Saturday 10 September 2016

Masuk Hospital

Semua yang terjadi bukan atas kehendak aku niat aku untuk kerja untuk tolong tambah apa yang patut bukannya ada niat yang lain

Aku tak taw kenapa boleh jadi beginik pada hari pertama kerja lepas rehat aku jatuh pengsan 

Bila dah sedar aku kena paksa pergi hospital first time kau naik ambulance sabar jek lah

Aku memang tak nak pergi hospital tapi aku kena jugak paksa untuk pergi ke hospital pasal ikut procedure tempat kerja 

Masuk dalam ambulance kena cucuk masuk drip air agaknya still mamai so tak rasa sakit bila kena cucuk

Sampai hospital terus masuk emergency room masukkan drip air, check jantung, amek pressure darah, check air kencing and last kena scan kepala check otak

Lepas tu doctor kata okey normal aku agak confirm dah boleh balik muka dah bahagia sekali kena tahan kat ward :(

Sementara nak menunggu settle aku tanya boleh mintak waris aku belikan makan tak aku kelaparan nasib baik boleh dapat makan pau ayam dengan strawberry milk 

Last-last masuk jugak ward class ke 3 si pak tam nak masukkan aku ke ward sorang eishhh tak nak lah aku takut

Ward penuh pon tetap kena jugak masuk so merasa lah aku diletak ditengah laluan lepas tu toilet bukan main hujung

Aku tukar baju dengan kakak pasal aku tengah pakai baju kerja so panas lah 

Settle tukar baju dorang semua balik tinggal aku sorang jek kat hospital ditemani pesakit lain, nurse and doctor

Battery sikit powerbank pon sikit so tak boleh bukak data internet 

Malam nak tidur sekali lagi amek darah aku tanya doctor bila boleh balik then doctor kata aku kena sawan so nak carik punca kena amek air tulang belakang aku 

Ehhh hello aku pengsan lah bukan kena sawan...!!!

Esoknya baru doctor lagi satu cerita yang pihak kerja call hospital cakap aku kena sawan siot jekk

Doctor pakar datang tengok last-last dia cakap bukan kena sawan tapi pasal garam dalam badan kurang lagipon aku kan kerja berdiri so doctor cakap dulu kat sekolah kan masa perhimpunan berdiri lama ada budak pengsan so keadaan aku sama macam gituk

Tengok lah nasib baik tak kena yang nonsense kalau tak makin teruk

Doctor cakap dah boleh balik aku suruh nurses bukakkan jarum drip leceh derr menyemak kat tangan

Sampai darah masuk dalam tube seksaaa woooo nasib baik malam tu doctor cabut drip pasal aku boleh minum air fuhhh legaaa

Masa dalam ward pagi tu badan aku dah gatal ingat sikit makin lama makin teruk gatal macam kena gegata pulak haishhh ada je lah

Doctor kata normal manusia garam dalam badan ialah 3 tapi aku cuma 2.3 jek sebab tu aku pengsan 

Kena banyak minum air kepala and air buah, 100 plus pon tak boleh nak naikkan garam dalam badan

Feel better bila balik rumah terseksa jiwa dan raga bila berada di hospital 

No comments:

Post a Comment