Wednesday 6 December 2017

Girl Is Complicated

Aku cerita dengan yayaz yang girl nie complicated tapi itu lah cerita dengan budak 8 tahun apa yang dia taw hahaha biasa lah dah tak de geng dengan budak pon jadik hahaha

Mana tak aku cakap complicated every month bila period jerawat keluar lepas tu dah bersihkan bekas makan masa lamaaa so asyik bertambah tambah dan tambah entah bila agaknya muka nie dapat flawless :(

Lepas tu silap skincare or makeup hah maka muncul lah berduyun duyun jerawat..!! Euww aritu aku boleh mimpi jerawat BESAR dan macam BATU muncul kat dahi lepas tu stress apa yang harusss aku buat sekali rupanya mimpi jek fuhh selamat harap tak akan terjadik lah seperti itu hahaha

Bila datang hormon nak period tekak nie mula mengidam nak nie nak tu tapi aku dari dulu sampai sekarang mesti nak chocolate tak kisah lah segala spesis cake boleh masuk, ice cream chocolate, waffle chocolate yang penting ianya mesti CHOCOLATE kalau tak dapat semacam jek rasa so dalam masa sama mulut nak kunyah nak makan tak kisah apa janji kunyah selalunya macam keropok, chips senang cakap unhealthy food lah selalu lalunya akan rasa lapar jekk hahaha bila dah period rasa semua tu berterbangannnn hilanggg so bersedia lah untuk stress sebab berat naik :( diet aku selalu kecundang sebabkan ini 

Baju tudung pulak mesti nak kena match walaupon aku nie spesis pakai jeans dengan tshirt jekk kurang lah sikit stress disebabkan malas nak banyak fikir aku suka use tudung color yang semua boleh masuk senang weyyy tak payah banyak fikir plus shawls aku tu limited color tak semua segala mak bapak keluarga color aku ada hahaha nanti lah kalau ada rezeki 

Lagik apa ekk aku nie tak berapa nak pentingkan sangat penjagaan kuku tangan kaki tak de lah pergi medi pedi and tak colorkan nail pon so tu macam tak berapa nak penting but orang yang pentingkan tu lagik pening ehh every month WAJIB spend duit untuk medi pedi wooo one day bila duit dah tak habis pakai then boleh lah buat macam tu muahahaha

Dulu-dulu aku suka pakai high heels but now dah malas asyik pakai tu hah selipar gajah ku tak pon just flat shoe tu jek sebab macam tak de time lagik untuk tu semua maybe zaman tu dah habis ditelan masa dan keadaan sekarang but aku still suka tengok high heels nak beli naahhhh 

Lagik apa ekk senang cakap perempuan nie kalau boleh nak perfecttt sangat sangat body curves on point, muka flawless semuanya serba serbi on point tak de siapa pon nak jadik gemuk muka tak flawless but aku enjoy jadik gemuk biar lah aku gemuk sampai bebila sebab aku susah nak diet bila hormon giler aku tu muncul how dare you..!!

Kalau emergencyyy nak ke toilet haiyaa beratur panjanggggg lepas tu silap masuk yang agak kureeenggg bersih kena gatal-gatal lah pulak and kena ada pencuci sabun khass aku tak berapa nak guna kakak yang selalu guna tapi bila on period kalau gatal aku rembat lah kakak punya fair and square sebab dia pon pakai makeup aku hahaha

Nak kata soal skincare mask scrub segala benda tu lelaki pon dah join nak jaga muka kalau ikutkan step betol-betol sangat sangat sangat tak de time okey kalau just alone tak de laki or anak can but me walaupon tak de laki still tak termampu nak buat sebab ada 2 cinonet yang mentel yang membuatkan aku rasa ahh nak tunggu seketol kakak amek balik meniaga seketol tidur memang tak akan ada time sebab yayaz dah lena aku pon lena jugak tak koser aku nak pampering skin tengah malam buta

Penjagaan badan scrub lotion tu sama jek lelaki perempuan dah buat tapi aku as perempuan fuhhh tak raaaajjjjiiiinnnn nak buat semua tu hahaha scrub ok lagik sebulan sekali nampak tak kemalasan di situ muahahaha kalau lotion kaki or tangan boleh tapi as usual aku tak pakai pon muahahha tapi nak letak lotion kat badan aku tak suka sebab melekit and baju melekat lekat euwwww tak shuker...!!!

Contact lens lelaki perempuan pon sama ada yang spend kacingg kat situ aku lebih suka pakai daily tapi tu lah nak kena beli 2 box biasa lah sebelah lain power haishh bila both nak sama power senang sikit...!! Daily cuma ada 10 pasang kalau 2 box dapat lah 10 hari kalau satu box 5 hari dulu rajin jugak pakai monthly paling suka colourvue 3 bulan syokkk woo tapi now dah malas sebab tak de sen nak maintain huwawawa so daily contact lens aku beli setahun yang lepas masih ada lagik ehh nak kena check bila expired kang dah expired aku jugak rugi haishh one day if ada duit banyak aku nak buat laser mata so senang bye bye cermin mata 

Lagik apa ekk sebenarnya sama jek semuanya cuma kita as perempuan rasa leceh sebab banyak benda nak maintain dari segi luaran dan dalaman lelagi bab supliment vit c vit e evening prime rose lagik apa ekk banyak kan and aku tak makan semua tu dulu makan evening prime rose (epo) napsu makan macam 10 tahun tak makan hahaha tapi aku suka epo shaklee apa ntah nama dia lupa makan tu best bila period keluar habis huhuhu vit c pon sama salah beli kerja dok makan and menaikkan berat badan

Haishhh banyak betol membebel sebenarnya nampak macam more to complain betapa susahnya menjadi seorang perempuan tapi nasib baik tak cerewet sangat sangat ada yang boleh jugak terima but tu semua just basic seperti orang lain..

No aku tak complain just bebel jek cuma yang aku nak complain ialah mood swing dengan period pain tu 2 haishh menjahanamkan hidup aku :( sekejap marah sekejap happy sekejap sedih huru hara dalam diri :( period pain tu selagi ada panadol menstrual dengan apa minyak boleh control lagik jangan si panadol menstrual tak de huh lagikk seksa makan ponstan yang kuning tu pon tak baik and try ubat menstrual yang lain pon tak okey try hurix sekali kena cirit birit ayooooo 
Sekian bebelan dari ku.....

Nahh bukan bebel just describe betapa complicatednya hidup seorang perempuan bukannya nak hidup perfect or segalanya on point just mencarik or melakukan sesuatu untuk kepuasan diri sendiri asalkan tidak menyentuh benda yang di larang oleh Allah 

No comments:

Post a Comment