Sunday 15 October 2017

Deepavali Bazar

Bila time deepavali kalau free mesti akan cuci mata pergi bazar deepavali 
dekat dengan kuil kat kotaraya aku tak pasti nama sebenarnya tapi macam 
kita time raya kan panggil bazar raya :)

Saja jalan jalan tengok jual meruku apa haha lepas tu tahun nie banyak 
booth inai geram je tengok kalau tak ada budak boleh je kalau nak buat but 
nahh tak boleh sebab leceh lah

Dulu masa si sofea dalam perut kakak beli gelang kaki yang manik tu sebab 
lawa okey and aku beli jugak tapi terbesar and asyik terkeluar je malas lah 
kang tercicir aku jugak menangis walau pon harga cuma RM5 tapi 
sayang lah kan

Si kakak nak belikan untuk sofea sebab rasa macam cute jek kalau 
si joyah tu  pakai hahaha aku suka panggil dia joyah tapi itu lah 
bila pak tam kerja balik  pagi susah jugak nak pergi siapa nak bawak 
and bukannya pandai drive sampai ke situ

Bincang dengan pak tam then menjadi pergi hantar pak tam pergi 
kerja jadi senang tak payah patah balik so bila pak tam balik kerja 
terus gerak ke bandar senang, kalau patah balik rumah ambil 
kitaorang pergi  balik lecehh daa

Tunggu yayaz balik then kol 10 lebih malam gerak ke tempat kerja 
pak tam itu pon kereta tak berapa banyak so tak risau lah kakak drive 
ke sana now minah tu bangga dia berjaya drive sampai KSL cett

Sampai pon dapat parking dah kol 12 tengah malam sofea suka lah 
jalan tak heran nangis ke gantuk janji berjalan yang yayaz pulak s
epanjang perjalanan tidur sampai bangun angkut 2 stroller 
senang tak de kang berdukung dukung lecehh

Pusing pusing carik tengok baju tengok inai tengok orang jalan 
dengan inai dah siap draw lepas tu tengok orang buat tattoo dengan 
bunyi yang menyeramkan hahaha and the best part ialah orang tak 
ramai jalan tak sesak dengan manusia gitukk so ada lah angin yang 
sepoi sepoi nan bahasa tu

Kakak kata ada satu nie dia boleh buatkan gelang manik tu untuk baby 
so kita stop situ then buatkan sofea masa nak test tu melalak pulak takut 
orang nak amek dia dari stroller cett padahal nak test tengok okey or 
nak kena ketatkan or longgarkan apa jek lahhh 

Aku pon join beli amek color brown black cantikk kali nie amek 
ngam ngam tak mo besar sangat nanti macam dulu kang terkeluar 
menangis aku sekali si kakak pon amek sama color macam aku dia 
kata cantik hmmmm 

Nampak ada pink tapi bila dekat nahh kureng menarik ianya macam 
pale pink tak cantikk pulakk di mata aku 

Yayaz dengan pak tam beli gelang yang macam dawai tu cantikk 
lagik si yayaz pakai hahaha kang dah start sekolah bukak lah nie cuti 
can pakai

Sofea pulak bila dah pakaikan diam jek suka lah tu dia asyik 
cakap versi macam pelat pelat kata sofea lawa mentel sungguh 
budak sorang nie tapi tu lah dah nama pon perempuan kan mesti 
nak melawa jek

Sepanjang jalan kaki straight tunjuk gelang manik dia hahaha sofea 
punya color merah putih so sesuai lah untuk dia just nice tak usik or 
tak tarik langsung okey dia biarkan jek tapi aku punya dia sibuk nak 
tarik eii geget kang baru dia taw...!!!

Entah berapa lama pakai bertahan pon tak taw lah yang pasti mana 
boleh lasak so kena jaga dengan secara belaian gitukk ekk walaupon 
aku bukannya spesis rajin nak jaga belai bagai hahaha muka sendiri 
pon malas nak belaiii belaiii :p


No comments:

Post a Comment