Tuesday 26 December 2017

Pergi Laut Mersing


Semalam kitaorang pergi mersing sebab nak pergi laut yeaayyy

First time bawak sofea jalan tanpa ada kakak agak mencabar okey 
sebab ye lah selama nie kan jalan ramai-ramai tapi kakak tak dapat 
cuti so struggle jek bawak sofea macam nak nangis weyy sebab 
selama nie mak dia ada kali nie jenuh nak fikir apa nak bawak 
untuk kasi dia tak nangis 

Mula-mula pergi yayaz mengalah so sofea dengan aku lagi pon dia 
nak tidur kan separuh perjalanan sofea tidur and yayaz tidur dengan 
mum satu part lega fuhhh tu pon sebelum tidur dia mengaruk sumbat 
lollipop senyap sampai melekit lekit grrr

Sampai jek nampak laut bebudak exited lah apa lagik then si sofea 
macam takut-takut jek nak dekat lupa agaknya dia dulu main air kat 
desaru agaknya masa tu dia baby so tak ingat sangat kot hmm tapi 
bila dah dekat suka main lari-lari aku pulak naik ngeri takut lari 
sampai ke air laut scary weyy dengan ombak putih iskkk

Tapi tak mandi lah rendam segala bagai sebab susah lah baju tak 
bawak lebih extra kan and kakak pon tak de leceh nak handle both 
of kids haishh i is surrender lah weyy nak uruskan both dalam masa 
yang sama grrr cannot lor 

Donut chocolate tu sangat yummy siap beli bawak balik tapi bila 
dah balik lupa nak makan muahahha habis penyek donut ku tapi 
tak haper lah janji masuk perut kenyang huhuhu balance aku 
masukkan dalam fridge tapi entah bila nak panaskan pon tak taw

Tapi nasib baik tak hujan and panas tak sanggup woo nak berjemur 
lama-lama kang nanti gelapp dah la muka aku asyik berjerawat jek 
keluar susut keluar susut kau dah kenapa jerawat agak-agak lah weyy 
letak ubat jerawat pon macam tak berapa nak jalan jek stress i apa 
lagik krim nak pakai sampai okey but now aku notice kulit aku jadik 
dry patchy dengan kasar-kasar hmmm

Sunblock pakai tapi tak de waterproof so redha jek lah and nasib baik 
tak sunburn muahahaha and yayaz sofea pon tak sunburn okey tu paling 
bagus kalau both bebudak sunburn aku jugak yang stress nak sental 
gunakan aloe vera 

Yayaz nak main air tapi time dah tak cukup sebab before magrib nak 
kena balik kalau tak takut kakak balik rumah kitaorang tak sampai 
and kalau boleh nak elakkan jammed sebab orang nak balik kan tapi 
kan hahaha kisah sodehhh jalan jammed jugak :(

Masa balik betol-betol mencabar sebab dedua nak dengan aku and kali 
nie yayaz tak nak mengalah ye lah masa pergi dah mengalah kan abis tak 
akan asyik nak mengalah jek kang sedih plus kecik hati pulak si yayaz 
kan hurmmmmm kang yayaz merajuk susah weyy nak pujuk kang 
nanti mula la ayat
"Asu sayang sofea lebih dari yayaz"
Yang tu jadik tak syok sebab aku sayang dedua sama level okey...!!

So yayaz tidur atas pangku sofea tidur sambil duduk kat tepi mum nak 
angkat pangku then sofea bangun nangis tak nak ayokkkk aku jugak 
sakit pinggang bila balik sebab bergilir-gilir pangku okey tu yang 
buatkan aku surrender cannot lahh

Tapi dah nak dekat sampai baru dapat terlelap kejap tu pon bila 
sedar si sofea dah macam apa nasib baik badan dia tak sakit and 
dah sampai tengok dedua main okey jek macam tak penat larik 
sana larik sini fuhhh

Sempat main selfie kat laut yang air tak berapa nak pasang 
hahaha tak de bunyi ombak sekadar angin jek tapi cukup lah 
semua tu cuma ombak tu macam scary sikit

Desaru lagik syok Insya Allah next time

No comments:

Post a Comment