Friday 6 October 2017

Sunburn La Pulak Kan

Minggu lepaskan turn yayaz dengan mak dia so yayaz cakap mak dia 
nak bawak pergi mandi laut so suka lah dia paling favourite mandi 
laut cuma kitaorang jek jarang bawak sebab tak koser nak pergi 
jauh-jauh, yang kat stulang tu bukannya bersih hahaha last year je 
bawak mandi kat desaru

Balik jek muka merah suara dah lain mata merah kata yayaz pergi 
mandi kat batu layar tempat tu memang best cuma tak bestnya ialah 
air masin and banyak batu hahaha last pergi masa 2008 masa sebelum 
yayaz wujud masa tu dorang nak amek gambar kahwin dorang posing 
aku dengan kakak main air hahaha masa tu tak heran sunburn pon :p

Aku tengok muka dia merah semacam aku pon tanya yayaz tak pakai 
sunblock ehh then yayaz kata mak dia tak pakaikan and tak de sunblock 
aku pon duhhh patut lah merah semacam dengan cuaca sekarang nie 
rasanya wajib kena pakai sunblock bukan apa kesian kat budak kalau 
dah kena sunburn sakit wooo 

Lama-lama kulit yayaz kering bila pegang rasa kasar then start 
terkopek-kopek so sedap kan kalau tarik kulit yang terkopek hahaha 
si yayaz pergi kopek aku bising tak kasi then cakap lah nanti pedih 
yayaz tak percaya di bantainya kopek lepas tu jerit kata pedih tu lah 
cakap tak nak dengar kan...!!

Nasib baik aloe vera ada aku banyak baca review aloe vera bagus 
untuk pulihkan balik sunburn akibat mandi lauttttttttt so pakaikan 
time nak tidur esoknya bangun mana yang kulit kering tegang semacam 
tu dah mula merekah and as usual kulit pon macam terkopek-kopek kan 
so aku tak kasi yayaz untuk korek and kopek nanti akan jadik worse kang 
pedih ke apa satu hal lagik 

Yayaz cakap takut nak tengok muka dia kat cermin sebab macam monster 
hahaha no lah sayang tu proses untuk pulikan balik skin yayaz yang 
sunburn akibat mandi laut tak pakai sunblock waterproof...!!!! 

Mandi laut syokk tapi palinggggg tak syok ialah sunburn...!!!!! 

Walaupon tu proses seronok sebenarnya cuma tak tahan bila pedih 
perghh sakitttt and serba tak kena lah haha insaf dah nak mandi laut :p 
zaman tu semuanya dah habissss...

Harap kulit yayaz makin better lah and yang terkopek-kopek tu pon 
jadik better lah sebelum hari ahad kang stress pulak yayaz tengok 
muka dia, dah lah selsema batuk kena pulak sunburn haishhh 
semuanya serentak.... :(

No comments:

Post a Comment