Sunday 30 October 2016

Double Cleansing

Hari nie aku nak story pasal double cleansing... 

Apa itu double cleansing.. 

Apa fungsi double cleansing.. 

Okey mari kita story

Double cleansing tu kita selalu akan buat untuk bersihkan muka selepas pakai makeup ataupon sunblock untuk bersihkan muka bebas daripada semua benda

Ikutkan memang banyak kerja and leceh tapi yang bestnya muka bersih okey tapi kena pastikan betol-betol bersih kang tersumbat pulak kat pore muka lepas tu last step cuci muka dengan sabun cuci muka

Ramai kata hada labo yang olive tu best tapi aku tak try lagik before nie gunakan liptidol entah betol ke tak eja dengan nutox cleansing oil ala nak senang carik jek cleansing oil pilih lah mana yang nak

Memula ratakan kat muka then boleh lah urut-urut sikit muka lepas tu amek air sikit then urut lagik nanti air tu akan jadi putih macam air susu kalau tak yakin cuba search kat youtube step by step

Kalau muka ada makeup air tu akan berwarna seakan color foundation tengok apa yang letak pada kulit muka lah

Macam aku kalau tak pakai makeup or sunblock pon buat jugak untuk bersihkan muka best jek muka soft jerawat pon malu malu jek nak keluar

Tapi sekarang aku dah malas nak buat tak taw bila nak start balik masa buat dulu muka bersih pakai makeup pon best pasal jerawat tak berapa nak keluar concealer pon guna sikit jek kekadang tak pakai langsung

Nanti lah nak kumpul duit beli cleansing oil pore Laneige then sambung balik buat double cleansing

Walaupon makan masa and lambat nak bersih tapi kesan lepas tu bahagia jek kalau heavy makeup selalu aku buat kalau light makeup just gituk jek sebab dah malas hukhukhuk

Lagipon jarang dah makeup or main makeup so memang dah malas nak start balik just wipe muka bersih cuci then tidur

Okey walaupon caca marba aku story pasal double cleansing janji faham sudah lah ekkk sebenarnya aku pon lupa nak story apa jek tadi idea banyak kena buat kerja terus lupa :p

So tak rugi amek masa untuk buat double cleansing... tu jek aku nak cakap..

No comments:

Post a Comment