Sunday 6 June 2010

♥ Permulaan Majlis ♥

ok tadi balik kol 9 lebih sampai rumah
then on lappy harvest tanaman semua segala bagai lar
nie baru lepas mandi segar pulak biji mata dan badan cuma lenguh
di bahagian kaki kepenatan berdiri ajek....
dalam kete bukan main riuh aje suara-suara aku mengacau si along
ye aku notty but sis suka along cehhhhh
penat seyyy masa sampai ari sabtu tu kol 1 lebey nak dekat kol 2 sebabnya ialah
jam, pastu adjust pasport daddy bar code tak dapat reading pas tu autopast lagik
masa tu aku, sis and pak din layan lagu aje lar kekonon sopan ajek
hurmmm tak mo lar cerita isu sal apa terjadi di dalam kereta kami anak muda
sampai jek sis tolong mak gaul bunga rampai masa sampai tu memang kebulur giler
makan ajer la nasi goreng hekhekhek malas nak turun sebab nak bersiap
so beratur nak masuk bilik air sis potong along pas tu aku just usik nak potong jugak
lar sebenarnya masa tu belom ada rasa nak weewee lagik so usik jek lar
tetiba alamak nak jugak tapi belom tahap kritikal lar
then lepas sis dah kuar along tanya nak masuk tak tapi aku cakap tak nak masuk
so dia masuk aje lar alamak lama lar pulak seyy so masa tu aku dah nak bersiap
so tengok sis sama along belom kuar lagi so mula lar proses nak menconteng muka
baru jek kuarkan barang tengok-tengok mereka dah kuar ( padahal aku jerit tanya
along dah sudah ke belom kehkehkeh ) so lepas dah tu aku pon masuk lar
along pon berkata tadi suruh masuk dulu tak nak aku pon diam aje lar....
so lepas dah siap semua amek barang-barang hantaran untuk naik bas untuk
menuju ke rumah pengantin perempuan time tu di pihak keluarga mama
cuma ada aku,sis,pakdin,mutemah,mutepah,abg nagib,kak mas,yaya,naem,kak ghia
itu ajer lar terasa lar jugak macam tersisih so dah sampai then pergi lar ke tempat
mana yang patut aku punya lar stress baju aku nya butang boleh plak tercabut
sedangkan baru first time pakai eiiii menyampah.....!!!
so terpaksa lar nak mencoverkan bahagian badan karang nampak benda yang
tak sepatutnya pulak kan.......!
yang bestnya kan dorang nikah kejap aje without ayat-ayat bacaan, lafaz taklik
just lafaz akad nikah senang aje mujur abg aim hanya sekali lafaz sahaja
kalau kat sini pasti lafaz taklik melalak-lalak punya melalak part bapa menyerahkan
anak perempuan kepada suami perghhh part itu tulun lar.....
lagi lar sekarang nie ada taklik dari kata-kata mak lagi lar sedih
perlu ke eh buat semua itu sedih taw even dah kahwin kami masih lagik
bergelar anak taw....!!!
then ikut balik naik bas dah tak boleh tahan panas ..balik jek apa lagi tukar baju
rehat kejap abg han pon ajak pergi orchad road jalan-jalan
sampai jek kat mana ntah aku dah lupa lar apa nama tempat tu
beli air vanilla cream lepas tu jalan-jalan dan jalan makan pulak ice cream slurrrpppp
hehehehe itu aje lar kerja then peri Marks & Spence cari baju sleep untuk dibawa
ke London ( tak sabar nak menanti ) ada lah 6 pasang kesemuanya hehehehe
then simpan dulu dalam kereta atek coz malas nak dorang berstory kehkehkeh
then kena balik coz kak ewa dah nak balik anak dia semput so kelam kabut
balik semula ke blok 31 ( majlis kat situ ) then naik atas pi toilet
pas makan balik memang nak mandi badan dah melekit giler
so sementara menunggu giliran aku dengan sis turun bawah saja nak tengok
apa aktiviti yang best tulun apa yang patut naik dekat kol 12 tengah malam
huhuhu masuk rumah tengok pak din dengan along dah amek port dekat pintu lena
bermacam-macam aksi paraz selit dekat baba dia mum dengan daddy
memang tak boleh tido pinggang dah sakit giler 4 kali paraz bangun nagis
maka 4 kali tu jugak aku tersedar plus 1 kali ntah macam mana boleh mimpi
pasal kahwin dulang hantaran macam majlis kahwin aku jek.....!!!
last-last kol 5 pagi baru dapat tido lena................................

No comments:

Post a Comment