Sunday 8 March 2009

♥ Mana datang nya ♥

" KANAK-KANAK RIBENA "
mana datang nya kata-kata demikian
tu bukan aku yang cipta tapi tu gelaran
bukan untuk aku tapi untuk semua pelajar
4 kesusasteraan 1 ( macam bangga jek lain lah masuk kelas sains 1 )
tu nama yang cikgu syura kasi dulu cikgu syura cikgu BM kitaorg
tapi last-last jadi cikgu Sejarah tukar dengan cikgu Arvanee
( lupa dah nak eja mcm mana yg taw nama cikgu V jek...! )
sebab kitaorang dapat gelaran tu kerna kitaorg dalam kelas
memang macam kanak-kanak....bebudak lain yg sebaya dengan
kitaorang semua nya dah matang kira dah pandai nak wat hal
memasing tapi kitaorang tak kitaorang opss silap bebudak lelaki
dorang still main bekejaran mengelilingi blok-blok
pas 2 berkumpul antara lelaki dgn perempuan mula bukak topik
aku tak taw topik pe sebab tak masuk campur
yang geng-geng aku lak bukak table keluarkan popcorn,
bedak make up, lip gloss, celak, maskara, tisu dan lain-lain
tapi dulu cuma bawak bedak sama lip gloss jek yang mascara
dengan celak just pakai kat rumah tapi tak tebal lah kalau cikgu
nampak kantoii ooo...!!!!
geng aku di ketuai oleh Haiqal ( anyway mamat yg tak serupa mamat nie
aku dah tak taw mana dah tercapak nya dia coz last aku nampak dia
akhir form 4 ), second di ketuai oleh ain ( minah nie dah blah dari sekolah
dia belah awal form 5 katanya dia kena duduk KL lantak ko lah minah ),
next Suhaila ( dulu Suhaila tak reti bab make up-make up nie tapi keje si ain
tu yg ajar so minah nie dah pandai lah nak berhias tapi yang tak puas hati nya
si Ain tu ajar dia merepek jek sebelum kenal nya kawan si Ain, budak Suhaila
nie rajin orang nya tup-tup dia berubah perangai ermm what ever lah ),
next of course me lah tapi me just cikit-cikit jek mengedik tak boleh lebih-
lebih bahaya ooo nanti di kata pergi sekolah ke pergi melaram so sikit-sikit
sudah lah buat pemanis seri ke hape ntah lah....last sekalik Fini hah Fini nie
tak bape sangat lah tapi mcm aku gak lah cikit-cikit jek masa Suhaila
wat hal dgn si Ain, aku dgn Fini makan hati ulam jantung payau lah kira nya
tu lah cerita kami hahahaha
kesudahannya bukan satu cikgu malah hampir semua cikgu yang masuk
tak kira mengajar or guru ganti akan panggil kitaorang nie budak-budak
wahhh bangga gituk tak payah lah nak di kutuk dah besau...!
so aku nak kekal kan lah nama " KANAK-KANAK RIBENA " nie
semua nya dah menjadi kenangan silam yang mungkin agak kelam
or maybe boleh di jadikan kenangan manis antara kami
sesungguhnya walau pun dah habis sekolah tapi aku, fini, syuhada, fad, azma,
ikin, zahra still bercontact tapi Suhaila dah jauh cikit maybe sal dia tak amik
number maxis aku kot...!
tak pe lah ada gak aku misscall eika tapi tiada jawapan or respond daripada nya
ntah bila lah dapat berjumpa lagik....WENDU KORANG...!
terutama EMIR EZWAN ( Nie lagik alasan poyo dan tak munasabah )
hahahaha......!!!!!!!!
welll paling menyampah dgn guru kelas masa form 5
asyik dok kata kitaorg nie dah dewasa....!
mana de dewasa kitaorg still kanak-kanak lagik..
umur pon belom cukup tapi Ustazah Zai kata umur kitaorg
cuma cukup bila nak kahwin jek hahahahhahaha......!!!!!
ingat lagik dulu sapa ek antara Nik or the geng ( aku tak masuk campur
geng nie...coz dorang nie mcm " bagus " sgt )
tanya so soklan nya berbentuk begini

" Ustazah, umur berapa ek kitaorang boleh nikah "

maka jawapan daripada Ustazah Zai pon begini

" Umur 16 dah boleh kenapa awak dah nak kahwin ke..? "

hah amik ko soklan maut daripada Ustazah...last-last dengan shy2 cat
dorang pon menjawab

" Tak lah sy tanya jek "

hahaha moral of the story kalau belajar bab kahwin jangan lah korang suka sangat
asal nampak Ustazah jek asyik dok bertanya hari nie belajar bab kahwin ek...!
sengal betul lah...!
hah cerita sal Haiqal, aku tak bape bekenan dgn dia nie lagik melibat kan something
paling aku tak boleh lupa mamat nie sesedap rasanya jek nak dok menfitnah aku
ingat agik Ustaz Yunus just nak bagi taw sal mengaji rasanya dorang tak taw
Ustaz dah kahwin and wife dia pregnant lah...tetiba jek Haiqal nie

" Oit *** ( nama aku ) nak dating dgn Ustaz "

Apa kehel nya nak dating dgn Ustaz kalau solo sodap lah jugak nie laki dan bapak org
perghhh semua mata memandang ke arah aku Ya Allah begang giler
so aku dgn marah nya lalu menjawab

" Oii, Ustaz nak bg taw aku sal mengaji ar ko jgn reka-reka cerita eh kalau ko nak
taw Ustaz tu dah de bini dan skrg dia nak jadi bapak so jgn lah cakap ikut sedap "

Aku nie garang taw...lagik kalau benda yang aku tak suka mau jengkel aku rasa
so bebudak lelaki kelas aku dah tahu perangai aku maka dorang tak berani
nak cakap apa-apa...
Semua nya dah jadi sejarah....walau aku nie tak suka sejarah ( cuma sejarah form 5 jek
sejarah form2 lain aku suka ) kalau di buat buku mau tebal cerita hahaha...!

No comments:

Post a Comment