Friday 21 May 2010

♥ Yang Mana Satu ♥



Erk jangan jadi segala apa isu lar pulak ekk bila story pasal kedua-dua ini
sejak dari aku form 4 ( 2006 ) kazen aku dah ajar pengunaan blogspot ini
tapi secara jujur aku tidak tahu bagaimana nak membukanya...apa passwordnya
kenapa tak boleh bukak dan byk lagi and then tahun 2007 kazen aku ajar balik
then aku pulak belajar pengunaannya ada lar tulis pasal isu sekolah kalau
dulu masa first blog aku tak buang maybe bermacam-macam story tapi
disebabkan tak tahu bagaimana jadi byk tergantung...
aku ada jugak try wordpress sama blogdrive...
so tak tahu bagaimana nak menguruskannya tapi disebabkna tak blajar bagi aku
kedua-dua itu agak sukar dan tak mesra alam maybe silap aku sebab tak nak
pelajari bagaimana hendak menguruskannya
selama nie aku cuma tahu buat blog tapi aku tak tahu bagaimana kah bila aku
tgk blog orang aku rasa sangat-sangat lawa aku pon nak wat macam gitu
tapi aku tak tahu macam mana nak buat seperti itu
kemudian ada seorang hamba Allah nie sudi memberi tunjuk ajar kepada aku
bagaimana hendak buat apa hendak tambah apa...dan banyak benda yang
aku tak tahu aku rujuk kepada dia Alhamdulilah berkat belajar sampai 6 pagi
aku berjaya membuatkan blog sis dan jugak blog baja sama seperti yg aku pelajari itu
ok lepas jek ramai jadi follower blog aku dah mula rasa tak seperti feel dulu
ye lah aku taw blog aku time tu tak da sapa nak tgk or baca terasa seperti tak akan
ada sapa akan amek tahu walau dalam hati nak jugak macam org len sama-sama
tempat study untuk sama-sama baca and komen yg best-best benda tu terjadi
tapi yang tak bestnya menjadi tempat untuk sesetengah pihak menghantar
sebarang jenis hinaan kepada aku...kekadang aku fikir aku nie study di kolej
swasta or kerajaan sampai orang sebuk nak amek tahu hal aku mana aku pergi
aku cuti ke mana sapa buat assigment aku....
aku masih lagi menyalah kan mereka atas sebab aku tak dapat penuhi cita-cita
aku untuk study graphic....!!!
kerana mereka membuatkan aku tak berjaya sungguh hati aku masih lagi terasa
dengan tindakkan mereka....
hai macam mana nak maju kalau masing-masing tak da akal dan fikiran
bercerita soal lain diri sendiri yang terasa lepas tu sebuk nak kata bermacam-macam
seyes selama nie kalau aku maki orang pon orang lain tak sebuk nak masuk campur
hal aku kepada siapa aku tujukan ayat itu tapi bila masuk kolej semua sebuk nak
tahu lepas tu sebuk nak amek tahu hal aku...diri sendiri nya blog taw plak tak nak
kasi orang len baca....tetapi masih sebuk nak baca hal org len....dasar kepoh tapi
tak nak mengaku podahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......
sampai sekarang hati ini masih lagu tersimpan sebis perasaan tidak puas hati walau
peristiwa itu sudah berbulan-bulan berlalu.....
entah bila aku melihat mereka masih timbul perasaan ketidakpuasan hati
aku tak suka orang ceroboh blog aku pastu maki-maki seolah-olah diri tu
baik sangat....bagus sangat....kutuk family aku.....seolah-olah mereka ini tidak
mengunakan akal fikiran apabila hendak buat sesuatu....!!
kenapa sebuk nah sangat suka hati lar apa yg aku nak buat kenapa sebuk nak masuk
campur...????
nak mengutuk aku tapi sedar tak diri tu sempurna sangat kah...?
kalau jadi lelaki normal ok lar jugak nie dah ler lembut pastu mulut macam apa
tak reti malu ke ...??? tak fikir perasaan mak bapak lar tu itu sebab mulut macam
apa.....eiii tak paham lar aku sebab tu agak nya tempat tu tak ada kemajuan
setiap yang datang, ditengok nya cara hidup bahagia or senang apatah lagi
segala assigment cantik dan terasa seperti terlebih bijak mula lar rasa tergugat
then mula cari jalan untuk singkirkan caranya mudah saja....
cakap segala assigment tu orang lain buatkan...pastu paksa student buat balik
kepala hotak berjambul, taw ke perasaan org tu bersusah payah bersengkang mata
bersakit tangan untuk siapkan kerja lepas tu mula tuduh-tuduh.....bayangkan kalau
sorang di hentam seramai berpuluh orang macam mana nak mengadili diri sendiri
kalau pandai sangat kenapa tak semuka 4 mata kenapa sebuk mencari orang lain untuk
join sekali bodoh....!!! otak letak kat mana pon aku tak tahu......
hati aku terkilan org yg maki aku pon sama size dengan aku jugak perlu ke semua
itu sebab bila dah kawan dengan orang kurus terasa diri tu kurus ker...???
kalau lar aku boleh lakukan semudah yang Izzat katakan kalau lar boleh
sudah lama ingin aku melakukan......aku nak org tahu apa cerita sebenar
aku tahu semua itu dah berlalu org kata dah tak perlu ingat tapi menderitakah hati
kalau melihat kawan-kawan lain bercerita pasal study...??
adakah mereka layak digelar sbg " Cemburu melihat kejayaan dan kebahagiaan org lain "
kadang kala aku tgk dengan mudahnya nak amek simpati drpd org len
berpura-pura sebagai seorang yg baik dan tersangat-sangat lar baik
dan kenapa tak reti nak bertindak sebaliknya sebuk mendengar cerita orang lain
bila kena cucuk mula lar cari jalan untuk menghalau org ......
sengal........aku taw bila begini aku boleh luahkan ketidak puasan hati
cuba kalau org boleh view hah mula lar cari pasal sana cari pasal sini
dah taw sakitkan hati aku dgn sis masih lagi simpan as fren
tu pon niat nya lain sebuk nak taw apa yg aku nak update kekonon nak tgk lar
ada ke aku mengutuk dorang BODOH....!!!! BANGANG....!!!!
sebabkan oleh manusia-manusia yang tak ada berperikemanusiaan ini lar yg menyebabkan
aku tukar link blog.....aku dah tak ada kebebasan untuk berceloteh dlm blog aku...
aku dah tak ada kebebasan untuk publish blog aku kat fb kat mana-mana sekali pon
sebuk nak komen tak beri aku dgn sis nak bercuti aku guna duit sendiri ada aku
pergi mintak duit kat dorang sebuk tak beri kebenaran....
HELLO, AKU STUDY KOLEJ SWASTA YANG AKU TAW KALAU SWASTA LAR KAN
KAU ORANG NAK DATANG KELAS KE TAK NAK KE KORANG PUNYA PASAL
JANJI DUIT MASUK......KALAU KORANG NAK SURUH ORANG LAIN BUATKAN
ASSIGMENT KE SUKA HATI KORANG LAR .....!!!
tapi kes nie bebudak lain yang melebih-lebih pantang tengok orang lain bahagia
sebab assigment cantik cikit dah mula rasa tergugat bila lawa kata org len watkan
bila simple-simple kata guna illustration......yang pasti aku taw mangkuk mana
yang tak puas hati takut kononnya melebihi diri dia....
sebenarnya aku ada niat tidak elok aku tahu niat itu tak bagus cuma aku nak
beri pengajaran buat mereka agar mereka sedar diri mereka sendiri
apatah lagi aku nak meruntuhkan ikatan percintaan mangkuk hayun itu
rasa diri tu lawa sangat semua nak sangat apa guna muka kalau lawa
tapi hati busuk.....see depan mata aku benar kata-kata orang forum
muka lawa ke tapi bibik kata muka dia tak lawa nampak tua, kalau gaduh menyusah
kan org dah banyak darah sgt kan nak mengelarkan tangan tu eiii aku rasa dia tu
manusia paling bodoh menyeksa diri sendiri....drgpd ko kelar tangan ko
baik ko kelar jek tangan boyfriend kesayangan ko tu....ala setakat myvi
bukan nak berlagak tapi kalau nak tunjuk hero sangat tapi guna taktik bodoh
aku ingat lagi aku peluk Shahfaraz then aku menangis dekat dia...time tu Shahfaraz
macam mengerti hati aku seolah-olah dia memujuk aku...

No comments:

Post a Comment