Sunday 18 June 2017

Wooo Wooo Woooo Raya Raya

Minggu depan kita dah raya...!!!!!!!!!
so tinggal lagik seminggu jek kita semua puasa
kejap jek kan masa berjalan fuhhh tak terkejar rasanya
hmmm masa ohh masa jangan terlebih laju boleh tak
tak terkejar rasanya jauh benar aku ketinggalan

Alhamdulilah yayaz dah dapat sekolah
so pagi nanti dia dah start sekolah and aku pulak sepatutnya
kena tidur awal tapi aku memilih untuk update blog hahahha
bukan apa risau weyyy dok fikirkan boleh ke yayaz catch up
perasaan tu makin menjadi-jadi bila menghampiri tarikh
mudah mudahan yayaz dapat lah catch up....

Syok scroll twitter untuk menghilangkan rasa risau
tu yang macam tak berapa nak boleh tidur hmmmm
sendiri cakap dengan yayaz jangan takut asu always
dengan yayaz selalu but last-last aku sendiri yang tak keruan
memikirkan hahahha as usual over thinking then sakit kepala
haishh entah lah

Okey sana sini dok update pasal persiapan raya
tahun nie no beli baku raya just recycle jek lagipon nak pergi
mana every year duduk rumah jek kan biasa lah sedara tak
banyak yang ada tu pon tikam belakang dah tawar sangat hati
nak pergi beraya but as usual mum cakap raya kan biarlah
orang buat kita

Aku masih dalam proses memujuk mum untuk tak nak pergi
tapi aku yakin proses pujuk tu tak akan berjaya hahahhaha
entah lah doakan jek lah mudah mudahan berjaya :p

Lepas tu aku bukannya spesis suka pakai baju kurung
beli pakai masa raya then gantung tak terpakai
kalau aritu weight aku turun kaw-kaw and tak naik lagik
rasanya baju raya 8 tahun lepas still muat kot tapi terover naik
so tak muat ler...!!!! baju tu jarang pakai so still nampak macam
baru kalau pakai pon boleh jugak hahahhaha

So rugi jek beli baju kurung bukan pakai selalu
and tak terkilan pon kalau tak beli :p
sebenarnya malas nak fikir soal baju kasut barang raya kalau ada tu
kira adalah kalau tak ada kira tak ada rezeki lah

Kuih raya 2 jenis dah siap...
every year cakap nak beli tapi end up buat jugak hahahhaha
mum kata tak sedap kalau beli sebab rasa sama jek sepesen jek
kalau buat kan ada macam macam rasa and sekarang kuih raya pon
dah makin mahal grrrr dulu kan macam exited jek bila nak buat kuih raya
macam syok sambil dengar lagu raya tapi tahun nie nope tak syok
sebab lagu raya tak banyak yang banyak lagu normal

Dah besar nie semua benda tak heran cuma heran nak beli makeup raya
jek tak ada baju tak apa janji ada makeup raya
bagi aku tu kira paling happy lah boleh membuatkan aku gembira bahagia
kalau dulu bila raya jek nak beg baru, kasut baru, baju bahagian dalam
baru, baju tidur baru, kasut baru, perfumes baru, contact lens baru, phone
case baru semua serba baru but now dah malassss since arwah nenek
meninggal sebab raya dah tak bermakna lagikkk

Entah aku ingat aku sorang rasa macam tak de rasa raya
rupanya mum pon sama maybe sebab dulu time macam ginik tv dah bukak
cerita raya lagu raya banyak tapi this year just normal jek
so bahang nak raya tu dah tak de kot belum membara-bara lagik hahaha
tv pon cerita boring apa boleh buat

Makeup tutorial untuk raya pon tak banyak...
last year bukan main banyak lagik this year hmmm sendu weyyy
nampak gayanya this year raya paling sendu lah ekkkk

Dah habis bebel nak tidur kang lambat bangun pulakkkkkk
yayaz nak sekolah kang tak pepasal lewat pulakk

No comments:

Post a Comment