Thursday 23 July 2009

♥ Salah ke bila aku mula bersuara..? ♥

Salah aku ke dengan semua benda yang berlaku..?
aku ada hak untuk bersuara meluahkan apa yang terbuku di sudut hati aku
aku nak kebaikkan bukannya keburukkan
aku cuma nak dia faham yang aku tak pernah nak fahami dengan apa yg dia ajar..
tujuannya agar final aku tidak lah fail...
salah ke kalau aku meluahkan ketidak puasan hati aku....sedang kan di situ aku
ada hak untuk memutarkan pendapat...
apa guna aku bayar yuran kalau apa yang aku belajar itu langsung tidak masuk
ke dalam otak aku....
salah aku ke bila boleh di katakan melibatkan semua orang
ya memang aku tak bersemuka dengan dia tujuan nya agar tidak menambahkan
kesakitan di hati...
dulu dia mengatakan lain bila semua nya dah di report kenapa dia mengatakan yang lain
aku tak mintak dia jadi seperti yang lain cuma bila org dah mula semacam
bagaimana aku nak mintak kerjasama
semua nya salah aku ke sampai yang lain-lain turut kena tempias...?
aku tak peduli dia hendak mengatakan aku nie mengada-gada ke hape
tapi setahu aku....aku memang mempunyai hak dalam soal ini
aku bukan nak jatuhkan dia tapi kenapa dulu bila bergurau dlm tanya dia boleh
jawab suruh tanya orang lain..?
perlu ke jawapan itu semua...???????????????//
mungkin orang lain akan kata semua itu perkara biasa ada lagi kena teruk
tapi kira aku nie bersalah lah ya atas semua yang terjadi...?
mungkin semuanya akan merunding jari ke arah aku kan atas apa yang berlaku
perlu kan untuk berdiam diri dan pendam atas segala yang terjadi
sampai bila harus pendam...?
kalau semua dh kata ada istilah pilih kasih adil ker..?
adil ke bagi kami yang baru nak mengenali dunia yang masih baru
bulan depan final macam mana nak jawab kalau satu hape pon aku masih tak
mengerti...perlu ke untuk aku menghantar kertas kosong...?
sehingga segala-galanya mampu memakan diri aku sendiri.....?
aku memang tak nak semua ini berlaku tapi kalau hari-hari dah aku asyik nak
melepaskan marah bagaimana pulak...?
aku tak sangka kat sini wujud lagi semua nya...
dia terkilan tapi perasaan aku ketika itu ada ke dia fikir...?
dengan baru balik dengan tetiba ada assaigment presentation
mau tak pecah otak aku..? hari-hari tiap-tiap malam harus ke aku hendak
menanggung sakit kepala...? mana dengan bila sakit rasa nyilu
benda yang aku tak nak itu kembali semula....
sakit memang sakit tapi aku nak buat macam mana...
hanya kadang-kala aku mampu untuk mendiam kan diri aku....
tolong lah kepada semua jangan lakukan perkara sebegini
fikir kan lah perasaan orang lain...ada masa nya kita memerlukan kerjasama
antara dua pihak....kalau hanya satu pihak tak berguna....
bertahan hanya beberapa minggu...
sampai bila mampu untuk bertahan, untuk memendam...?
sampai keadaan makin menjadi kusut...? atau bila berlaku sesuatu yang tak elok..?
fikir lah sebelum buat keputusan...... jangan menyusahkan aku....
jangan menambahkan beban di kepala aku cukup lah dengan beban yang sedia kala
aku bukannya robot yang mampu melaksanakan tugasan dalam masa seminit sahaja
aku cuma manusia biasa.....yang hanya mampu mengeluarkan air mata untuk menghilang
kan segala yang aku pendam kan...
perlu ke aku kembali amik ubat stress seperti dulu...?
kalau ubat itu ada betapa aman nya hidup aku...sampai bila ubat itu mampu untuk bertahan..?

No comments:

Post a Comment