Tuesday 4 July 2017

Ikan Mati


Pelik lah ikan laga tetiba mati lah pulak
walaupon aku taw yang dah sampai ajal tapi cara mati
tu agak pelik sedikit hmmmmm
kasi makan everyday tapi apa masalahnya ekk

Memula beli sama-sama dengan yayaz bulan december 2016
then masa yayaz kena sakit perut secara tiba-tiba yayaz
kata perut dia macam bisa so ingatkan salah makan ke apa
bila dah okey tiba-tiba ikan laga tu mati hmmm
ikan tu amek sakit yayaz agaknya...

Then yayaz beli ikan baru..!!!
so ikan aku si merah tu still okey tak de masalah
besar dah color sisik pon dah lawa sekali raya pertama
ikan tu mati walaweyyyyyyy...!!!
kebetulan aku rasa bilik aku macam semacam jek
malam raya tukar langsir bila mandi amek kau tangan
lebam lepas tu sakit giler tangan aku so just ignore
ingatkan esoknya okey sekali petang raya pertama tu
dah start balik bilik rasa tak okey hmmmm

Lepas tu ikan merah tu pon mati lepas ikan tu dah mati
bilik aku rasa macam back to normal so mesti lah kan
syak sesuatu benda tu makan ikan tu ker...kekadang terfikir
jugak sebab benda tu ke ikan tu mati

Nie semalam ikan yang yayaz beli baru pon mati jugak
padahal okey jek active tak menunjukkan tanda sakit
so makin aku syak lah benda tu makan sekali lagik
tapi kakak kata mungkin bilik panas kot tu yang mati
selama nie bela okey jek tak de masalah

Entah kenapa mati secara mengejut pon tak taw lah
malas dah nak beli lagik kang kesian asyik mati jek
kena makan dengan benda tu agaknya...

Sayang weyy aku bela kasi makan dah besar and lawa
sekali mati secara macam tu..!!!
harap bukan benda tu lah yang buat onar
puasa habis dia pon datang balik ker aper nie

No comments:

Post a Comment