Monday 10 November 2008

♥ Kisah 4 sekawan ♥

Aku, fad, mai dengan azma mula berkawan sekumpulan masa form 2.
aku dgn fad pulak dah berkawan sejak darjah 4..
sama-sama bersama dalam menghadapi suka & duka
sama-sama belajar bersama di bawah tangga
sama-sama mengurat abang pendek ( postman )
yang best tu siap bergossip tentang cikgu
yang part kelakar tu masa aku, fad dgn azma
kena buat kerja kursus
terpaksa lah balik lambat ikut budak petang
masa dalam bas kena ceramah dengan pak ngah ( ketua pakcik bas )
siap pesan jangan lah nak bercinta belajar la sampai habis
haha masa itu aku tgk muka fad, fad tgk muka aku balik
aku tgk azma, azma tgk aku balik...
kelakar giler memasing muka poyos + buat-buat faham
esok pagi dekat dataran gelak kuat-kuat
bila ingat balik apa yang pak ngah bagi nasihat
seyes jek muka memasih buat....
tapi btol la jugak tak elok bercinta masa belajar
nanti mula lah asyik buka buku nampak muka dia
nak belajar pon tak boleh..
seyes kenangan itu akan menjadi indah bila
berakhir sudah persekolahan..
bila masa sekolah tak sabar nak habis
bila dah habis sekolah asyik ingat nak kembali ke sekolah
aku rindu dengan sekolah & teman-teman ku
tak kira lah teman baik ku, teman rapat ku, teman sekelasku
dan teman musuhku ( cian aku tak pepasal orang jelez dgn aku ahak )
dan guru-guru yang mengajar aku secara langsung dengan tidak
malah si dia yang aku impi-impikan opss kebanyakkannya cikgu aku sendiri
tapi tak apa semua itu kenangan terindah..
mujur lah ada jugak aku buat jahat & langgar peraturan
kalau tak ish rugi jadi budak baik..~ :)

No comments:

Post a Comment