Wednesday 9 May 2018

First Time Mengundi

Hari nie buat pertama kalinya aku pergi mengundi wakakakka dedulu masa belom cukup umur excited nak daftar undi

Nervous weyy tak reti macam mana nak undi lepas tu apa harus aku buat nak pangkah macam mana untuk elakkan undi tu rosak serius weyy pening kepala nak fikir

Semalam kat FB keluar cara mengundi macam mana apa nak buat so tengok and still macam blur blur hmmmm

Tulah masa dulu semua mengundi tak nak tanya macam mana apa nak buat wakaka buat donno jek now baru kelam kabut

Siap tanya daddy lagik cara nak pangkah and buat contoh betol ke cara ginik lepas tu amek info kat twitter sebab ada cara diajar katanya gunakan ic as pembaris so nampak lawa sikit

Cakap pasal ic mana ekk aku letak ic aku hmm kena carik balik kat pocket seluar kang hilang jadi hal lagik nak buat baru

So masa masuk sekolah berdebar then pergi kat kaunter kasi ic dapat surat pergi bilik mana and tak bestnya kakak number 5 and aku number 6 dah lah aku tak taw macam mana si kakak cakap ala pangkah je jangan lebih kotak

Masa masuk kasi ic susah betol orang SPR nak sebut nama sampaikan aku kena tolong dia wakakka dia siap cakap kalau tadi masa orang ramai mesti berbelit dan banyak kali nak menyebut hahahha siap cakap nama bapak pendek jek

And masa nak celup ink rasanya orang tu taw kot my first time so dia tolong letakkan lepas tu aku tak masuk kan jari ke dalam just sipi then dia suruh masukkan dalam sikit

Masa dapat surat nak pangkah tu aku boleh terhuru hara mencari tempat walhal aku nampak tapi nervous punya pasal boleh salah pulak wakakkakaka

Alhamdulilah kertas tak comot plus aku elakkan jari yang ada ink terkena kertas and gigih aku gunakan ic buat ala ala pembaris huhuhu hope pangkah undian aku diterima lah

Balik tu gigih selfie jari first time katakan and memula light purple so aku dengan kakak cakap ala tak gelap kita punya lawa sebab kitaorang pergi undi dah petang pukul 3 lebih

Sekali amek makin lama makin gelap dah macam versi pakai inai satu jari pulak wakakkaka

Selfie jari mengundi berempat then upload kat instagram weeee saja buat kenangan di masa hadapan

Kakak kata ink jari aku nampak lawa macam pakai inai and dia punya agak messy hmmm aku punya jari pon tak sangka boleh nampak lawa ingatkan buruk sekali tengok orang post gambar jari macam macam jenis ada

Ada yang sikit jek ada yang terlebih panjang hampir satu jari penuh kena celup wakkakaka but mine just nice macam aku dedulu pakai inai hehehe

And malas nak upload kat blog huhuhu

Masa nak balik ada kecoh sikit then aku nampak lelaki cina tu dok record bertekak kalau viral nampak ler belakang ku and kakak aka vontot entah apa tujuan tak taw lah

Lepas undi blah la apa nak tunggu lagik if nak jugak tunggu tak perlu buat kacau rilex lah

Now berdebar menunggu siapa akan menang..

No comments:

Post a Comment