Saturday 19 November 2016

Bila Kau Nak Kahwin

Soalan nie adalah sangat annoying paling benci kalau dapat soalan seperti nie tapi tu lah benda nie macam dah jadi penyakit pulak ehhh cuba lah cakap
"tak pe Insya Allah ada jodoh aku doakan kau cepat dapat jodoh"
Kekadang sakit giler hati tapi aku cuba untuk rilex tarik nafas ahh tak payah layan just cakap Insya Allah ada jodoh kahwin tak de jodoh tak boleh nak buat apa-apa apa lagik nak jawab kang salah jawab kecik pulak hati orang tu lelagik bila orang tu orang yang lebih tua daripada kita pangkat makcik2 nenek2

Bukan tak nak kahwin semua orang nak kahwin tapi semuanya kan Allah yang aturkan macam mana nak kahwin kalau belom sampai jodoh lagik selagik tak sampai so selagi itu lah still tak kahwin lagik

Aku bukannya memilih masalahnya aku nie tak ada steady boyfriend untuk dijadikan sebagai suami lepas tu aku bukannya ada berkawan dengan mana-mana lelaki kawan aku semuanya pompuan and aku tak ramai kawan so memang tak de lah nak jumpa jodoh

Kawan aku pon cuma tu hah si Fad kira dia pangkat kawan sejati BFF then aritu si maimunah tu pon aku dah jarang msg dia plus dia pon dah kahwin tak kan nak kacau khaliesah pon sama jugak dah lama aku tak msg dia malas kacau busy dengan baby dengan anak-anak dia lagik lepas tu si azma pon aku tak msg pasal baru ada baby kan kang tak terlayan pulak so malas nak kacau life orang then bebaru nie jumpa shima tapi tak de lah selalu msg dia pon dah kahwin 

Kekawan aku bukannya jenis match maker nope dorang pon tak de lah sibuk kenalkan aku dengan orang nie lah orang tu lah masing-masing dengan hal dorang bagus okey tak de lah aku rimas

So aku jenis tak reti nak carik lelaki untuk dijadikan as boyfriend or suami tak ada istilah memilih okey 

Lagipon nak pilih pasangan hidup bukannya sesenang macam pilih makeup or pilih makan ehh jap pilih makeup dengan makan pon susah sangat susah jugak so tak ada istilah senang lah huhuhu salah pilih merana badan tak sanggup

Bukannya nak carik yang perfect cukup lah sekadar yang boleh menerima kekurangan dan kelebihan diri aku lepas tu yang sudi memahami diri nie and mana ada manusia yang perfect ada pon tu hah dalam novel melayu tersangat lah perfect :p

Sekarang fokus dulu dengan mum daddy yayaz sofea soal jodoh belakang kira dalam masa yang sama aku nak jodoh aku boleh menerima dan menyayangi mum dengan daddy secara tulus ikhlas and aku nak sentiasa bersama mereka and yayaz dia anggap aku macam mak dia so aku nak jodoh aku boleh menerima yayaz dengan tulus ikhlas bukannya berpura-pura

Nak fikir jodoh tu bila fikir soal mum daddy dengan yayaz buatkan aku jadik takut boleh ke dia terima seadanya nanti kemudian hari benda nie bukannya jadi isu aku fikirkan part negative benda yang bukannya mudah tapi tersangat rumit

Lagipon nak sangat jodoh yang satu tu akan bersama hingga ke akhir hayat tak nak sekadar sekerat jalan hmmm tak nak ada hati yang akan terluka

So hanya mampu menjawab ada jodoh dapat lah kad kahwin ye....

No comments:

Post a Comment