Friday 14 October 2016

My New Baby

Syukur Alhamdulilah dapat jugak tukar phone baru so kira nie my new baby lah yang aku pon tak taw nak taruk nama apa boleh gitukkk...???

Memandangkan bajet pon ciput then aku tengok J series nie kena dengan bajet yang ciput so apa lagik beli jek lah mana yang poket aku termampu nak beli mahal memang tak lah

Ingat dulu nak beli J5 then rezeki Allah sekali phone J7 nie ada promotion below than RM1k and still dapat apa memory card, tempered glass protector and back case biasa boleh lah case tu nanti pon aku pakai kejap jek ada duit confirm pergi holiday plaza punya carik case lelawa

Merata aku pusing bangunan tapi semuanya still tak de promotion macam kedai yang aku pergi so malas nak pusing carik lagik dah lah amek jek lah apa yang best

Aku nak gold sekali orang kedai tu cakap tak ada gold yang ada black and white alamakk kalau nak amek gold yang display ehh tak nak lah display orang dah pegang pegang no way

Disebabkan tak banyak pilihan amek jek lah apa color yang ada dalam stock hukhukhuk kakak pon beli jugak sama so kita berdua ingat nak color gold then gold tak de so tak pe lah amek white sekali white cuma tinggal satu and black tinggal satu aiseyman... 


Hmmm dulu kakak pernah mengalah dengan aku amek memory sikit so kali nie aku pulak kena mengalah amek color hitam huhuhu pejam jek lah mata janji dapat phone baru memandangkan phone yang aku guna selama nie part charger dah problem

Still belom guna lagik hahaha macam kekonon sedih lah nak tinggalkan phone yang aku pakai sekarang nie gagaga tak lah beli hari rabu (12.10.2016) tapi belom sempat nak charger 4 jam and belom sempat nak download media social apps lagik

Nanti lah dah settle semua baru guna yeeayy tak sabar nak guna phone baru ^_^

Harap phone nie tak bawak sebarang masalah and bertahanlah selama 6 tahun ke atas so tak de lah pening kepala aku fikir carik duit untuk tukar phone baru

iPhone 5 aku pakai tahan sampai 3 tahun jek beli on September 2013 then start last year part charger asyik problem tak boleh charger betol-betol kena tekan or dirikan or sendal dengan benda baru boleh charger dulu masa guna iPhone 4 pakai lama pon tak de masalah

Kira frust dengan apple terus pilih samseng hahahha tapi tu lah masa ekonomi sekarang nie nak beli phone pon fikir berkali-kali lagik aku tak kerja so tak boleh nak demand mahal-mahal huhuhu

Tak kisah lah brand apa janji pakai smooth and tak menyusahkan aku tu jek yang aku nak..!!!

Free YES 30GB untuk 2 bulan tapi nak register kena bayar RM10 ahh tak payah lah kalau buat online free kang buatnya postpaid aku jugak yang susah nak bayar

Nanti lah aku deco letak blink blink jadikan macam girl hahahhaha mum cakap lawa jugak color hitam aku pon cakap haah lawa boleh lah mum janji dapat phone baru nie kalau daddy dapat taw habis kena marah duit tak de tapi sibuk beli phone baru

Aku nak kena beli powerbank dengan USB kat samsung tak pe bayar lebih janji original and tak menyusahkan aku dikemudian hari....!!!

Hello my new baby please be nice and jangan naughty, jangan buat perangai, jangan buat hal, jangan menyusahkan aku..!!

No comments:

Post a Comment