Saturday 25 August 2018

Ape Nie Netizen

Aku feel macam media social aku makin lama makin boring dengan manusia yang asyik gaduh pasal politik agama kes LGBT entah betol ke tak aku eja kuikuikui

Scroll facebook tak habis kaitkan politik lepas tu isu agama kononnya masing masing nak tunjuk hero kutuk sana sini jadik berpuak puak aku tak retia eja word yang sepatutnya 

Then isu kiamat since 2008 until now tak perlu carik bila kiamat yang perlu adalah persiapan diri then more word agama macam gambar sakaratul maut yang dawai besi siap lukis aku rasa ianya okey untuk di gambarkan but as usual comment cakap dalil mana yang bagitaw sila nyatakan hadis and etc

Well gaduh salahkan politik then dulu korang jugak yang undi now bila kerajaan tu dah mentadbir aikk keluar jugak bunyi ketidak puasan hati well cuba dulu tak tukar aku rasa sama jugak akan bising masa aman damai masing masing bersatu masa hari pertama tukar kerajaan

Aku tak sokong bab isu LBGT just doakan jek mereka berubah mungkin berkat doa orang ramai terbuka pintu hati mereka untuk berubah kan

Lepas tu isu manifesto 100 hari sejujurnya aku tak baca pon secara detail just baca mana yang aku rasa boleh untuk dibaca then pelik jugak kena tak laksanakan sebagaimana yang dijanjikan rakyat dah beri peluang then use peluang tu jek lah

And kutuk sana sini macam bebudak ehh hello semua pangkat dah jadi datuk kepada cucu so stop lah kutuk or senang cakap jangan main isu agama dan kutuk secara keterlaluan mana lah orang lain akan hormat sebab orang lain mulakan then dia can cakap ohh dia cakap gituk so join lah sekali

Isu GST SST semua nie tak sebesar masalah keluarga aku okey isu keluarga aku lebih rumit dari isu nie so bila keluar ginik rasa macam ala sama jek nanti semua barang akan naik melambung then yang terseksa rakyat tak berduit aka duit cukup cukup makan sahaja sedangkan menteri menteri dan orang berduit bersuara macam lah mereka nie terbeban sangat kalau ginik korang rasa terbeban apatah lagik orang yang tak berduit mereka lagi kasihan cukup lah fikir diri sendiri fikir orang bawah sekali

Twitter pulak tak habis habis kenapa muka cute ginik tak ada orang nak lepas tu tak habis isu cinta isu men are trash and isu kelakar yang merepek yang boleh jadi isu besar so funny

Orang lain putus then orang lain meroyan men is trash then bila lelaki putus tunang atas sebab girl tu curang keluar ayat women is trash ala sama jek both are trash kalau dah taw ada pasangan then masih mengatal carik lain apa tak cukup 1 nak test market banyak banyak dengan alasan sunnah lelaki boleh kahwin 4 

Tu jek sunnah yang ikut abis sunnah lain pergi masjid every day masa subuh magrib isyak if tak kerja then jaga keluarga happykan anak bini semua tu kira jugak lelaki macam ginik layak sangat digelar men is trash sebab yang ada depan mata tak hargai sibuk mengatal nak menambah

Ada tu bini perfect lawa anak 3 cute tapi tulah tetap carik perempuan lain yang aku peliknya perempuan boleh back up apa yang lelaki tu buat konon pasal bosan lah pasal attitude lah heyy kau tu perempuan nanti bila suami kau buat gituk apa yang kau rasa sakit ke syok dipermainkan sedangkan dulu janji sehidup semati susah senang bersama

Paling benci bila lelaki comment cakap tak kan hari hari nak lauk tom yam aku paham double meaning tu tu pon lelaki is trash abis kau nak "lauk" berapa banyak untuk "kenyangkan" kau satu bini pon terumbang ambing lagik gatal nak menambah

Walaupon kedudukan kewangan stabil tu bukan bermakna boleh pasang 2,3 or 4 lah duit yang mejerumus ke situ boleh digunakan untuk bawa anak bini holiday shopping apa yang patut or simpan untuk masa tua nanti

Tu belom lagik bukan main bangga jadik perampas ehh apesal tv semua cerita perempuan perampas bukan main over paling aku benci drama tv3 pukul 7 malam memang kena maki je even aku tak tengok sebab asyik keluar timeline kat twitter

Hmmm instagram apa pulak ekk nothing kot cuma aku jek masalah sebab bila tengok gambar nie nak nie tengok gambar tu nak jugak tu cuma makin menyampah dengan instagram ialah too many iklan lepas tu paid Instagram apa ntah arghh belom lagik hashtag kain keluar baju kasut makeup skincare segala benda merepek meraban

Haishh just miss zaman dulu boleh enjoy tak ada gaduh tak ada isu remeh temeh and Instagram also search hashtag kain just keluar kain bukannya benda lain

And also i miss my old me happy suka merapu kat media social now banyak aku bebel kat twitter secara luahan kiasan or retweet benda benda sedih and also fb banyak share benda sedih

Aku tak kisah pon hidupan duit tak banyak sekadar cukup makan tapi aku penat dengan sihir yang jahanamkan apa yang keluarga aku usahakan penampakkan benda tu berjalan and sofea asyik nangis or sometimes yayaz mengamuk lagik terus after yayaz mengamuk then few minutes or hour sofea pulak so penat okey please lah berambus aku dah penat..!!!

No comments:

Post a Comment