Tuesday 30 August 2016

After 1 month

Alhamdulilah berjaya bela sampai sebulan ^_^

Selama nie asyik bersihkan cage tapi bila main dengan coco neco ada bau yang agak busuk so aku decide nak mandikan both of them

Aku tak taw nak mandikan macam mana so just spray spray kat badan lepas tu lap make sure tak ada extra air then jemur

Bukan main suka kena jemur boleh pulak dorang buat macam lepak tepi pantai panjangkan badan menikmati cahaya matahari mengeringkan bulu mereka

Kuat makan pantang makan habis bising mulut mintak makan yang paling bising si coco lah

Sepatutnya kena kasi makan pagi sekali malam sekali tapi tak sampai hati pulak bila coco dah bising mintak makan

Paling bising bila amek bekas air untuk tambah air takut macam aku or yayaz nak amek air dorang

Mandikan neco diam jek tak gerak sana sini and tak bising tapi si coco mandikan bising lap bising pegang bising

Badan pon dah rasa bila dukung bambam syokkk and bulu kat tengkuk coco macam botak tapi now dah penuh and coco nampak gemok bulat geram tengok si neco tak nampak bulat tapi nampak panjang

Nanti lah nak carik cage besar sikit so dorang boleh play

Niat dihati nak gemokkan tapi takut makin malas and tak active pulakkk

Aritu geram tengok bulu bersepah apa lagik aku pergi trim mana panjang tak sekata aku pendekkan mana yang tercacak cacak aku potong pendek kan so semua sama level

Lepas buat macam tu makin lawa pulak bulu dorang

So next time bulu messy jek aku nak trim lagik ^_^

Nie lah kesayangan yayaz hari-hari mesti pegang main

No comments:

Post a Comment