Saturday 5 November 2016

Skincare Haul

Masanya untuk aku restock skincare aku yang hampir kehabisan ^_^
dengan muka aku mengegada cuma nak toner wonder pore jek ingat pakai jek lah
apa yang ada sekali pore aku tetiba makin membesar and banyak eii sakitnya hati
penat-penat aku kecutkan and sikitkan eiii stress stress

Dulu aku suka beli time nak dekat habis tahun coz etude house akan buat promo
buy 1 free 1 so dapat lah aku jimat restock skincare untuk setahun tapi tu lah
sejak ekonomi dah drop tak dapat lagik nak restock sampai setahun

Buy 1 free 1 ada tapi untuk benda lain skincare dengan ada benda dah tak termasuk
stress seyy aku dah kena double extra kena kumpul duit ciss berdebahhhh
apa boleh buat terima jek lah dengan hati yang terluka :(

Apa-apa hal restock dulu toner wonder pore selagi tak dapat selagi tu tak boleh
nak duduk diam-diam :p kebetulan serum pon dah berbulan-bulan habis so tu yang beli sekali dapat
plak packaging color pink wahhh i punya suka lalalallalla beli toner aku amek free yang loose powder kalau dulu beli toner free toner sekarang tidak lagik sob sob sob

Brush makeup dengan eyeliner yes buy 1 free 1 okey lah dapat jugak beli brush
untuk concealer kening dengan eyeliner kat water line color putih dah settle
2 benda yang aku nak sangat selama nie my brushes is complete yeeaaayyyy
dapat free gift water tumbler yang cute sayang pulak nak pakai and few
skincare sample

Gedik pergi capai hand sanitizer hahahha nak pujuk yayaz pasal water tumbler
so aku cakap aku belikan hand sanitizer so ada free gift getah untuk ikat kat bag
aku as usual amek pink and yayaz blue gambar yayaz punya tak termasuk sebab
yayaz dah pasang and pakai huhuhu

Ingat nak amek serum Tonic C (aku tak sure betol ke nama dia) sekali price
agak mahal lebih daripada si pink vital terus tak jadi capai last-last aku tak jadik
pon beli moisturizer huhuhu....

Watson haul pulak haishhh banyak betol aku melaburkan duit beli barang :p
aku baca kat twt kecantikkan katanya essence pon bagus untuk kulit pakai before
serum nak beli kat etude house mahal so aku try brand pink pudding tu pon dari
korea jugak so moh lah try mana yang boleh cut bajet mari kita cut dengan
ekonomi sekarang nak melawa bebanyak pon susah

Lepas tu pore essence aku pon dah nak habis kat etude house dah tak de lagik kira
dah habis lah maybe dorang akan keluarkan yang lain ramai kata baby pore nie
pon bagus hmm try jek lah hope best and harga pon murah ehh harga sama
macam aku beli time promo dulu huhuhu

Selalunya sunblock memang aku beli yang etude house punya tapi stock yang tinggal
tak ada pulak yang waterproof so malas ahh biore pon ramai yang kata okey try
jek lah lepas tu aku buat stock cleansing oil ramai review kata senka best aku pilih
yang heavy makeup senang then freeman avocado and oatmeal clay mask
ikutkan nak yang innisfree jeju volcano ehh tapi johor tak de innisfree so frust
ramai kata nie pon okey tak pe try and error price pon murah jugak

Hah yang nivea dengan safi aloe vera tu aku baca kat FB ada pompuan nie dia mix
both pakai kat tangan bukan muka taw then after few month kulit dia makin cerah
tu yang saja nak try ye lah banyak sangat bekas tanda nyamuk gigit yang aku pi
garuk so berbekas hitam huhuhu hope nie boleh lembabkan balik tangan mum
yayaz pon nak pakai jugak hahhaha dia kata kulit tangan dia kasar

Tu jek lah yang boleh beli tapi nak ke tak aku kena usahakan supaya bertahan
sampai setahun actually aku bukannya jenis everyday pakai skincare pagi malam
kalau rajin every night aku pakai kalau malas aku tak pakai langsung :p
aku memang akan pakai malam jek siang malas nak pakai leceh

Haiishhh bila nak rajin jaga muka macam dulu balik...!!!
kalau bajet tak de untuk beli semuanya toner, essence, serum dengan emulsion
aku just pilih toner wonder pore jek yang emulsion or moisturizer tak kisah
brand apa pon boleh pakai cuma toner tu jek hah susah sikit salah jek habis
pore aku menggila balik.....

Dulu aku dah try rub muka using ice cube tapi muka aku tak okey terus kering
dan mengelupas sejak dari tu aku tak berani nak pakai lagik takut woooo

No comments:

Post a Comment