, sis, atek biga sama bambam
pergi Jusco beli DVD punya disc so amek sekali cadar dekat Momo
huh masa nak balik tu jumpa Kak Maz dengan Kak Ama
huh bestnya my iPod dah boleh gunakan happy sangat-sangat
nasib baik atek tidur sini so boleh lar tolong nak buat macam mana
semalam aku buat macam apa still tak boleh jugak give up seyyy
then gunakan pc ok cett membazir jek masa aku semalam mengodeh macam apa
azam tahun baru nie nak diet habis-habisan and aku kena be strong untuk diet
walau tak dapat seperti yang dikehendaki dalam masa beberapa bulan
tempoh aku nak betol-btol dapatkan bentuk tubuh badan hanya aku berikan tempoh
3 tahun untuk dapatkan apa aku nak sebab bukan mudah untuk menguruskan badan
tapi kalau badan nak naik kejap jek dalam 2 hari boleh buat
kan best kalau aku nie spesis susah nak gemuk
and senang jek nak kurus or turun berat badan.......
so azam tahun nie nak kuatkan semangat untuk menurunkan berat badan
kalau dalam masa setahun 10 KG boleh turun dengan usaha keras alangkah bahagianya
so dalam masa 3 tahun dapat turun 30 KG.....
nampak macam poyo tapi kalau buat btol2 Insya Allah boleh
tapi yang paling penting kena kuatkan semangat dalam diri untuk meneruskan usaha
benda begini aku rasa mudah untuk buat cuma di sini aku kemalasan
Aunty Mary pon bagitaw kat aku yang badan aku dah makin mengembang dulu
tak sekembang begini ya memang pon dulu aku kalau rasa berat dah naik
aku pasti diet tapi sekarang macam tak amek peduli and bila da start study nie
asyik stress memikirkan segala masalah sampai rasa bosan yang teramat sangat
hinggalah diri sendiri pon tak terjaga and terumbang ambing
kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh buat....!!!
lagipon tak da niat bukan-bukan sebab apa nak kurus huhuhuhuuhh
aku usik Zara cakap badan aku makin naik karang baju nikah aku tak muat plak
see masa bek kahwin dulu payah dia cari baju yang sesuai sedangkan dia kurus masa
sebelom kahwin ar sekarang nie usah cakap kata jek nak diet tapi tak da pong
kak Mai yang kering tu pon susah nak cari size baju hurmmm yang kurus pon susah
cari baju apatah lagi kami yang di labelkan as dedebab.....
karang geng dedebab nie nak kahwin payah cari size baju tak best
nikah and kahwin nie seumur hidup sekali and memang nak sekali pong
so nak jadi paling tercun arr just angan-angan jer lar kan huhuhu
tapi orang kata angan-angan tu boleh jadi kenyataan kalau usaha keras.....
dulu bila mum bising suruh kurus aku bagi alasan tak nak nanti mum susah tidur malam
tapi bila sekarang baru tergerak fikir nak kurus lambat btol seru datang
tapi nape tetiba perut ku terasa nak kena gastrik nie
ohhh lupa tadi aku minum milo campur mocha...
mocha benda yang berasaskan kopi perut aku tak boleh nak terima
gedik betol ar sanggup aku tak mamam cake yang ada rasa kopi sebab takut sakit
gastrik coz tak bawa ubat pon mana nak cari ubat huhhuhuhu....

No comments:

Post a Comment