Saturday 26 November 2016

Kisah Tragik Anak Cat

Ingat tak aritu aku post pasal kisah 3 ekor anak kucing yang kena buang nahh link dia click sini

Ari nie aku nak bukak kisah tragik baby cat si 3 ekor tompok kesemuanya dah meninggal :( sedihkan ingat boleh lah membesar dengan sihat dan jayanya sekali tak de rezeki untuk terus jaga mereka

Memula yang ekor pendek yayaz bagi nama triton lepas tu yang ekor panjang tu sofea punya nama cik yam last sekali yang tengkuk dia ada bulu putih macam pakai rantai aku bagi nama memula nak letak panda then aku tukar omeyo last-last si kakak panggil panda kesudahannya panda

Ketiga-tiganya dah meninggal :( triton mati masa hari ahad then selang fews day cik yam
then baru-baru nie si panda pulak kenapa boleh mati tu tak pasti pulak memang lah dah ajal tapi
sebab apa boleh mati walau dah sumbat susu pon tak taw lah

Aritu mata dah bukak bulat color biru jalan pon kengkang tapi laju jugak lah ke sana ke sini
dah pandai bising mintak susu dah best tengok dorang sibuk tak nak duduk dalam box nak merayap ke sana ke siniwalaupon masih macam mengigil

Then entah mana silap dari active tetiba terus senyap lembek tengok mati ohhh baru ingat cik yam mati masa ari selasa balik dari jalan tengok dah kaku aaiseyman

Maybe susu sofea tak sesuai agaknya and aku tanya kat kedai pet nape boleh mati katanya pasal susu tu panas lah ye ke baru lah aku taw

Dulu-dulu kan orang akan kasi susu manis bancuh buat susu then suap kucing tu sampai besar dan sihat sekarang jek sejak bermacam jenis ada tu yang macam ehhh semua tak boleh

Sekarang laki si kakak amek 5 ekor anak kucing masih baby mak kucing mati kena langgar lori supplier grrr untuk yang nie aku malas nak amek gambar and upload sebab malas kang nanti dah mula sayang tetiba mati macam si 3 ekor tompok

Tapi baru-baru nie yang 5 ekor tu sekor mati pasal dalam 5 ekor dia paling kecik seakan tak cukup zat and dorang minum susu kambing satu tin jejak RM30 nie beli hari selasa and dah selamat habis tak sampai seminggu

Malas lah nak amek taw nanti kecewa biarkan jek lah.....

Aku nak kucing kaki kontot ekor kembang ^_^

No comments:

Post a Comment