Monday 31 October 2016

Ubat Garam Pasal Kurang Garam Dalam Badan

Disebabkan aku pengsan masa tengah kerja then tak pasal-pasal kena hantar masuk hospital dah kena bermalam kat hospital aduhaii siap kena scan kepala leceh giler

Then doctor pakar kata aku pengsan pasal dalam badan tak cukup garam kira low lah sebab tu boleh pengsan haiyaa gemok pon garam boleh kurang tu yang tajuk panjang sangat kuikuikui

Ubat nie rasa masin woo kena makan selama seminggu habis jugak makan itu pon aku takut gak nak makan betol ke kang terlebih garam darah tinggi lah pulak satu hal lagik

Bila makan badan ada tenaga bila tak makan badan macam mengigil tak larat kena baring buat kerja sikit rasa penat asyik nak baring jek

Lama jugak effect bila ubat habis aku pon stop tak beli lagik or tak pergi check up balik tapi kejap-kejap nak kena rest sikit-sikit penat buat nie penat buat tu penat bahaya jugak

Selama nie mana pergi kena macam ginik bila kena seluruh badan rasa huru hara

Penat dia lain macam okey macam buat kerja berat banyak-banyak hah padahal tolong mum jemur kain angkat bahan untuk masak tu jek

Bila search banyak petanda ada tu rasa sampai malas nak bergerak malas nak angkat kaki or tangan bila cerita dengan mum then mum risau

Masa aku suara cakap asyik penat jek mum suruh test darah takut kalau ada apa-apa sakit tapi aku malas lah kang taw sakit mana nak carik duit untuk berubat malas nak fikir semakkan kepala jek

Alhamdulilah lama kelamaan makin okey dulu boleh berayap berpusing-pusing dalam jusco then masa kena tu jalan sikit jek dah tak larat dia punya penat haishh aku yang rimas dengan diri sendiri

Now Alhamdulilah dah okey no more rasa penat jalan bebanyak pon no hal pergi jusco merayap okey jek aritu merayap banyak tempat steady jek fuhhh lega rasanya

Daddy ingat aku tak habiskan ubat huhuhu aku habiskan masa tu makan 3 kali sehari so tepek macam gituk memang cepat habis tapi aku makan 2 kali jek tak berani 3 kali takutt lain pulak jadik

Masa makan ubat garam nie kuku berkilat jek lawa pulak lah haiii kuku aku memula takut jugak tapi tengok kuku berkilat cantik berbunga bunga hati ku

Now back macam dulu tak berkilat pon and tak lawa hahahhaha

Selama nie dengar gula kurang jarang dengar garam kurang kan....

Gigih aku nak upload gambar nie bukak melalui website blogspot semata-mata untuk upload gambar huhuhu

No comments:

Post a Comment