Monday 20 January 2020

Hormon Berubah

Sejak last year aku perasan muka aku more kepada dry skin tak taw mana silapnya

Yang aku perasan muka aku jadik agak dry sebab aku saja buat experiment oil mix dengan moisturizer then tengok muka rasa macam glow gituk sekali esok amek kau muka aku jadik dry and ada dry patch dengan kulit mengelupas grrr

Then aku ingat ala lepas nie okey lah then still tak berapa nak okey jugak

Disebabkan aku malas pakai skincare aka suka sangat skip skincare makin worst lah kulit muka lagik tidur dalam aircond yang agak direct ke muka saja kan nak dengki kulit muka

Lama kelamaan muka aku jadik dry and kasar sangat tak best okey bila pegang muka paling stress bila makeup kulit jadik tak lawa

Aritu sedara kahwin then aku nak makeup so aku kena pakai sheet mask untuk moistkan kulit aku then esok tu baru makeup aku nampak okey

Now nak tak nak kena rajinkan jugak untuk use skincare secara rajin kalau boleh tengah nak usahakan diri untuk rajin pakai sheet mask, hydration mask, clay mask ( yang nie lepas pakai kena extrakan moisturizer)

Aritu aku cerita dengan kak mai then dia kata maybe sebab horman jadik gitukkk then terus aku fikir maybe hormon nak masuk 30 aku jadik beginik ohh no aku dah tua....

No comments:

Post a Comment