Thursday 29 June 2017

Dugaan Pergi Beraya

Patut lah semalam rasa macam berat jek nak pergi beraya rumah
neighbors belakang rupanya somethings happen yang membuatkan
aku terpaksa membuat keputusan untuk tidak pergi beraya ke rumah
yang ada bela binatang berbulu..!!!!

Neighbors belakang bela kucing banyak sebelum nie okey jek
cuma semalam balik ke dari rumah dia mata dah gatal
macam apa aku gosok mata sampai mydin baru mintak eyelid
mum untuk hilangkan rasa gatal tapi kejap jek hilang lepas tu
start balik gatal dan secara tiba-tiba aku asyik bersin jek
jenis bersin non stop but luckily tak ada hingus hahahha

Kebetulan si yayaz dok main dengan anak kucing so mesti bulu
anak kucing melekat kat baju seluar tu yang aku terus kena
bersin mata gatal dugaan sungguhhhh

Ingatkan sekejap jek rupanya tak berterusan
pergi mydin nak carik baju melayu yayaz color hitam
then jumpa cuma si opiyah punya jek tak jumpa ye lah
dah habis kan semua dah borong before raya nie kira
last minute punya planning lah

Balik mydin singgah jusco masuk hari semalam dah 3 kali
berturut-turut pergi jusco hahahha memula yayaz beli toys
then esoknya mum carik periuk then hari ketiga iaitu
semalam kakak carik baju kurung untuk opiyah
masa bayar ticket nak balik maybe sultan johor pergi jusco
nampak kereta TMJ dan ada kereta stop kat depan tunggu
parking kot...

Sepanjang jalan dok bersin bersin jek kerja aku
stress okey lepas tu dah naik sakit kepala
benda paling aku tak suka ialah sakit kepala selsema batuk
dan semua sakit lah senang cakap

Hidung terus dah block nasib baik ada vicks so cepat lah ok
and pagi bangun dah feel better so my allergic dengan
binatang berbulu makin worst walaupon aku tak pegang
tetap jugak kena kena.... :(

Dulu okey masa baru-baru hidung just gatal jek then bila dah bela
ochee then tak ada masalah ianya start siap pakej bersin
hidung gatal mata gatal masa tahun lepas 2016 start dari tu
sampai sekarang pantang kena bulu binatang mesti akan jadi
macam gituk padahal semalam aku tak sentuh pon just tengok
jek stress hokey so kena berhati-hati di masa akan datang untuk
elakkan benda sama berulang lagik 

No comments:

Post a Comment